I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon med mixing kunskaper?

Vår Hiphop - Samarbeten

2010-02-17 20:59

Någon med mixing kunskaper?

Ja, jag skulle behöva någon som känner att den är ganska duktig i mixingväg på hiphop låtar.
Budgeten är inget problem för mej just nu, men om inte priset är rimligt blir det svårt. Om du känner dej träffad att du vill ta på dej att mixa ungefär, 10 låtar, så HOJTA Till!

(Inlägget ändrat av Oracle 2010-02-17 21:10:56)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-17 23:19
Jag skulle kunna ta på mig det om din budget tillåter, men jag har bara 2 dagar på mig nästa vecka och sen åker jag bort och kan inte jobba föränn den 8:e igen. Men är du inte stressad så kanske det funkar.

Kör en blandning av hårdvara och mjukvara, referenslyssnar i 4 olika system i studion samt 3 hemma i soffan så att jag är säker på att materialet fungerar överallt. Har jobbat med hiphop och dylikt i 7 eller 8 år nu.

Länk till http://dl.dropbox.com/u/3118399/Detested_-_Mest_bara_%C3%A4ckligheter%28192kbps%29.mp3
Där har du den senaste låten jag jobbade med. Killen spelade in med en SM58'a kopia genom ett billigt interface, fick rappen i 1 enda spår så det var utan dubs och adlibs. Rörkompressor, API EQ och ett rördelay på en Bus bestod mixningen av lite enkelt och på masterkanalen körde jag först lite M/S EQ, sen kompressor, exciter, stereobreddare och limiter. Behövde inte göra så stora ingrepp på den låten så jag gjorde klart den på en enda sittning, låtar med fler spår brukar vanligtvis ta lite längre tid.

Eftersom den kommande månaden är ganska seg för mig jobb-mässigt så kan jag tänka mig att gå ner endel i pris, standard kvoten för mig brukar vara 100:- i timmen men jag kan tänka mig...2000:- för alltihop. Vet inte om det är vad du anser är rimligt men det är det lägsta jag kan gå, måste ju betala studiohyran på något sätt.

Är det intressant så kan du höra av dig till mig på: [email protected] antingen via mail eller msn.

/Christofer
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2010-02-18 17:46
kan mixa nåt spår åt dig, gratis. gillar jag att mixa din röst så kan jag mixa fler, vid tillfället.

gratis är gott, intesant?
hojta @ msn
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet

2010-02-20 19:49
jag kan mixa åt dig

Hojta i min PM för msn