I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Remixtävling: Navid Modiri - Den Inre Apan

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Redaktionen

2012-05-18 11:56

Remixtävling: Navid Modiri - Den Inre Apan

http://www.navidmodiri.com/2012/05/tavling-visa-din-inre-apa/

En låt är till en början ofta väldigt specifik med vad den vill. Vilken plats den vill vara på. Vem den vill ha som lyssnare. Vilken stämning den vill sätta.

En låt kan vara som personen som går in i ett rum med folk som grälar, hugger en megafon och levererar ett tal som får alla i rummet att skandera som takten av två par fötter som stampar. En låt kan vara som personen som sätter sig bredvid dig på soffan efter en lång och hård dag, ger dig en varm kopp te och bara lyssnar på dig, ler och stryker dig över armen. En låt kan vara som energispridaren som kliver in på klubben, viskar något i DJ:ens öra och tar ett bestämt kliv ut på det tomma dansgolvet, lockar på dig med pekfingret och börjar dansa, dansa, dansa tills du och alla andra släpper väggarna, bildar klunga och pressar sig svettiga mot varandra till ett tungt beat hela natten.

En enda människa kan bli alla de där personerna – agitatorn, tröstaren, partystartaren – genom att byta gester och tonfall. En enda låt kan också bli alla de där sortens musik genom skepnadsbyten.

På måndag släpps min EP Hopplös på Itunes och Spotify och i samband med den kommer vi köra en remixtävling. Jag vill att min singel, Den Inre Apan, ska byta skepnad. Min Inre Apa ska bli din. Kan du få den att skrika från toppen av Empire State Building och skaka sin svans på svettiga dansgolv i klubbkvarteren?



Vi vill ha:

En remix på Den Inre Apan som krossar de svenska dansgolven. De råa ljudfilerna laddar du ner här (ca 80 MB). Skicka ditt tävlingsbidrag i mp3-format + dina kontaktuppgifter till [email protected] senast 28 maj.


För det får du:

1:a pris – Vi släpper din remix på Spotify och Itunes + du får 2 biljetter till nästa spelning med Navid Modiri och 3 000 spänn i resecheckar på Destly.com.
2:a pris – Du får 2 biljetter till nästa spelning med Navid Modiri och 2 000 spänn i resecheckar på Destly.com.
3:e pris – Du får 2 biljetter till nästa spelning med Navid Modiri och 1 000 spänn i resecheckar på Destly.com.

namaste