I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Tänke dra igång en kul grej, rappare, titta hit!

Vår Hiphop - Samarbeten

   
Producent

2011-12-05 04:46

[Audio] Tänke dra igång en kul grej, rappare, titta hit!

Tjena, tänkte försöka dra ihop en del duktiga Whoa-rappare till ett lite roligt och tävlingsinriktat projekt.
Jag har valt ut ett beat (proddat av mig), som utvalda kommer få spotta på.
Intressant och se om man nu kan hitta några guldklimpar här!

Börja med att länka till ditt material så jag kan lyssna och lägga en bedömning och se om jag anser om du håller tillräckligt hög kvalité eller inte, anser jag att du gör det så kommer jag höra av mig så fort som möjligt via PM.

I slutändan kommer jag kontakta 3-6 personer som jag anser vara tillräckligt duktiga och dom kommer i sin tur få spela in en varsin vers som kommer mixas och mastras av mig.



denna version består av en halv vers, reff samt bridge, mp3`n är nedsparad i sämre kvalitè.





Sammanfattning.

1. Länka till ditt material

2. Jag hör av mig om du nu "platsar" enligt mitt tycke, gillar jag det jag hör så skickar jag det utvalda beatet till dig.

3. Spela in en vers, lägg ned tid för att finslipa på text och delivery så att det kan bli så bra som möjligt.

4. Nu när du är klar med allt så sparar du ned allt som separata tracks och drar ihop allt i en rar-fil och skickar till mig via PM/MSN.

5. Allt mixas och mastras ordentligt och inte långt efter det så kommer den släppas officiellt här.


.....................................................................
...........................
.........


Ni som väljs ut kommer få diskutera och komma överens om vilket tema ni ska köra på.

Man kan köra på engelska om man nu vill det, så länge man försöker hålla sig till temat.

söker även någon som är duktig på att sjunga och kan lägga en fet refräng.



Har inte tänkt att sätta en deadline men det vore bra om det kan göras klart inom loppet av 2 veckor.


//Micke

(Inlägget ändrat av MiboLineBeats 2011-12-05 04:46:14)

(Inlägget ändrat av MiboLineBeats 2011-12-05 04:46:40)

(Inlägget ändrat av MiboLineBeats 2011-12-05 04:57:27)

(Inlägget ändrat av ramuz 2011-12-05 10:50:26)

One Day.