I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker rappare till smutsiga beats á '95

Vår Hiphop - Samarbeten

   
Skivsamlare

2011-09-29 20:36

Söker rappare till smutsiga beats á '95

Söker någon rappare, helst någon som kör på engelska, för att spotta över mina beats.

Använder mig av SP1200 + S950 när jag producerar, och försöker fånga känslan av riktigt skitig underground á 95.

Gör oftast ganska sega beats, 81-92 bpm. Ibland kring 100-strecket.

Gillar du gulliga samplingar med stela trummor kan du hålla dig borta.. Gillar du 12bit, knaster, smuts och drum breaks kan du kolla in min sound could:

http://soundcloud.com/odd-goons/

För tillfället ligger det 3 beats där. Ett arbetsutdrag vid namn "One Baga Illnez" som är direkt ut från SPn, en ofärdig version utav "Merdah" (har biffat upp trummorna i den färdiga versionen, som än så länge bara finns på diskett, samt ett beat jag knåpade ihop idag vid namn "Ounces".

Ni får iaf ett humm om vad det är jag gör för typ av beats. Intresserad? Skicka då ett PM med en länk till något ni gjort.

Söker rappare med erfarenhet. Så vet ni av att ni precis börjat behöver ni inte skicka ett PM.

Tack och hej!

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss