I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa = Drogromantiserat?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-05-11 20:31

Whoa = Drogromantiserat?

Vad anser ni?

2004-05-11 20:32
jo..de tror jag nog..men dom flesta röker väll antagligen bara på..finns väll knapprare också
http://www.sthlmmd.se

2004-05-11 20:35
det är ju skrämmande på min ära!

klipp håret, skaffa ett jobb och gift er säger jag bara!!

;P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-11 20:36
Anledningen att jag droppar denna är pga trådar som

www.whoa.nu

www.whoa.nu

www.whoa.nu

osv...

2004-05-11 20:38
det är bara idioter som är stolta över sina ovanor...

som en vis poet en gång sa:
"keep it on the low-low..."
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-05-11 20:56
Äh, fan vad löjliga ni är!!!

Det finns fan minst lika många trådar om annat med, sex t.ex. kläder, kärlek, deppighet, resor etc...

Droger har alltid varit en del av samhället, och har alltid intresserat människor, så kommer det att förbli!

Så det är lika bra att ni vänjer er!

Dessutom är det bra att diskutera droger tycker jag, så att det inte blir ett sånt tabu-ämmne som Ni verkar vilja få det till att bli!

Känner alla till vettig fakta om droger, vet folk lättar hur man skall ta itu med missbruk etc...

Sluta vara så pessimistiska/avundsjuka!

Människor är olika, alla är inte som ni!

Info åt folket!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-11 20:59
Vill helst inte dra upp det här igen men...

Piratkopiering är tabu på whoa

2004-05-11 21:00
KE P-1:

Ja, men visst fan är det sant??

Det folk försöker göra här är att kränka yttrandefriheten!

Varför skulle man inte få diskutera droger liksom, bara patetiskt!!!

Ordet är FRITT!!!

2004-05-11 21:17
min personliga åsikt ang. droger är inte så happy happy joy joy.
är så långt ifrån drogliberal som kan komma skulle jag tro.

2004-05-11 21:19
sajoni F20:

Men shit, vad har droger att göra med rasism? det var faktist ett dåligt exempel...

Jag fattar vad du vill åt, men du har nog missuppfattat mig...

Det jag menar, är samma sak som att människor kommer inte sluta ha sex, människan kommer alltid att berusa sig själv...

Att berusa sig själv kan ha många olika syften, vissa är verklighetsflykt, vissa är för att förhöja stämningen, vissa gör det för upplevelsen, vissa gör det av nyfikenhet...

Droger kommer inte att försvinna, det finns ingen anledning till att det ska försvinna, det gör det dock med rasism!!!

Det jag menar med att ni är pessimistiska/avundsjuka är att jag undrar vad själva syftet med tråden är till för? Klaga och klaga och åter igen klaga!!!

Tror du själv att droger kommer att försvinna?? Det skulle förvåna mig grymt mycket!!!

Droger skadar endast direkt dig själv om du har otur, och kan skada andra på ett indirekt sätt...

Rasism, som du vill jämföra det med, skadar folk direkt, och är totalt oförsvarbart!!!

Droger är försvarbart enligt min mening!!!

2004-05-11 21:21
Droger är en allvarlig sak, att inte prata om det tror jag är mer skadligt än att belysa ämnet, vare sig man propagerar för eller emot.

Glöm inte att en tråd om sprit är minst lika drogrelaterad.
"Du är en död sill"

2004-05-11 21:24
Mofajja P19:

Eller hur, syftet med denna tråd verkar vara att gräva ned och glömma hela skiten med droger...

Att förneka att dom finns, att dom faktist ställer till med problem för vissa, och förgyller andras liv...

Droger har en allmän tabu på sig idag, och det är fel!!!

Jag vill inte påstå att jag är för en legalisering av droger, trots att jag röker själv...

Men jag tycker självklart att man ska kunna diskutera så att man kan bilda sig en klarare uppfattning!!!

2004-05-11 21:44
Karl-Kapital:

ÅÅÅhh!!! Det är alltid lika härligt att se nån som uttrycker sig så vettigt som du!!!

Du har så rätt mannen!!!

O k u n s k a p så det skriker om det!!!

2004-05-11 21:48
Cons P-1:

Nej, det är sant... Det jag menar dock är att folk har rätt till att uttrycka sig om det man vill...

Nä, nu ska jag ut och röka brass med polarna, peace!
Rappare

2004-05-11 21:58
men hiphop = weed.. det är ju så... 5:e elementet...
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2004-05-11 22:10
måste man läsa alla trådar då?
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION

2004-05-11 22:51
Många knarktrådar handlar ju om "ur får jag tag på det här" och "vad gör jag nu, kommer polisen se om jag har rökt på" osv. Om folk prompt måste använda droger så behöver man ju inte uppmana andra att göra det. T ex folk ger ju exempel på vad folk ska köpa, hur folk ska göra o sånt. Det tycker jag är fel.
Ni som hejar på drogtrådar tycker även att det är okej om någon frågar om hur man lättast våldtar någon? Jag menar, det hör ju till yttrandefriheten att fråga, och våldtäkt är olagligt precis som att knapra piller och annat som är narkotikaklassat.

2004-05-11 23:07
Jämför inte droger med rasism och våldtäkter, det blir bara så patetiskt då...

2004-05-11 23:27
Nu har de tydligen cenurerat vadslagningar om sex också..

Så tillåtet: vapen, osv...
Otillåtet: Warez, vadslagningar om sex

Så ere... :)

2004-05-11 23:28
Tillåtet: vapen, droger

glömde jag såklart

2004-05-11 23:53
Jag tycker definitivt Drogtrådarna borde få vara kvar.
Däremot tycker jag Adminsen borde ha lite bättre koll på trådarna, säg en Drogtopic som inte spårar ur till det ständiga tjafset för eller emot.

Det är även patetiskt att höra om alla som sitter och berättar om sina drogvanor och dylikt, sånt borde tas bort direkt. Leder ju knappast till nått.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2004-05-12 11:27
eller så är det bara det att folk vågar vara ärliga om droger och sina drogvaner på nätet. för är man det i vanliga livet är man en pundare, kriminell och dum i huvudet...

2004-05-12 13:41
jaha, så nu får man inte tycka att knark är lika fel som våldtäkt? Nu måste man röka gräs och vara värsta pundaren för att ha en verklighetsuppfattning? Kanske ska gå o köpa lite piller nånstans, shit. då kommer jag bli värsta respekterad här.

men lol herregud.

allt jag ville påpeka är att en del människor tycke att dom klarar sig utan att knarka(man kan gå till en psykolog om man mår dåligt, o är det spännig man vill ha så kan man gå på tivoli eller hyra en skräckfilm), o en del tycker att knarka är fel, med tanke på att folk använder narkotika, sen vet dom i många fall inte vad dom gjort/gör. Sen finns det folk som gör dumma saker ändå, o det finns mkt folk som aldrig gör dumma grejer när dom knarkat. Tycker bara att det är dumt eftersom det både är olagligt, kostar pengar o är skadligt för kroppen. Men förlåt så mkt, ska genast börja knarka.....

2004-05-12 13:42
duja1: eller så är det så att många skryter om att dom röker på, o på internet kan man skyta om sånt utan att bli polisanmäld för att man sysslar med olagligheter? för här vet ingen vem man är.

2004-05-12 14:42
Jag gnäller inte.

Jag frågar

2004-05-31 18:03
princess_s F19
man kan inte jämföra våldtäkt med droganvänding. använder du droger gör du ett val som bara påverkar dig och din egen kropp, våldtar du någon gör du någon annan illa. sen om båda är olagliga gör ingen skillnad, de är förbjudna av två olika anledningar.
Every day's another chance to get it right this time.