Vill du samarbeta med en världskändis?
Rawmusic erbjuder just nu helt exklusiva verser ifrån kanske just den artisten du alltid viljat samarbeta med. Du kanske undrar över varför vi inte själva gör låtar med dessa kändisar? 1. Just nu är vi inriktade på Sverige. 2. Houman Sebghati är våran frontfigur 3. Vi betalar inte för musik, kör 100% indiependent och vi står för det. 4. Grund idén för Rawmusic är just att hjälpa den svenska hiphopscenen, alltså er. Dock är inget här i världen gratis. 5. Dessa artister vars verser kommer ifrån är även inriktade över havet just nu. Så hur går det här till och ungefär vilka artister pratar vi om? Som rappare, producent eller musiker överlag vet du säkert att t.ex Lil wayne har varit med på rekord många mixtapes. Hur går han till väga? Han har folk som säljer hans verser. Detaljerad information får ni via mail och endast ifall ni är intresserad samt har budget till det. Så vem har du alltid viljat göra en låt med? Drömmar har inga gränser, inte heller våra ambitioner. Ni kan skriva här i tråden över vilka artister ni är intresserade av och om ni har några frågor.OBS: Detaljerad information får du via mail och endast ifall du verkligen är intresserad samt har budget till det. Varför? Jo, för att ta det så enkelt och bra som möjligt. Rawmusic är ett etablerat företag idag och hyser inga intressen över att lura folk, vårat namn står på spel. Relaterade länkar:RAWMUSIC.se RAWMUSICspace (Inlägget ändrat av T-M-K 2009-01-04 15:01:05)
Rawmusic Entertainment - Today's music, tomorrow's entertainment
Ingen som vill rappa med Ja Rule? Hehe, låter långsökt va, men det är inte omöjligt. Sen menas det inte flera hundra tusen med "budget".
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Skulle vilja göra något med Ludacris, The Game, Eminem eller Tupac... men men, annars Prop Dylan.
Mail:
[email protected] PZ
The only time you feel alive is when you're dead
Ludacris eller The Game skall gå, ska kika på det. Eminem går inte och Tupac (2pac) är död sedan -96, fast Prop Dylan kan du nog t.o.m ordna själv. Hans användare heter PDYLAN.
Har ni Elvis på eran roster? But on the real, hur mycket förväntas man punga ut på en vers från t.ex. Ludacris?
Jag är känd
Skulle vilja prodda ett beat till Lupe Fiasco eller T-pain
http://soundcloud.com/mikeybeat
ja har jävla lust main. prop dylan vore nice att kicka med eller lloyd banks fan;)
[email protected] kan skicka låtar där ...
http://www.myspace.com/peppeboah
Skulle vilja göra en låt med ken ring skulle varit dunder :)
Moderator
2009-01-05 14:22
Är grymt intresserad men det lär bli fett med cash ? langa prislista ^^ Peace !
Jag hänvisar er alla till att läsa huvudinlägget lite nogrannare.MiiKe , det får du ta med deras skivbolag. Det jag undrar är om du vill köpa exklusiva verser. PMC , det handlar inte om lust, det här är inte välgörenhet. Handlar om möjlighet. Peppad , vad ska vi med dina låtar till? Tänkte du att vi ska jämföra dig med Lil Wayne och kolla om han är intresserad av att kicka med dig? Nimla , Ken Ring kan du få tag på själv. Tror han becknar sina egna verser för laxingen.
Vill kicka en masssession med. The Game, 2pac, Ludacris, t-pain, Proof, Eminem, Ken ring, Rick ross och sist men inte minst Lil Bow Bow. Beatet ska vara producerat utav Dj Premier.
Geni
Trevligt initiativ, men egentligen så är det inte så svårt att få kontakt med managers eller skivbolag att man behöver hjälp av en tredje part... har också svårt att se att det skulle finnas några som kommer utnyttja denna tjänsten här på whoa, men som sagt; trevligt initiativ, hoppas ni hookar upp några!
NuMessiah, tror du Padawon hade lyckats? Hehe, vissa behöver en tredjepart.
Men checka Luda och The Game!! I wanna kick!
The only time you feel alive is when you're dead
50 cent , lloyd banks , young buck:O ngn av de lätt ahah
Ep På Väg N.g.T - Straight Outta Top Or Punshline king , Hate it Or Love It!! och var är alla feeta rappare nu förtiden? HÖR AV ER!!! PEACE
okej då säger ja så här då.. ja skulle VILJA kicka med nån av dom om de går på nå vis :) lloyd banks eller prop dylan:) om ni fixar nåt sånt så vore de skit bra:)
jag vill kicka med Mos Def,Brother Ali,Blu,Evidence med ett beat från Alchemist!
lloyd banks eller prop dylan:) om ni fixar nåt sånt så vore de skit bra:) Men checka Luda och The Game!! I wanna kick! hur mycket förväntas man punga ut på en vers från t.ex. Ludacris? Inte för att jag har något med Rawmusic att göra, men kan ju säga som så att en vers från en ganska känd amerikansk rappare vanligtvis går på mellan 1000 och 3000 dollar, och de ni nämner här ligger troligtvis i den högre halvan.
Jag har absolut ingen aning om vad det här ska föreställa, men cool idé, big up för det!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
jag skulle vilja skriva text till en kändis, är det möjligt?
Blunted in stockholm
Inte precis drömmen, men något som skulle gjort mig glad som jag skulle sett fram emot och varit riktigt glad över är nog om Ne-yo la en överskön refreng, eller R.kelly. eller ashanti
www.myspace.com/marius042
Gussti Ja, det är möjligt. Du kan ju jobba som låtskrivare. Sen är det väldigt svårt att lyckas den vägen, men vem vet? Du kanske blir den nya Max martin .
Don't!
Är detta vad det innebär att sälja ut sig själv, eller är det kanske så att man köper sig själv in? Paradoxerna snurrar i mitt kranium likt en ensam strumpa i tumlaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Collie Buddz om han räknas som amerikan(tveksamt) haha fast han e ju inte rapper heller..hmm...äh fuck it.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
...Vet inte hur jag ska kunna förklara mig bättre, är det någon som läser huvudinlägget? Vi gör såhär istället, den som har budget hör av sig till mig.
jag tror ingen här inne har 1000-3000 dollar.. det är ungefär mellan 7000-20 000 kr (det var ingen idiotförklaring utan bara för att sätta perspektiv på stålarna), jag tror inte att någon på whoa ligger inne med så mycket cash och om någon nu gör det tror jag inte att han/hon har lust att punga upp det på EN vers av en känd artist... men fett om någon har det
http://soundcloud.com/freshjonte http://soundcloud.com/pomperiposse http://pomperiposse.blogspot.com/
Producent
2009-01-14 02:04
Vilka världskändisar snackar ni om?
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
RAWMUSIC Det är ju bra om du kan klargöra ungefär vad "budget" är så att man har ett hum om vad det är för siffror du pratar om. Alla har säkert budget om det är 500 svenska, medan en liten minoritet till ingen har budget om det är 3000 dollars.
Skulle kicka med Eminem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-01-16 18:06
snor traden lite hehe.. Den som vill samarbeta med hiphoplegenden Craig G kan skicka ett pm till mig for detaljer. rimliga priser!
Producent
2009-01-16 18:09
Skulle kicka med Eminem. ...Craig G som for ovrigt skrev texterna till filmen 8 Mile :D
gör det bästa jag kan, men är alltid öppen för tips =)
RAW; som många frågat men ingen fått svar på: vilken budget talar ni om? ingen disrespect, men tror du missuppfattat ordet "budget" - som inte betyder någon viss summa - alla har en budget, men olika stora... *-) b-slim: lmao?...
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
eighty_k: vad menar du med imao?
gör det bästa jag kan, men är alltid öppen för tips =)
Eighty , jag har sagt att alla detaljer sker via pm. Givetvis har alla en budget, om vi pratar om att handla matvaror. Fast har alla en seriös budget de kan satsa på sin musik med? Jag var väldigt utförlig med huvudinlägget och hoppades på att seriositeten skulle göra sitt avtryck, när man pratar om sådana samarbeten är inte en budget 100kr.. Mycket , det handlar inte om att "punga upp det för en vers". Mer om du är intresserad över en investering för din rappkarriär, dessa artister är inte ditt normala lokalband. I vissa fall kan det ge ett rejäl uppskjut för karriären.
Ludacriss, 50 cent, Akon, lil wayne, lloyd banks, Christina augulera, Chris brown, kenny west,t pain
skulle även vara kul att kicka med några svenska som typ Afasi, Fronda, Kenta, Ken ring.
Hör av dig med prisförslag! Antigen här på whoa eller på min mail
[email protected] ganska grymt förslag bra där!
upp med detta!
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se
Har Rawmusic connection med Scribe från Nya Zeeland också eller? Langa mig ett PM! Very interested!!!!
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
jag skulle vilja va med på detta för jag har gjort en del låtar
vad fan tänker ni på! kör er egen grej för fan
tja! är intresserad och har budget, maila lite artister ni kan hooka upp verser från, och prislista.
[email protected] peejs