I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fixar din myspace-design!

Vår Hiphop - Samarbeten

2009-06-23 03:54

Fixar din myspace-design!

Tjena! (vet inte om detta bör ligga i detta forumet, men har jag fel så flytta inlägget)

Det är så att jag kodar/designar myspace-sidor åt folk nu. (Utöver rappandet)
Detta för att tjäna ihop en lite extra slant nu och då. Priserna hålls väldigt låga, exakta priser kan jag dock inte ge ut innan jag vet vad som önskas av just dig.

Vill du att jag ska designa din myspacesida? Kanske för att lyssnarna ska få en proffeisonellare syn på din musik?

Det är faktiskt så att det första som lyssnare tittar på när den klickar in på din myspacesida är yttret. Man fastnar alltid vid yttret, där man ser om det ser proffsigt gjort ut? eller ser det ut som vilken annan sida som helst? Det är klart att din musik och spelar en roll, men utsidan betyder mer än vad man tror.

Så om du vill ge dina lyssnare nått extra så kontakta mig. (min mail kommer senare i tråden)

Projekt jag håller på med just nu:

- www.myspace.com/labyrintaki (Aki, rappare i Labyrint)

Jag håller även på med resten av Labyrint-medlemmarnas myspacesidor, och förväntas vara klar med dom nu i veckan. Men Aki's är i princip klar nu, så kolla där och se om det verkar intressant.

Även min egen myspace håller jag på med: www.myspace.com/wizdomrap (dock långt ifrån klar)

Men som sagt, verkar det intressant så hör av dig!
Min mail/msn är: [email protected]

/ Wizdom

www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-06-23 09:57
Skulle inte vara helt fel asså. Men dock har jag så jävla dålig fatasi så har ingen aning om vad ja skulle vilja ha på sidan:P
Http://www.myspace.com/besononline

2009-06-23 10:36
Jag kan också göra myspaces. Jag är dyrare, men gör sämre och klyshigare design. Här är en för radioprofilen kfoxx i miami: Länk till http://www.myspace.com/therealkfoxx

Det är inte mitt fel att sidan ser lite fuckad ut där nere btw, det är kfoxx som har gjort det själv och jag har ingen makt över det längre.

http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-06-23 13:01
Självklart om ni inte kommer på vad ni vill ha så kan jag komma med förslag och test på eran sida.

2009-06-23 14:40
Nu börjar även en andra design vara klar för en av labyrint-medlemmarna. Här är 2 färdigställda designer.

- www.myspace.com/labyrintaki (Aki)
- www.myspace.com/labyrintjacco (Jacco)

2009-06-23 15:10
Låter intressant! Jag hojtar på msn ikväll!
You don't know what you got, until you lose it.

2009-06-23 15:12
Varför står det "realeditor - best profile tools" längst upp till vänster om det är du som har kodat och designat dem? :)
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-06-23 17:12
Qnivqast. Jag desinar bilderna, och allt annat. Upplägget gör jag i realeditor för att spara tid. Det har inget med det andra att göra :)

2009-06-23 18:47
haha, bara jag som blev mycket mer sugen på att anlita Dundermannen?

2009-06-23 19:07
Jag vill mannen HOLLA!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2009-06-23 23:22
Även min myspace börjar få ett lite nytt ansikte: www.myspace.com/wizdomrap

2009-06-24 02:50
För stora headers, skär ner lite på dom så blir det skitsnyggt!
soundcloud.com/brormusk/sets

2009-06-24 02:56
mhm för det är ju så svårt att googla en fet bild (högupplöst) och sen "photoshopa" in en cool text på bilden sen typ trycka på nån fräsch effekt och sedan bara lägga in den i real editor? host host jag hade inte betalat nån för att göra min iallafall om personen i fråga inte är riktigt grym och designar hela sidan från grunden...spana in jake oh om ni vill se en tight design (designad från grunden)

jake oh va bara ett exempel, finns säkert mera

MEN! om nån vill ha din hjälp så klart de går bra, jag ville bara säga att det inte är svårt att göra det..så inte nån p15 eller liknande slänger sina pengar i sjön för att dom inte orkar sitta i tiom minuter å greja lite...

ciao
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-24 04:28
Emil E: Jag använder endast real-editor för att göra upplägget lite snabbare. Enbart för att det ska gå snabbare för kunden. Om jag ska sitta och koda allt det som realeditor gör på 15 minuter så skulle det ta flera timmar att bara sitta med färger på texter o.s.v.

Det jag håller på med just nu på bl.a Labyrint-medlemmarnas myspacesidor är att fixa bilder till alla headings. Gemensamma teman och att ändra i myspace orginal-kodning för att kunna lägga till lite extra saker på sidan.

Jag sysslar även med animeringar och flash till din myspace. Som jag såklart kodar själv. Men det tar betydligt längre tid att fixa det. Därför stiger priset lite också.

Jag tycker att det är ett schysst sätt att fixa snabba myspace-designer genom detta sättet, för ett väldigt lågt pris. Du verkar inte samtycka, men det är enbart för att hjälpa andra.

------

Till er andra så kommer några fler smakprov snart.

2009-07-06 19:37
It's still on!

2009-07-07 22:04
en till färdig: www.myspace.com/catchymp
Rappare

2009-07-07 23:36
Bara jag som tycker det är skitdrygt med en enorm banner eller bild ovanför det man egentligen är intresserad av på en persons myspacesida?

2009-07-08 04:59
Emil E : Du säger att de är enkelt? Men ändå är de STOR STOR skillnad på hans fixade sidor och din ruttna myspace... så bara tyst!
Riktigt Brutala <3

2009-07-08 10:35
Wizdom.. Vem f*n betalar pengar för en myspace sida där det står längst upp i hörnet "REAL EDITOR" ? Ser ju förjävligt ut..
Du kan åtminstonde ta bort den... Fast jag tror inte ens du vet hur man gör, och det är skitlätt
nAture Studios!

2009-07-08 13:35
Beat haha vilken ilska, jag har inte lagt ner nån tid på min sidas layout, bara lite snabbt så den inte skulle se helt original ut. För jag tycker inte sidan spelar så stor roll, jag tycker musiken är viktigast.. Ska inte heller säga att din sida e ful ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-08 18:29
Exempelvis så är bakgrunden till "Jaccos" logo stulen, finns en identisk på deviantart.com i ett antal olika utföranden/färgskalor.

Dessutom använder du dig av världens simplaste färdigkodade program, inget hat men det är värdelöst att ta creds för en header man bara skrivit dit "Jacco" på i en dessutom oediterad text, ingen ytterglöd eller redigering alls, bara en hemladdad font.

2009-07-08 19:18
Om du nu syftar på Jacco's myspace så är den inte färdigställd än, utan jag håller på med den just nu och ska släppas till den nyinspelade verisonen av "vår betong". Jag har även slutat med kodningsprogram eftersom alla verkar ogilla det. Men här har ni några stycken som börjar färdigställas

* www.myspace.com/wizdomrap
* www.myspace.com/dajanko
* www.myspace.com/catchymp

2009-07-13 19:36
so that's wassup!

2009-07-29 00:58
har oxå använt mig av ngt editor program. hamnade en logga på min sida med, men det är bara å leta i kodningen så kan du ju ta bort det. ser snyggare ut då. ett litet tips bara ;)

2009-09-20 18:30
www.myspace.com/wizdomdesigns där ligger designer uppe som jag håller på med!

2009-09-25 17:24
Hahaha! fyfan, dundermannen verkar helt awesome!

Moderator

2009-09-25 20:53
Äsch tycker det ser helcleant ut ju, och verkar ju inte röra sig om några stora pengar heller, så är lätt värt! Är ju samma sak som att låta någon annan mixa ens låtar, kan man inte själv så vill man gärna ha någon annan som gör det mycket bra.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-10-04 16:02
Klart det är ok att ta betalt eller köpa tjänsten för design av myspace-sidor. Om kunden blir nöjd så är några hundra inte mycket pengar för ett hantverk.

Inget jag själv skulle betala för men det är väl mest för att jag skulle göra det själv när jag såg att jag behövde, andra sitter i en annan situation
:D!

2010-08-23 11:21
Hej,

jag arbetar med att designa MySpacesidor och har inte fått möjlighet att göra en Hiphoplayout än. Det vore skoj, så säg till om du är intresserad.

Mina senaste kunder kan man se här:

http://www.edwardforslund.se/2010/01/utvalda-jobb/

Ha det fint,
//Edward