I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Okej att använda denna instrumental?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

Producent

2013-01-16 12:36

[Audio] Okej att använda denna instrumental?

Tjena! Såg att Zacke släppte en instrumental på sin låt "en skata flög" och jag är sugen som fan på att använda beatet själv men är det okej? Är ny som fan på det här forumet så kan ha lagt det i fel del av forumet.

(Inlägget ändrat av Oracle 2013-01-17 06:42:23)

Manager

2013-01-16 13:54
Så länge du inte cashar in på låten på något sätt eller benämner låten som en "officiell" remix så kan jag inte tänka mig att det ska uppstå några problem med det.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2013-01-16 19:12
Rent juridiskt är det inte ok att använda den på något som släpps till offentligheten.

Men går ju alltid att maila Zacke och kolla med honom/den som producerat låten och fråga om lov.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-16 21:11
jag hade lätt kört. för trevlighetens skull hade jag slängt iväg ett mail innan om jag hittat adressen.
Ridå

2013-01-16 21:33
Zacke finns ju här på whoa... MEN, jag hade faktiskt inte brytt mig... Frågar folk seriöst om lov när de kickar på amerikanska instrumentaler? Sen skulle jag sälja min rap över instrumentaler också om någon köpte, ställer man "risken att bli stämd" mot att köpa skräddarsydda beats så...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-16 21:42
Jag betalade för garotti di ansjovis och hade gjort det igen... Men de kanske langade iväg ett mail till Jay Z mfl...

2013-01-17 15:46
amerikanska instrumentaler är ju bara å kicka. man är sällan först på bollen ändå. men har man personen typ på facebook så känns det bara trevligt. på den låten jag spelade in på ett beanie sigel-beat å samplade nomad, frågade jag nomad med inte sigel. tycker inte det handlar om svensk/amerikansk heller, jag hade nog lätt kunnat kicka över ett petter-beat utan att känna mig nödd att maila å fråga. det är så allmänt å öppet liksom. sen bryter man ju copyrighten såklart men vafan.
Ridå