I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Erfaren rappare söker BRA producer, beats, till mixtape, album!

Vår Hiphop - Samarbeten

2008-10-04 22:58

Erfaren rappare söker BRA producer, beats, till mixtape, album!

Shooo,,,

Jag har rappat sen jag va 11, på engelska sen 1-2 år tillbaka.. är nu pågång me att spela in ett mixtape/album, och allt som behövs är en beatmaker som kan fixa bra beats åt mig..

Min "stil" jag kör på är amerikansk hiphop, (rappar alltså på engelska), med liknande stil som lloyd banks, cassidy, papoose och fabolous..
när det gäller beats tycker jag om alchemist/havoc-beats, alltså lite "mörka" beats, som gör att man koncenterar sig på rappen, inte så att beaten tar över för mkt, alltså..

Om ni ger bort beats (till skillade), så PMa elr adda mig på msn för snabbare o lättare kontakt; [email protected] , så kan ni få höra smakprov, och sedan avgöra om jag "förtjänar" era beats ;)

ha de bra alla, peaaace

/Miwano

twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-04 22:59
Och kommenteera oxå, så tråden inte dör... ;)
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-04 23:50
länka gärna audio.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2008-10-05 01:31
Aiiit, här e två smakprov, som jag valt då jag gillar sådana BEATS...

OBSERVERA ATT JAG SPELAT IN DOM SOM HASTIGAST HEMMA (INTE I STUDIO) OCH DÄRFÖR FÅR NI HA ÖVERSEENDE MED RÖST- OCH LJUDKVALITET.

MIXTAPET KOMMER SJÄLVKLART ATT SPELAS IN I RIKTIG STUDIO.

Miwano - Top 5 in my city & Nobody's Safe

Peaace
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-05 07:48
Du får nog bevisa det med studion och kvalitets låtar om du vill komma längre en så här..
Länka låtar som du spelat in i studion så kanske du får flera intresserade..

2008-10-05 14:56
Aiiit... grejen e att ja inte spelat in i riktig studio sen i mars typ.. men jag har material och tillgång till studio, så allt som fattas e beats... Men här är iaf från studio.. dock tycker jag att själva stiilen på både beats och min rapp matchar de hemmainspelade låtarna mer... men självklart hör ni min kvalitet bättre på studiolåtarna.. så lyssna gärna på samtliga låtar ;)

Miwano - Not The Second Coming & Minority Report

peaace
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-05 15:38
Haha, vad är det för en jävla studio du spelat in i? :-)

2008-10-05 15:45
SGVrecording, hade feett bråttom sen så han hann inte mixa klart dom optimalt, om de va de du syftade på.
men e de verkligen det relevanta? har inte så mkt me beats o göra.. gör jag mixtape så kommer jag ha studio, ooch en som mixar alla låtar korrekt. inga problem ;)

peaace
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-05 15:59
Du är ju inte skillad nånstans? Såna clowner det finns på whoa asså...
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-10-05 16:35
hahhah.. lyssnar man inte samt uppskattar amerikansk hiphop med punchlines osv, så kanske du inte gillar det jag kör, nej. å andra sidan så är din kommentar helt onödig, eftersom det antagligen finns proddare som inte passar MIG. så fortsätt sitta hemma o pilla i fruity loops istället ;)

och till alla seriööösa proddare, peaace.
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-05 17:34
Eighty; Mike Skinner satt och pilla i fruity loops och titta var han är..

Hursomhelst, tänkte kommentera lite snabbt. Du är inte dålig, han överdriver, men din engelska är stundtals off samtidigt som du låter så fullkomligt ointresserad av det du gör, noll känsla; ingen delivery. Tror du överskattar dig själv aningen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-05 17:59
Taktsbar-0: Inget fel med fruity loops, don't get it twisted.
Well, det är just den punkten som gör att jag lägger upp nya me keff kvalite, just för att jag numera är mer van, så visst har jag mer känsla nuföritden än då. alla blir ju bätttre ;)
kanske är de för att lugnare, seriösare låtar itne ska ha för hårt delivery.. men förstår va du menar. förövrigt fungerar de fint för många laid-back-rappare ;)

peaceeee
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-05 18:04
Jag är ingen producent så fruity loops finns inte på min dator tyvärr. Och sen, hur kan du säga att du rappar med samma stil som t.ex. Papoose, Cassidy och Fabolous? Det låter inte likt någon av dom eller någon annan amerikan på något plan överhuvudtaget. Tror du har lite höga tankar om dig själv.

Och taktsbar-0, vad menar du med att jag överdriver? Om jag tycker det är dåligt så överdriver jag väl inte? Sen att DU inte håller med är en annan femma. Men det låter sjukt korkat när du säger: "Du är inte dålig" och sen fortsätter med: "engelskan är off ibland, du låter fullkomligt ointresserad av det du gör, noll känsla, noll delivery. Om så är fallet är man ju dålig eller hur? Herregud.

saaaaaarvi
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-10-05 19:04
BearC; hahha.. duude.. före första så är jag inte ute efter nån kritik, då skulle jag väl postat de i audioforumet? bra, då har du förstått det.
före andra, så har ja sagt att de ja lägger upp inte e särskilt NYTT, alltså har jag ändrats lite vad gällande stil, och delivery, engelska, flow, såsom texter, har utvecklats till det bättre.

och eftersom du inte är producent så vet ja inte ens vaarför du kollade in i tråden. byebye.

peaace.
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-05 22:27
Lägger upp en till, dock heminspelad låt, men där jag kanske har bättre "delivery" (som nån klagade på). Syftar mest på rappen, särskilt när jag rappar snabbt.. anyways, söker proddare, inte rappkompisar ;)

Som sagt - inte ute efter kritik, så håll sånt för dig själv. Om du inte kan göra tillräckligt bra beats samt beats som passar min stil och smak, så ta inte ut de på mig o min musik ;)

Miwano - Put On

peaaace
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-05 23:05
Jag kollade i tråden för att det är roligt att lyssna på "erfarna rappare", men här var ingen tyvärr :'(

2008-10-05 23:28
okej 2pac , you're the maaan. i bet you get all chicks by hating on whoa ;)
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-06 02:36
BearC;

Du har rätt man, jag ber om ursäkt. Självklart kan inte jag svara på om du överdrev eller inte. Däremot tycker jag att _dålig_ är ett för starkt ord i sammanhanget, men sådana personliga definitioner på skills blir krångliga att översätta från person till person, därför låter jag hädanefter bli.

Jag försökte nog bara belysa de områden han behöver arbeta på, för han sätter inte takten dåligt, inte heller skriver han texter dåligt. Även om jag personligen inte uppskattar dessa typer av teman. Äh, klockan är mycket. Jag tror jag fick fram det jag menade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-06 23:28
taktsbar-0 ; hahh, instämmer, inget hatin som bearC-pojken... sant sant, tack för kritiken ;) hahah,,

anyways, över till topic, jag e inte någon latchare som e ute efter att få gratis beats, men eftersom jag itne tjänar cash på musiken just nu, så kan ja inte slänga ut tusenlappar bara på beatsen... studiokostnader tillkommer ju oxå liksom... men kan Du prodda den sorters beat ja e ute efter (inte många som kan d här har ja märkt..), så kan ja tänka mig att köpa dom av dig, självklart.. dock inte för en för stor summa

peaaace
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-10 01:33
Hahahahaha. Ursäkta.. men, så du har rappat i 8 år? Du måste skoja..
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2008-10-11 15:00
taktsbar-0

Då förstår jag dig bättre! :)

EiGhTy_K

Man är ingen hatare bara för man tycker någon är dålig eller hur? Det är en smaksak. Vi tycker säkert olika rappare är bra liksom, det gör väl varken dig eller mig till en hatare?

2008-10-14 15:47
Duvan: DUU måste skojja... är du 18 år? och gå på engelskalektionerna pojk.

BearC: Well, nej, självklart inte. men ska man kommentera sånt i en tråd som inte ens handlar om det, borde man klargöra mer varför man tycker så. låter ganska prag-igt o säga "du e dålig". men men, förväntar mig inte så mkt av alla tuffa internetrappare som har whoa som startsida 8-) ;)
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-14 17:20
Du låter som en nybörjare faktiskt, du tar inte i för fem öre och det låter som du använder en vanlig datormikrofon.

Varför skulle producenter lägga ner någon tid på dig?

2008-10-14 17:31
Hahahahahaha, jag kollade igenom och lyssnade lite och var tvungen att skratta... Engelskan är ju typ lika dålig som min, mixningingen är keff och rappen är keff... Du är ju inte bra på något hörn alls.

Vill inte sprida hat, men folk som säger att dom är bra och är motsatsen måste jag sprida hatet tills personen fattar att han suger..
Dra åt helvete!

2008-10-14 22:44
hahah,,, era små skojjare. sluta kladda i tråden om ni inte är producenter och inte kan producera så stäng igen kakhålen. troru jag ska lyssna på en pojke som heter "Min sykkääl äj gjön!" ????

och MWE; jag sa att jag spelade in dom hemma, så woow, einstein. dessutom ere inte hårdrock, de e hiphop. har en laid-back-stil, försöker inte vara lil jon.

så stay in school little boys! ni hinner förlora era föräldrar i cancer och t.o.m era oskulder innan jag slutar pga obetydligt folk som er. belieeeve dat ;)

peace
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2008-10-15 01:00
jag som funderar på att ge dig beats, tills du sa det där om FL
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2008-10-15 23:30
whaat? i'm a rapper not a producer.

peaace ;)
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...
Groupie

2008-10-16 00:47
För dålig inlevelse tycker jag.
men vad vet jag, jag gör ingetdera.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-10-22 21:53
okeej okej
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...