I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med rösten!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2012-11-15 19:54

Hjälp med rösten!

Yo!

Yes de så att en polare till mig tipsa mig om this place!
Så nu har jag fixat en konto och jag har några frågor peoples!
Jag har skrivit o rappat ett tag, typ 3-4år. Men för de mesta freestylat ba.
Sen så va jag på en fest för två månader sen och en gemensam polare sa till mig att jag borde komma till hans studio o spela in lite tracks.
Jag tänkte ba shit varför inte, jag tycker att jag har feta texter och började rapping genom att freestyle lalla runt me grabbarna för några år tillbaks. Så i mina ögon så kände jag att jag kan lägga ner feta bars.
Men när jag spelade in så lät jag hemsk, awful, katastrof. Super meesig!
Klarade inte av att lyssna på mig själv övehuvudtaget. Mina grabbar tyckte de va tungt men man såg att dem sa det för att vara snälla. Så bad jag dom vara ärliga så sa dem du låter mycke skönare utan mic.
Men jag har tyvärr fastnat i skiten, sitter o skriver dagligen. Tycker de nice och jag känner att min pen game blir bättre o bättre för varje gång.
Men jag vill inte sluta direkt. Jag vill veta vad jag kan göra för att förbättre mig. Jag vill lära mig bli bättre bakom micen. Hur kontrollerar jag min röst. Känns som mitt utalande suger. Låter mesig o jobbig. Vill lära mig ändra på skiten och känna mig mer bekväm bakom micen. Har vart i studion nu dagligen för jag vill bli duktigare men hur blir man det?
Jag spottar på engelska för övrigt.

Tack i förhand!