I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare sökes till bandprojekt.

Vår Hiphop - Samarbeten

2008-12-16 13:49

Rappare sökes till bandprojekt.

Hejsan.

Jag själv och två polare håller på att dra igång ett band och är sugna på att försöka få ihop en mix av jazz och hiphop. Vi har inget material skrivet, och om vi skulle hitta en rappare som är sugen på att idén så skulle det mest börja som ett projekt för att se om det går och vad man kan göra med det.

Lite om oss: Vi är en trio på trummor, elbas/kontra och gitarr. Vi har allihop lirat i minst 10 år och har spelat det mesta (utom hiphop). Vi brukar ses och repa på Artisten i Göteborg. Trummisen har inspelningsgrejer hemma, och vi kan förmodligen få tillgång till studion på Musikhögskolan. Med andra ord, resurser finns.

Även om det förmodligen låter lite löst i kanterna så är det ett seriöst projekt. Vi är grymt sugna på att få ihop ett band, skriva material, spela in och försöka ragga lite gig.

Eftersom vi inte är så erfarna inom rap-svängen så kan vi ju inte vara för specifika angående vilken typ av rappare vi söker. Men om du tycker att det låter som ett intressant projekt så är det bara att posta så hör vi av oss om det 'känns rätt'.

Mvh
Johan

2008-12-16 17:57
detta låter mer än intressant, synd att man varken har skickligheten eller erfarenheten för ett sånt här projekt. Lycka till! Hoppas ni hittar ngn.

2008-12-16 18:14
Http://www.myspace.com/besononline

2008-12-16 18:25
Låter som ett väldigt givande projekt, jag hoppas att ni får minst lika seriösa gensvar. Sen kanske ett krav på att rapparen minst har 3-4års erfarenhet under bältet hjälper er att sila bort sådana som kanske inte riktigt är på eran nivå. Lycka till, jag kommer mer än gärna och tittar på något spelning när ni har fått ihop bandet. Även kanske kan vara till hjälp och ordna gig åt er, i varje fall ska det ska bli intressant att se om ni får ihop ett grymt band.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-12-18 11:53
Tack för tipset T-M-K. Hjälp med gig, om vi nu får ihop det här, hade mottagits med glädje. Har ganska dålig koll på vad det finns för ställen som skulle ta emot ett sånt här projekt.

2008-12-18 13:19
Men det som gäller är då att rapparen ska bo i närheten av Göteborg?
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2008-12-18 16:51
Ja, tror att det blir svårt annars.

2008-12-18 18:28
hör med ole här på whoa. eller den som e den :)
Http://www.myspace.com/besononline

2008-12-23 20:35
Attans att man inte bor i närheten av GBG, annars hade detta varit perfekt! Är nere i gbgtrakten lite då och då dock, så checka om ni har lust

www.myspace.com/lucasrhyme
www.znapmusic.com/lucasrhyme
Jag är känd

2008-12-24 00:58
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>