Whoa 7-Dagar Mixtape - varje vecka
shena shena, ville hitta på nytt rolig grej, så kom jag på det här.. ville starta Crew där vi varje vecka bestämmer vilka 10-15 låtar vi ska ha på ett Mixtape med namnet Whoa 7-Dagar Mixtape ... The Crew kan bestå av fyra (t.ex) personer med intresse och jag är en utav dom, (ledaren eller va man ska säga).... och då letar jag efter nån som kan göra bilder, en annan som kan hjälpa till med att hitta bra låtar från veckan, o en annan som reserv eller något?....Två Viktiga Punkter Om Det Här Ska Fungera.... Låtarna ska komma ifrån Audio & Video (Vår Hiphop) Mixtapet släpps varje vecka på Söndagar
dom tycker att rappare borde sluta med svordomar, rappare tycker att dom kan lika gärna sluta rappa. haha.
www.7DagarsMixtape.info.se
och NEJ jag är ingen NY här på whoa (till alla som går in och kollar) .. jag tog bort min andra o gjorde den här ni kan kontakta mig här på whoa eller så via msn som står på min profil.skriv alla intresserade !
dom tycker att rappare borde sluta med svordomar, rappare tycker att dom kan lika gärna sluta rappa. haha.
Låter skoj.. kul.. men hur är planen, vad händer efter att "the crew" har samlat ihop låtarna då? ska du bara lägga dem i en ny mapp som heter "Whoa 7-Dagar Mixtape" och sen slänga ut dem på sidan igen? jag menar.. låtarna finns ju redan här för alla som vill tanka dem? Men det hade ifs kunnat vara fett om några lyssnade egenom exakt allt som kommer in, sen "filtrerat" bort det som inte är något att ha, så att man inte missar guldkornen lika lätt.. Ja vet inte..:P
Flyter som en död fisk
jag vill vara med i the crew när jag tänker efter, jag lyssnar endå ganska mkt, så kan lika gärna meddeladig när jag hittar något fett, sen kan jag göra halvfula bilder i photoshop också:) Men isf vill jag vara en Righthand av något slag!! :D
Flyter som en död fisk
BIGUPP, bra initiativ
http://www.aktivdemokrati.se/
mixtapet släpps inom rar fil. alltså jag har tänkt att det ska va öppen mixtape det vill säga låtar som redan är släppta..
Men det hade ifs kunnat vara fett om några lyssnade egenom exakt allt som kommer in, sen "filtrerat" bort det som inte är något att ha, så att man inte missar guldkornen lika lätt.. förstår faktiskt ingenting av det där sorry, kan du förklara bättre? men kul att du vill va med ...
okej. jag tar det här oldschool, hold ma glock. 1. Folk sitter hemma och rappar, vissa skickliga, vissa mindre skickliga. och vissa jättedåliga. 2. Sen lägger dem upp sina låtar i Audioforumet, så att folk ska kunna lyssna och kommentera. 3. Övriga Whoamedlemmar glider in på Whoa när dem kommer hem från jobbet, och tänker genast "hmm finns det några feta hits idag?" 4. Dem kollar första sidan på Audioforumet, och där ligger bara skitlåtar från nybörjare, det man inte vet i det läget att att på sida nummer 2 finns det 2-3 högkvalitativa och riktigt feta låtar, som man således kanske missar. 5. Därav hade det varit bra ifall man hade ett team (eller ett... ..Crew) som hade kollat igenom exakt alla låtar som kommer in, aktiva medlemmar då såklart. och kan sortera bort dem bra från dem dåliga låtarna. 6. "The Crew" smackar ihop dem låtarna som har stuckit ut från mängden under veckan som gått, och den trötta sletna gamla whoaanvändaren behöver bara ladda ner den filen, sen kan han sova gott om nätterna och veta att han inte har missat några hits. Det var väl lite så jag menade antar jag..
Flyter som en död fisk
ehe nästan exakt så tänkte jag faktiskt. men det där...
kollat igenom exakt alla låtar som kommer in är tyvärr för mycket (tror jag) men förhoppningsvis dom flesta...
dom bra låtarna in o inte dom bästa artisterna... t.ex gör Stanislav en bra låt så kommer den in..
ye men bättre att bara ta och lista några låtar som varit bra under veckan.. när jag säger så. tänker jag på veckans guldkorn. fast kanske något nytt.. VECKANS 7 GULDKORN ! nejmen alltså bra tänkt men inte tillräckligt tycker jag. känns lika bra om du skulle starta en tråd där det står vilka dom 15 bästa var den här veckan och länka till deras myspace/speedylänk eller vars den artisten nu la upp låten.
www.myspace.com/danielbylund
det låter sjukt tungt detta asså!
Varje dag är framtidens historia.
Mastaw: Go big, or go home =) Har man förresten ett team på 4 thugs så borde det inte vara så överdrivet jobbigt.. Man kan dessutom be folk som vill ha sina låtar med på "tapet" att skicka länk till dig i gästboken, sen kollar man upp dem låtarna som man har fått länk till bara, och sen väljer man ut dem bästa av dem.
Flyter som en död fisk
Man kan dessutom be folk som vill ha sina låtar med på "tapet" att skicka länk till dig i gästboken, sen kollar man upp dem låtarna som man har fått länk till bara, och sen väljer man ut dem bästa av dem tvivlar på om du förstår någonting utav det här.. haha alltså tänker inte BE någon om någon bra låt eller något sånt om du tänkt så... om detta fungerar så har jag tänkt att det ska gå till som jag skrivit.
Eller vänta yao, man får väll ha en låt i Mixtape även om man inte har frågat artisten?...
fuck that sheeit, "ååh jag heter Mastaw, för jag är mästare på att vara envis, det ska vara som jag säger annars inget!!!!!" Im startin my own mixtapecrew dawg! the best damn songstealin' mixtapecrew in this hood! Man tycker ju att du borde få lägga upp andra personers låtar i forumet, eftersom att dem själva har lagt upp dem där en gång i tiden, är väl bara att fråga innan i värsta fall?
Flyter som en död fisk
jag är inte envis? okejokej fiddilito, vill du vara med eller något så skriv det för jag respekterar 100% Whoas regler och det här får fan inte bli chat alltså haha!... som sagt, alla intresserade skriv skriv:)
kul att folk tycker att det är bra ide:)... någon som vill vara med?
skulle gärna vara med låter skoj :D
Varje dag är framtidens historia.
låter ju skittungt fan! synd att jag är för upptagen, upp!
låter som en najs ide!
http://www.znapmusic.com/myntah/
Nu börjar det likna något.. the crew går under namnet 7 Dagars Crew och består just nu av mig och Digerdöden ... första Mixtapet släpps inte nu på söndag utan nästa som blir då 31 Maj . Någon viktigt vi söker nu är en person som gör bra bilder (t.ex. till Tracklist och så vidare).. helst någon som kan Photoshop... Så är det dig vi söker så skriv här i tråden eller skicka ett meddelande eller adda msn eller något :) OBS: Söker fortfarande andra som ska va me... så skriv bara:)
Låter fett, ska bli kul att se hur det funkar sen.
Flyter som en död fisk
Så har man en sticky, samlar dom bästa låtarna från hela veckan.. Och bara högklassigt, inte massa svammel bara för att de ska fylla hela tracklistan.. Tror en månad per mixtape är bättre, släpps inte allt för mycket.
soundcloud.com/brormusk/sets
Big up för en jävla bra ide! Låter sjukt bra/smart.
www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se
Http://www.myspace.com/besononline
kul att folk tycker det är en bra ide! jag kontaktar alla intresserade:) nu finns även mer information på min profil där det står mer om projektet... så kika in...päjs.
äntligen att nån pallar göra detta o få fart på skiten:D nice man! big one
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum
Detta kan bli kul OM ni orkar sålla och inte plockar med skräp, för let's face it, myyycket som släpps där är skräp. Tror 10-15 FETA låtar i veckan är alldeles för höga tankar om det forumet. Ta istället typ 7 så blir det fett också med namnet. Bara mina tankar.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Tänkte samma tanke som BearC förut , snyggare med tanke på namnet och lättare att hitta låtar =) tkr att whoa saknar sånna här saker ! kul att nån tar tag i det
word
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yäss! har nu snackat med Oracle lite och vi är typ överens (kan man kalla det)... och mixtapet kommer innehåla 7 tracks...(men bara för det är 7 dagar på en vecka så är det inte säkert att en kommer från Mån och en Tis och en Ons... och så vidare,) utan 7 Dagars Crew kommer bestämma själva vilka låtar som får hamna där och vi kommer att kontakta aristerna själva) vad tycks?
Moderator
2009-05-25 21:34
Får jag fråga vilka som är med i crewet bara? Låter som en jävligt kul idé, bara ni inte hakar upp er på alla stora namn, utan verkligen går efter vilka låtar som är bra. Kan bli nice, lycka till! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Tyvärr så måste jag säga att det inte blir någo Crew eftersom det är bara jag och en annan och då tänkte jag att jag kan lika gärna klara hela grejjen på egen hand....Spoiler det var inte många som visa intresse här inne
Moderator
2009-05-25 21:59
Äsch, fortsätt och checka runt lite liksom efter folk. Jag skulle vara fett på om jag inte hade så mycket annat att göra, och är för partisk till dom rapparna jag gillar och dom jag inte gillar. Glid runt och leta folk så blire bra :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
grym idé måste jag ju säga. jag hjälper gärna till och letar låtar o sheeat. Sitter på whoa minst 3 timmar om dagen och bara checkar efter nya grejer så kunde ju va bra om det fanns en mening med det hela. hör av dig om det blir något. helst i GB.
står för mitt ord, då bilden blir för överdriven
Jag joinar gärna" Crewet".. sitter här på Whoa alldeles för mycket, hehe. Är också väldigt petig.. så jag sållar lätt bort skit och hittar bra låtar.
då blir det CREW! .... jag kontaktar er! :)
jag är inne på whoa allt för ofta och tittar rätt mkt på låtarna som kommer och tankar ner dom.. men vissa artister gillar jag rent av inte, vet inte varför, dom kan släppa något bra eller så, men tkr ändå det låter skit på nått sätt.. sen har man ju favorit artister och så, så tror inte jag skulle va lämplig för detta, men låter som en fet idé . hoppas det funkar för er:)