I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trumslagare med förkärlek för fet hiphop vill göra beats...

Vår Hiphop - Samarbeten

2009-05-07 23:09

Trumslagare med förkärlek för fet hiphop vill göra beats...

Jag spelar mest fet retrosoul med mycket New Orleans-groove i botten men jag har alltid velat använda mina grooves i hiphop-sammanhang. Det vore riktigt kul att samarbeta med någon som gör beats helt enkelt. Så... Om någon i sthlm är intresserad av ett samarbete så är det bara att höra av sig. Jag är inte questlove men det kan bli fett ändå.
/Erik

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-05-08 11:21
Har du några inspelningsmöjligheter eller ska beatmakaren du söker stå för det?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-09 15:53
Har tyvärr ingen inspelningsmöjlighet själv. Tänkte mer om det var någon som hade tillgång till en enklare studio. Vore kul att sampla coola trumtakter och jobba med dem. Gör du egna beats?/Erik
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-05-09 17:16
Ja visst, jag gör beats och jag känner mig väldigt lockad. Jag har tidigare spelat in med en trummis en gång. Men jag har tyvärr inga inspelningsmöjligheter, jag kommer att bygga upp en hemmastudio i sommar. Men trummor kräver fler mikrofoner.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-10 23:09
Coolt ju! Jag har trum-mikrofoner. Jag har även ett digitalt trumset och en jävla massa percussion-instrument. Mikrofonerna håller inte högsta standard men det skulle vara mycket kul att testa. Jag är skitpeppad på att göra riktigt funkiga beats och kanske hitta någon som kan det där med texter på ett smakfullt vis. Jag håller som sagt mest på med retro-soul till vardags men jag lyssnar nästan bara på hip hop. Inspirationen är på topp. Vi skulle ju kunna ses och snacka om detta. Ha det! Erik
Producent

2009-05-11 23:30
Eller hur. Jag är nästan tvärtom, lyssnar mest på gammal soul från 70 & 60 tal. Men gör hiphop beats. Ja, man kanske kunde göra något i sommar tillsammans.
Att spela in percussions vore jävligt fett också. Ha det bra.

2009-05-12 08:42
Se till att vara på de klara med varandras läggningar bara :)

Skämt å sido. Hoppas ni styr upp tunga saker, hojta om ni har tunga beats!

myspace.com/essenileken

soundcloud.com/brormusk/sets

2009-05-12 10:45
hahahaha. Det är nog lugnt på den fronten "Schri" :)
Men detta kan bli mycket intressant. Vi testar att prodda nåt i sommar helt enkelt. Ha det.