I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Släpp i höst, producenter sökes.

Vår Hiphop - Samarbeten

2009-08-10 10:44

Släpp i höst, producenter sökes.

Mors,

De flesta känner till mig vid det här laget. Klassified släpper hela sitt nästa album producerat av Knuckle Production.

Just nu kör vi med uppställningen:

* Adee (Beats)
* Volitile (Beats)
* Savage (Master / Mix)
* Milo (Post production)

Speciellt inbjudna från detta forum är Rolle och AK4.

Här är en liten teaser, inget som kommer släppas på platta. Messa mig om Ni har arbetat i protools 8 eller logic, har OMF möjligheter (måste köpas till protools) och vill arbeta med albumet. Det blir IFPI poäng till gästande producenter, det kommer vara några features med kända namn, men innan allt är på plats väljer vi att inte droppa namn.

(Inlägget ändrat av Mexxi 2009-08-13 02:36:31)

Glenn?

2009-08-10 10:51
Volatile.. sorry stavning.
Glenn?

2009-08-10 11:34
Varför måste man ha protools?
 i get more pussy then panty!
Redaktionen

2009-08-10 12:01
Är det "beatmakers" du söker?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-08-10 12:15
jag kör Pro Tools LE 7 funkar det? Antar att det har med hantering av projekt filer osv...

för stil på beats lyssna på rocbattle.com/AndreB om du är intresserad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-10 19:20
370, mer produktion, beatsen är förvisso viktiga men vi har gott om beats, det handlar mer om produktion av själva låten arbeta med beatet och artisten osv.

Fresh2Death P21,

Lyssnar in! Tack!
Glenn?

2009-08-11 01:46
sparar man varje kanal för sig måste det ju kvitta om man kör protools? jag är annars riktigt sugen att fixa en joint till er/dig
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-08-11 09:10
spokie, vi kan väl höras på luren, dra ett PM så skickar jag mitt nr. Det finns lite fördelar att arbeta i OMF, de flesta av oss har Waves pluggarna, vi har Komplete, miroslav osv osv. Det underlättar då man får med alla samplingar.

Det fungerar att göra på fler sätt, men workflow i OMF är enklare. Det finns fler apps som stödjer OMF, jag känner inte till dom dock, kolla om ditt stödjer OMF.
Glenn?