I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sööker beats så som sofija...

Vår Hiphop - Samarbeten

2009-09-04 16:27

Sööker beats så som sofija...

Hejsan !
Jah har skrivit texter i snart 2 år & har bestämt mig för att nu börja rappa.
Skriver samma stil på texter som Sofijah, Issa,Esanna & lizen.
Är det någon som har ett free beat som passar till sånna texter?
Gå in och kolla texterna på
http://EweesFlikka.bilddagboken.se/p/show.html?id=406525253&directlink=1
Där har jag massor av texter men klart inte allt,
har ni beat så maila mig på [email protected]
Taack <3

(Inlägget ändrat av Rainmaker 2009-09-04 16:42:35)

2009-09-05 04:21
Finns freebeats om du inte visste det. Vad jag såg i dina texter, inget alls.. snälla låt bli att rappa om du nu ska förmedla sådana känslor, det finns redan alltför många rappare inom det området. Hitta något eget istället.
Moderator

2009-09-05 19:34
Bara sjukt att en liten trettonårig tjej har sånna tankar, usch.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Rappare

2009-09-06 20:18
SVERIGE, SLUTA SKÄMMA UT ER MED ALL JÄVLA EMO SKIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mc's are crawling out, eavery hole in the slums,
You Be allright like blood money in a pimps cum, -Nas

2009-09-07 01:32
om du vill ha beats så gå in på: www.laggnervaxuppochvatyst.se
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2009-09-07 12:44
"SVERIGE, SLUTA SKÄMMA UT ER MED ALL JÄVLA EMO SKIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Har inte kollat o tänker inte göra de heller, ja vet att my man Rhymez-One vet vad han pratar om.
http://www.myspace.com/beatim

2009-09-07 14:21
Magna: Länken funkar inte?? hahahahahahahahahahahaha

//Yde - där fick ja till det ;P
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-09-08 02:57
omg inte en till ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-08 05:16
seriöst. 13 år är du, du har levt fucking 13 år, du vet inget om hur livet är å har säkert inte ens haft det jobbigt, så fortsätt med skrivandet om du nu vill, men skaffa fan ingen mick så du kan spela in det

2009-09-08 05:45
hon är som ni alla påstår 13år, ypperligt tillfälle att greppa mic! do it, sen om 10 år vem vet vad som hänt då, nån stans ska det väl börjas? desto yngre desto bättre tid att börja!
med reservation för att jag ej har läst din text.
((MAAD))
Moderator

2009-09-08 07:33
Jaa visst ska hon greppa micken, men bara för att upplysa dig om texten så vill hon hänga sig själv och blabla. Sjukt för en 13 åring som sagt,

2009-09-08 07:36
som bert sa så fint, inte lätt när man är liten!
((MAAD))

2009-09-08 16:40
Pinsamt 13 år och skriver texter som om hon vore den mest hatade människan på jorden, hade hitler levt hade tillochmed han tyckt att det där var extremt

2009-09-09 21:20
en 13åring som sysslar med horrorcore, hon kanske kan joina GraveDiggaz?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-09-10 14:18

2009-09-14 02:07
SVERIGE, SLUTA SKÄMMA UT ER MED ALL JÄVLA EMO SKIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sånt tyder på att killen verkar iaf vara lika mogen, om inte mindre mogen en tjejen med tanke på ålderskillnaden är det rätt pinsamt för sverige

2009-09-14 07:08
alice - livet suger och jag vill dö.mp3

Rappare

2009-09-14 19:56
Sånt tyder på att killen verkar iaf vara lika mogen, om inte mindre mogen en tjejen med tanke på ålderskillnaden är det rätt pinsamt för sverige

hahahah säger bara sanningen..
Mc's are crawling out, eavery hole in the slums,
You Be allright like blood money in a pimps cum, -Nas

2009-09-15 07:28
Rhymez-One e en av dom tyngsta mcs du kan hitta på whoa så vore ganska illa att säga något annat än att han har rätt att utala sig....
http://www.myspace.com/beatim

2009-09-15 18:59
Skriv gärna musik men hoppa för i helvete över självmordstemat. Skriv om att kämpa eller något istället. Ser jävligt illa ut när man skriver sånt där, och jag gråter nästan när jag ser hur du gör bort dig.

Och om du verkligen mår så dåligt borde du skriva positiva saker för att ställa om huvudet.

Lycka till.

Förresten mhhk, man skriver inte fucking i en svensk mening. De flesta får en bild av en kaxig osäker invandrarkille på 17 bast innanför ögonlocken när de läser det.

alice - livet suger och jag vill dö.mp3

Hahaha. Qoute of the day.
Jag är bättre än de flesta, men sämre än de bästa.
Netplay ute snart.

2009-09-16 22:59
Såå jobbigt för henne att gå in och läsa denna tråden sen, jag får lite knip i magen för hennes skull haha.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-09-17 18:08
Hallå? Flickan är 13 år. Ni är allt imellan 17 - 25 år. Lägg ner för helvete. Synd om flickan ju. Det kan ju vara typ eran lilla syrra. Hon stör väl inte er? Ni har redan tagit stora steg de flesta i tråden. Hon är många nivåer under oss alla i tråden förmodligen. Även folk i tråden som inte änns greppat en mick. Hon stör inte oss eller hur?

Jag tycker inte att ni skall trycka ner henne för det. Låt henne göra det hon mår bra av.
Vi vet ju själva hur det var då vi kom till whoa första gången. Folk skrattade åt oss o så. Idag är får man bara skit kritik ifrån mongo ungar som sitter här. Vi som är pensionärer här på whoa vi ger bra kritik till nybörjare för att dem skall med lyckas precis som vi alla andra eller huuuuuuur?

Ge på tjejen gör en låt. Gör det du mår bra av skit i andra.

Ge dig på micken lajja lite gran tills du märker att det börjar låta bra. Sedan skicka runt till kompisar och låt dem säga vad du bör träna på osv. Sen när de närmaste kompisarna säger att det är bra faktist. Lägg ut här på whoa och börja ta kritik ifrån alla över 18år så inom 3 år så har du fått dig en liten karriär om du då inte är född till musiker det märker du på vägen.

Ta det lungt. Skicka gärna PM till mig så fort du släppt någon låt. Då ska jag ge dig konstruktiv kritik. All kritik är bra och dålig kritik är ännu bättre. Glöm ej det.

Kärlek & Respekt Dalish
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2009-09-17 18:09
Men försök att skippa EMO grejen som folk har nämt. Det är sant det är bort slösad tid. Såna låtar kan du släppa ibland så men inte hela tiden.

Slipper du få samma ryckte som alla de nuvarande tjej rappare.
Studio 013

2009-09-17 22:09
Dalish, håller med om att en del saker skrivna ovanför är rätt elaka.

Men mina texter är ganska deppiga och självömkande men det här är löjligt. Dessutom finns det inget riktigt budskap, bara en massa deppighet.

Jag läste igenom det jag skrev och det ser faktiskt brutalt ut.

So let me rephrase:

Du borde absolut göra musik, Alice, men skippa självmordstemat. Precis som Dulle är jag villig att ge dig tips och konstruktiv kritik om du behöver det. Bara att höra av dig.
Om du har ett jobbigt liv borde du inte skriva om att ge upp och om att skada dig själv av tre viktiga anledningar. Den första är att du hjärntvättar dig själv och så småningom kommer du faktiskt börja skada dig själv.
Jobba på din självkänsla istället (ett tips är att läsa Självkänsla Nu! av Mia Törnblom, den hjälpte mig när det kändes som om hela världen sket mig i ansiktet).
Andra anledningen är att du gör bort dig och stämplar dig själv. Att göra musik för att få medlidande är ingen realistisk idé, eftersom musik är till för att glädje dig själv och andra. Den tredje anledningen är att du förmodligen aldrig kommer bli en respekterad artist, och du kommer (om du ens har en chans) få svårt att etablera dig.

Dessutom är det svårt att variera texter om självmord. Efter ett tag blir det bara morbid.

Istället kan du skriva om vad du gått igenom och att du ändå står på benen, du kan skriva om positiva saker i ditt liv, du kan skriva om saker du bara hittat på eller om saker du skulle vilja göra. Tänk positivt tjejen, och ha kul.

Och som en standardfras: försök inte göra musik andra gillar med en gång. Du kommer förhäva dig. Gör musik om det du gillar eller musik om ingenting särskilt tills du känner att du fått grepp om grunderna och sen börjar du utveckla en stil som låter bra. Ingen är mästare i början, så gör inte samma misstag som jag; att göra musik i tron om att det ska bli gillat av alla. Du kommer bara bli nedslagen och tappa intresset. En sista gång, man låter inte världsbäst i början och det är okej.

Har du några frågor eller om du behöver beats eller något annat är det bara att skicka ett PM.
Netplay ute snart.

2009-09-17 22:22
Sen när de närmaste kompisarna säger att det är bra faktist. Lägg ut här på whoa

ett tips, gör absolut inte så! för dina närmaste vänner kommer tycka det är bra redan första låten.. låt vänner som vågar säga att det är värdelöst, en klasskamrat eller vad som helst. och såklart hoppas man ju att den svarar mer än värdelöst såklart. att den säger vad du ska träna på också.

2009-09-18 08:44
Ja, om de bara säger att den är bra eller dålig hjälper inte. Lägg upp den på Whoa direkt eller skicka till några som kan en del och som kan ge dig konstruktiv kritik (kritik du kan arbeta vidare med).
Netplay ute snart.

2009-09-18 16:11
Men nu menar jag de närmaste? Såna som är ärliga rakt igenom?
Som säger om låten är bra eller ej.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Studio 013

2009-09-18 21:17
Det beror ju på hur hennes närmaste är som person också, Dulle. Det är inte säkert att ens vänner alltid är ärliga, de kanske ser det som en tjänst att säga till henne att det låter svinbra för att uppmuntra henne att fortsätta. Om de inte är insatta i hiphop och varför hon behöver konstruktiv kritik är väl det hon kommer att få höra.
Netplay ute snart.
Moderator

2009-09-19 00:03
Jaja, när kommer lilla Alice in och säger vad hon lärt sig av tråden?
Rappare

2009-09-20 04:19
Alltså SHIT! vilka människor det finns, trodde verkligen inte vuxna människor kunde vara så här elaka mot en 13 årig tjej som mår dåligt :O Jag mår fan illa när jag läser era kommentarer killar! Pinsamt att ni skriver massa skit till henne! Men men, idioter finns det alltid i alla forum, speciellt på whoa.se. Hoppas hon inte tar åt sig av det ni skriver åt henne bara! Peace!
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!

2009-09-20 08:19
fett synd tjejen -.-, hoppas du inser att du gjort bort dig ^^

2009-09-20 10:19
fan vad många hatar här inne då, man måste väll börja någonstans med någonting
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-20 10:31
hata är ett starkt ord

2009-09-20 19:08
men vafan, hon frågade efter beats, lämna henne ifred om ni inte har beats att erbjuda.
Its Tricky!

2009-09-22 20:44
Go girl! Skit i vad whoa säger, följ din egen väg!
http://www.myspace.com/porrstudion
http://www.myspace.com/mrdekoy
http://www.youtube.com/porrstudion

2009-09-22 20:48
Förstår inte överhuvudjävlataget hur Sofijah kan vara en förebild/idol/frekvent besökare i högtalare och hörlurar för folk. Världen går utför.

Freebeats finns överallt, testa "Beats" här på whoa. Jag tycker att det är tråkigt att du följer efter en liten idiot, men det gör inte dig till en idiot, du är ju fortfarande ung nog att inte alltid tänka efter. Gör som du känner, men beats finns nog överallt, som sagt.

2009-09-22 23:52
Tänk er texterna på Madvillains "Accordion" instrumental.

2011-09-19 13:32
hahahhaa har faktiskt inte varit inne sen jag la upp det inlägget.
och jag började skratta åt att folk kan vara så jävla omogna :s
haha det är rtt kul faktiskt.
för överigt skriver jag fortfarande alla möjliga typer av texter.
om vad som hjlälpt mig under åren och hur man kan arbeta med sake och ting :)