I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare som vill utveckals sökes

Vår Hiphop - Samarbeten

2011-06-12 12:43

Rappare som vill utveckals sökes

Tja!

Jag söker rappare som vill utvecklas nybörjare eller proffs, jag har skapat d-gone och söker nu nya utmanningar, ni sj ska ha mic och tillgång att spela in , beats fixas via mitt skivbolag danilorecords.com , mitt mål är att ja vill skapa artister som kanske joinar mitt skivbolag i framtiden, Eller gör en skiva med mig för att kunna visa lite hur mycket man utvecklats.

Mvh Danilo Naid

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-12 13:21
Tja!

Jag är väldigt intresserad, har dock dåligt med material på internet men hör av dig i PM för msn och dylikt

One!

2011-06-12 17:48
Jag är lätt på bara skicka gb eller pm eller va de heter elel så mailar du mig!
[email protected]

här är en låt me mig och en tjej, min polare gjorde beatet i min studio ;)
Jag rappar

www.sthlm-gbg.tk

2011-06-12 22:21
Hmm.. Är han "d-gone" något att ens skryta om att du skapat haha?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-13 02:47
DMS: Haha håller med dej, han skryter om dej skitmkt på msn typ haha

2011-06-13 13:55

2011-06-13 14:15
Utbilda mig till rappare danilo! Så jag kan få jobb. måste ha diplom med så folk inte tror jag ljuger.
Hej jag heter marcus jag är utbildad rappare.

2011-06-13 14:42
Utbilda mig till rappare danilo! Så jag kan få jobb. måste ha diplom med så folk inte tror jag ljuger.
Hej jag heter marcus jag är utbildad rappare.

+1
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-06-13 16:36
hahahaha pinsamt som fan!
hörde en låt med d-gone innan han börja arbeta med dig, och sen en låt för nån vecka sen... han är LITE bättre, men fan inte i närheten av det du säger att du ska göra med folk... och du sa själv att du har rappat skitlänge. men låter fan sämre än honom själv... du är ett skämt... skulle förvåna mig riktigt mycket om någon faktiskt är seriösa om att arbeta med dig i denna tråden!
RealKid in da haus!

www.myspace.com/RealKidofSweden

2011-06-13 21:42
Ställer gärna upp ! http://www.haggehosuz.n.nu

2011-06-16 03:06
i'm on ! =)
Min signatur är lika storslagen som kingkong!
www.myspace.com/emilakaempa
Underbara toner som spelas överallt.

2011-06-21 19:43
DMS-Music surjakant , Nelione , Ni ser inte att ja försöker ge ungdomar en chans att få prova på musiken och att utvecklas , ni är sånna som bara vill stå och hakka på folk för ni själv inte ens kan göra nått bättre själv, Ni bara går runt och leker ball, om ni har nått emot mitt jobb dissa mig ,

2011-06-21 22:09
jag är gärna på addar dig på msn så skickar jag grejer jag gjort
vad händer??

2011-06-22 18:35
Okej men berätta då för mig vad det är du lär ut? Lär du dom skriva? Lära sig rimma bättre? Flowa bättre? För inget av det som behövs av en artist hörs i dina "utbildade" artister..

2011-06-22 21:00
DMS-Music din hörsel får stå för dig!

2011-07-06 09:58
hej,jag är nybörjare och jag skulle gärna vilja utveckla mig i rap,flow,rim!
om jag kommer med lägg till mig på skype Mrjiimpa1998

http://www.youtube.com/watch?v=ooBdLTzqvtw
nån som kan lära mig rappa bättre pm mig gärna!!

2011-08-23 18:47
Hej, är nybörjare och ställer gärna upp!
Adda min msn: [email protected]

2011-08-30 15:16
Alltså inte för att verka lite....
Men om det är den person jag tror att det är så hade jag han på msn när jag var as liten. Och han typ fläsha en soft air gun pistol i cam och sa att den var äkta. Men när jag frågade vart kulorna till magasinet var så hade han tappat bort dom för att han hade gömt dom för sin flickvän. Sen försvann han bara. Jag vill inte anklaga dig för att vara den person som du verkar. Men det verkar vara något skumt med det.

Kan inte du/någon typ länka någon låt av artisterna han har utbildat?
http://mikrofonberoende.wordpress.com
Rappare

2011-09-04 11:18
jag vill ha gratis beats och skivkontrak, så jag är på!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-09-04 21:01
Viktigt att man kan rösta på bilderna i ditt fotoalbum på "skivbolagets" hemsida..
Där grundas framgång!
 -Vi står för vad vi säger, men vägrar säga vad vi står för-
Adiafora
http://soundcloud.com/eskabomber

2011-09-11 14:16
låter tight, inte hållt på så mycket på sistånde men tänkte dra igång igen me full fart.

här kommer en gammal svensk och en engelsk låt. hör av dej.

www.myspace.com/sansarecords

håller inte min space så uppdaterad för tillfället, kommer komma ut mycket med musik samt eventuell musik video vid tillgång.

2011-09-21 22:25
Fuck the haters man!

Hojta på min mail så kan vi snacka lite mera :)
alltid kul att samarbeta me nytt folk!

[email protected]
Carpe Diem

2011-09-22 18:37
eskabomber P18 Gallery är bara till för att få upp några bilder som ett test, Har inga speciela bilder där än mennad till atister i framtiden...

2011-09-22 18:42
AnonymTerrorist jag söker rappare som vill utvecklas som en lite hjälp på vägen, Och nej jag är inte den där soft air gun killen du svamlar om. Och Nej jag har inte utbildad så många artister dem ja har finns på hemsidan www.danilorecords.com D-gone och producenten hutt1. frågor?

2011-10-10 19:50
Jag förstår inte riktigt var "utvecklingen" och "utbildningen" äger rum eller vad den innebär.

1) Vad skulle jag tjäna på det?
2) Vad är det, exakt som ni erbjuder?
3) Hur ska du/ni kunna utbilda/utveckla mig när ni inte ens har några vettiga smakprov på eran hemsida?
4) Vad är ni utbildade inom?
5) Vad har ni för utrustning?
6) Vem fasen startar ett skivbolag utan att känna några artister?

Det är väl några av alla frågor som en vettig artist (nybörjare eller pro) skulle ställa.
Everything is music.
Rappare

2011-10-10 22:03
Haha! Älskar hur pretentiös TS är.

2011-10-16 19:59
Jag kan kan tänka mej göra de :)
Du kan få smakprov om de behövs ,
Jag brukar göra egna beats skriver egna texter och redigerar videos så bara mejla mej om jag är något du söker ;) pejjz

[email protected]

2011-11-04 12:43
Pope P23 svaren på dina frågor Hur kan du ge smak prov på något när alla vill höra vem man har signat, hur signar man någon när alla vill hura vilka man signat allt har ju en början.

Jag har jobbat med detta skivbolag i flera år och tyvärr så när man söker folk genom att de finns bara detta oserigösa forum med lot´s of hates som som du som vill bara se saker istället för att testa.

Jag försöker iallfall vad gör du gnäller? och har inte ens en hemsida själv.

Men som sagt ja kan medela att en av våra artister släpper ett album den 7th november nu på måndag , Albumet: Danilo Gone Ween med producenterna

Danilo Naid, Hutt1 och CJS och artisterna KDZ, Ah Zau, Danilo Naid, Big A och D-gone!
Rappare

2011-11-13 16:50
http://soundcloud.com/forsbergmusik

2011-11-14 01:19
Att allt har en början är ju uppenbart men den ultimata frågan är väl: Hur startar man något när man inte har kontakter? Hur kommer man fram till den idéen? För är det något man behöver inom musik så är det kontakter och polare.

Tycker det är kul att du undviker i princip allt jag frågade samt att du antingen är grymt tjurig eller har extremt dålig svenska.

Nu pratade vi inte om vem som hade en hemsida eller vem som hade vad. Jag frågade några vettiga frågor kring ditt "skivbolag" och du undviker dom tappert med ditt snack och påstående om att du haft detta "skivbolag" i flera år när du/ni inte verkar ha presterat något alls.

Anledningen till att jag i princip "attackerar" dig och ditt "skivbolag" är väl för att det är så många artister som blir fistade nu för tiden. Dom går på alla chanser dom får och många av dom chanserna är riktigt dåliga. Försöker bara sålla i mängden lite.

Efter många "års" arbete med detta "skivbolag": Hemsidan är totalt värdelös och helt obrukbar, inga signs, inga kontakter, dålig presentation både som enskild person och som "skivbolag" och riktigt dålig samt lite skit som gjorts än så länge - eller så försöker ni bara tjäna lite lätta cash på naiva kids. Vilket som, bad shit.

Använd er inte av dom här pajaserna för satan. Nu för tiden kan man göra nästan allt själv utan att knappt lära sig något.
Everything is music.
Producent

2011-11-14 01:30
denna snubben är ju en jävla kuk..
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2011-11-22 12:50
pope: jag har ett skivbolag jag söker inte efter artister att signa målet för mig är att artister ska kunna utveckas och även producenter , så dem får en chans att bli bättre på det dem tycker är kul, jag ser det som att ge dem en hjälpade hand istället för att dem ska försöaka lära sig själva, Signa folk gör jag om jag tycker vi gör ett album tillsammans eller så och genom att skivboalget inte tar så mycket för det heller så kan jag knappt säga att jag tjänar på något alls. Och ja min svenska är dålig vad ska du göra åt saken sa ja jag var svensk eller? du ser ner på mig för det finns dåliga folk behöver det betyda att jag är dålig för ja vill hjälpa artister gratis att utvecklas? who is the bad guy now?

2011-11-22 13:28
Var kan man hitta albumet ni släppte ? :)
 -Vi står för vad vi säger, men vägrar säga vad vi står för-
Adiafora
http://soundcloud.com/eskabomber

2011-11-24 21:03
album hittas här! youtube: http://www.youtube.com/watch?v=DqPXFmcjNc4

iturnes http://itunes.apple.com/se/album/danilo-gone-ween/id477718673 Amazon http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss/178-1957769-1374467?url=search-alias%3...
Spotify: http://open.spotify.com/track/76AeqOe4zooLhAR6BDOb5a
Rappare

2011-11-27 14:37
fyfan va dåligt album!
fosho

2011-11-28 11:02
Fast det hade ändå varit soft med ett diplom. Det lär ju öka chanserna enormt att få komma in i småtrosor =)
You don't know what you got, until you lose it.

2011-11-28 18:30
genom att skivboalget inte tar så mycket för det heller så kan jag knappt säga att jag tjänar på något alls

behöver det betyda att jag är dålig för ja vill hjälpa artister gratis att utvecklas?

wtf, kostar det eller inte?

Btw, har man ett bolag bör man ha en omsättning för att klara av de 52-53% i skatter osv.

2011-12-01 10:37
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, på "albumet" låter D-gone precis likadant som första gången jag hörde honom...
RealKid in da haus!

www.myspace.com/RealKidofSweden
Poet

2012-01-03 15:25
Jag behöver producent, länkar lite av allt man gjort!

Rap Delegates

Undercovered War

Where I Came From

Sounds of di Underground

Mycket mer finns att finna på http://www.youtube.com/user/TobiJah1000 om intresse finns!

One/Tobijah
It is whut it is...