I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Rond 2] Whoa Remixtävling - Resultat och Rond 2

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Admin

2012-06-09 11:39

[Rond 2] Whoa Remixtävling - Resultat och Rond 2

Tack för 8 mer eller mindre grymma bidrag! Starkt att vi slapp WO och att alla höll deadline.



Ladda ner alla bidragen här: Rond 2

Dom som gick vidare från Rond 2 är alltså: Pro.d & Anton Axélo, DustyDress, Blezz, Jacobkohler. Låten som ska remixas i Rond 2 är: Professor P & Akilles - Spellbound (L-Town) 96BPM

Regler
-Deadline 24/6, 2012 kl 23.59
-Du ska ha producerat beatet själv
-Du får använda vilka samplingar och vilken genre du vill samt ha gästrappare
-Deadline gäller
-Du måste ha en registrerad whoa-användare
-Märk ditt bidrag med producentnamn och låttitel

Priser
-2 biljetter till valfritt Flaco-arrangemang
-Whoa-tee
-En bunt whoa-stickers

Såhär deltar du i tävlingen.
1. Ladda ner acapellan HÄR
2. Gör din remix
3. Ladda upp ditt bidrag på exempelvis Speedyshare
4. Fyll i formuläret på http://audio.whoa.nu/remix/index.html

Domare: Mfs, 370HSSV, Mexxi

Lycka till!

Motiveringar Rond 2

370HSSV

Rogga vs. Pro.d & Anton Axélo
Tycker att Pro.d och Anton Axélo tar den här. Den känns genomarbetad och beatet passar acapellan perfekt. Även ett litet extra plus för snyggt klippt/meckat med acapellan. Roggas remix var också bra men Pro.d & Anton Axélos kändes mer genomarbetat och innehöll lite mer variation. Min röst går till Pro.d & Anton Axélo.

Hitem Music vs. JacobKohler
JacobKohler får till en soft remix. Sköna instrument (bortsett från synth-slingan som jag inte riktigt tyckte passade). Kanske lite tråkigt att refrängen inte var med. Men en riktigt skön remix. Hitem hade lagt acapellan off, och det gör att jag inte riktigt fastnar för låten. Diggar dock när det börjar meckas med acapellan. Riktigt snyggt. Men min röst går till JacobKohler.

Blezz vs. Elbjörnbjörn
Tycker att Blezz gjorde den fetaste remixen i den här ronden. Gillar att det integreras en redan befintlig melodi i låten och att det passar som en smäck! Det blir ett riktigt gung i låten och synthen är riktigt snyggt spelad. En riktigt fet och genomarbetat remix rakt igenom med en hel del variation. Känner att Elbjörn fick det svårt i den här ronden. Den var skön och låten blev intressant av att acapellan i refrängen lagts i annan takt än originalet. Sen blir jag riktigt nyfiken på avslutningen. Skulle vilja höra en till remix med det. Min röst landar på Blezz

DustyDress vs Lågbudgetfunk
Det var riktigt svårt att välja vilken som var bäst, det var riktigt jämnt. Tills lut landade det på Dusty Dress för att jag tycker att acapellan passar in bättre på beatet (tänker främst på refrängen). Bra remix med skön ljudbild. Lågbudgetfunks remix var också bra. Sköna instrument. Svårt var det, men min röst landar på DustyDress.

Mfs

Dustydress levererar återigen ett gediget bidrag och var kanske bäst i kvalet. lågbudgetfunk har tyvärr sänkt sig något från kvalet som var ett riktigt fett bidrag. Vidare är Dustydress.

Pro.d har fått till det riktigt fint även denna rond. Kanske att Antons vers inte riktigt passar inte. Men ett riktigt välmixat och välgjort gör att detta bidraget går vidare. Rogga steppar dock upp med ett rätt nice bidrag som inte riktigt syncar i refrängen. Vidare är Pro.d

Här går Jakob Kohler vidare trots kanske det svagaste beatet under denna ronden. Känns alldeles för runt. Men det räcker eftersom Hitem Music har lagt hela acapellan off-beat. Synd. Vidare är Jakob Kohler

Fett beat från Blezz som kanske inte riktigt passar helgjutet till acapellan. Men det är lekfullt och som TV-spelsfreak faller det mig i smaken även om det ballar ur på slutet. Det känns dock som ett mer unikt grepp än Elbjörns bidrag. Vidare Blezz.

Mexxi

Dusty dress,
gillar soundet på låten, inte alls liknande de andras! Väldigt bra!

Pro.d
Har alltid gillat Anton på rap, och jag gillar hur låten är producerad, verkligen välplanerad
och genom arbetad.

Elbjörn
gillar soundet på denna också, lugnet i den är fantastiskt.

jacobk
Gillar det poppiga i låten, sköna trummor, och denna känns också väldigt genomarbetad!

(Inlägget ändrat av mfs 2012-06-09 11:40:43)