I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-04-29 16:21

Studio Init

Det här är en studio från Helsingfors, Finland som vill erbjuda våra grannar i väst mixning och mastring.

Jag har en massa tom tid nu i Maj/Juni och kan jobba snabbt, tack vare erfarenhet, rätta maskiner och bra lyssning. Det är bara att kontakta, och vi diskuterar fram något som gör oss båda glada :) Vi måste alltid checka kursen på valutan före, men fråga ett erbjudande, och berätta om ditt projekt så kommer vi fram till något.

Endast betalande kunder! Skulle göra det för fritt, ifall det allena skulle betala hyran.

Varför kontakta mig?

Ifall det som skulle "fixas" i mastringen, ja ni vet hur det går...
Ifall ni vill ha er skiva mastrad/mixad till sommaren.
Ifall ni har en låt som ska med på skivan, men inte riktigt låter lika bra som de andra.
Ifall allt låter bra hos den som mixat, men dåligt hemma hos dig eller i bilen.
Ifall ni alltid undrat varför er skiva inte låter lika bra som de andras...

Det finns otaliga orsaker. Men jag kan garantera att allt som går genom oss blir bättre. Om inte, gör vi det så. Punkt slut. För oss är det viktigt att ha nöjda kunder eftersom vi är ännu små.

Här är vad vi jobbar med:

Dator:

Mac Pro Quad core (2x2.8ghz)
2 x 19" flat monitors
RME Fireface 800 -interface x2,
UAD - 2 DSP
Logic Pro 8,
Reason 4,
Shuttle Pro2

Det viktigaste är kontrollrummet som är akusterat och mätt för just de monitorer vi har där. Man alltså kan mastra hos oss! (bl.a. Daltones whoa-EP var gjord här) Detta garanterar också att saker vi gjort låter bra så gott som överallt på så gott som alla ljudåtergivningsapparater. Man behöver inte vara rädd för att lägga in sin skiva i främmande skivspelare när vi jobbat på den.

Plug - Ins:
Ozone 4,
Melodyne
PSP
Fabfilter (efx)
Universal Audio UAD 2 plug -ins
Drumagog trigger,
Miroslav orchestra
Reaktor 5,
BFD-trummor

Outboard /
16x Soundcraft 6000 konsol
HCL Affinity A2,
HCL Solution S2 - Leveller
SPL CHARISMA 2
Aphex Compellor
2X Mindprint Envoice,
Safe Sound Dynamic Toolbox
API a2d
Golden Age Pre-73
Manley Vari-Mu (Maj i studion, så kontakta fort om mastring!)
TLA Fat 2
Lexicon MX400
Yamaha SPX90
Furman 15band EQ

Har Bachelor of Arts Degree i ljud så gott som i fickan (bara gradun kvar). Gjort skivor sen 2000. Varit med om tiotals skivor, jobbat för en större radiostation, en nätradio, gjort radioreklam och program, klassiska inbandningar, proddat ett par radiohits (i Finland).

Annors har vi tillsammans jobbat med massor av artister och band. Rap och Techno är vår specialité.

Skriv mail till [email protected] eller kontakta mig här på Whoa ifall du är intresserad.

Service på muminspråket, vilket får gå för svenska. (Bara med mig, de andra talar flytande engelska)

Dessutom har vi mycket bra inspelningsutrymmen/utrustning, men det angår väl inte er svenskar :) Ifall ni inte vågar ta finlandsfärjan hit och ta det lugnt ett tag...

[email protected]
http://www.myspace.com/studioinit (på finska)

Söker kunder, mixning & mastring!