I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

möjlighet att läsa forumen för icke-medlemmar?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-05-26 15:11

möjlighet att läsa forumen för icke-medlemmar?

vet inte hur intresset är för detta, eller om det ens är genomförbart..

men jag skulle iaf uppskatta om det gick att läsa i forumen utan att vara medlem på whoa (eller inte inloggad bara)

men att man bara kan skriva i forumen om man är medlem + inloggad..

det är bra för folk som googlar om inte annat...

när man gör det så kommer man ju ofta till olika forum där det står det man söker efter..

så. whatayasay? :)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-05-26 18:08
Eftersom att jag inte skulle tjäna nåt på det så, nej
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-05-26 18:13
Jag föreslog det nån gång, det vore rätt soft, fast då måste man väl skriva om ett kilo A4 kod antar jag..

2004-05-26 18:13
Det känns inte bra, nej.
skriv kort, helst inte alls

2004-05-26 19:52
Hörstedt
jo jag misstänkte det.. trist. vore nice annars som sagt.

Soulchild
för att...?
Moderator

2004-05-26 19:54
Jag skulle gärna se det, när jag och min polare kalle pratar händer det att jag snackar om whoa. skulle vara skönt att kunna visa allt..
Men tja, jämnföra arbetsbördan i att registrera sig mot vad som antagligen måste kodas. då blir svaret nog ganska enkelt ett nej
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2004-05-26 19:58
Legoland
men tänk om Kalle sitter och gör ett arbete om Seron och googlar runt..

tänk så mycket han skulle få reda på om han använde whoa (sen om det stämmer eller inte kan man ju inte vara säker på, men förmodligen går Kalle på högstadiet så det kvittar)

Kalle lyssnar inte annars på hiphop, han avskyr musiken och människorna som gör den/lyssnar på den faktiskt.. då känns det väl lite onödigt att han registrerar sig?
(sen vet han ju inte om att han ska registrera sig eftersom whoa inte är särskilt 'spritt' på nätet...)

bara ett exempel :)

2004-05-26 20:18
Kontrast:
Om Kalle avskyr musiken, hur stor är risken att han ska göra ett arbete om Seron då på en skala? ;)

2004-05-26 20:26
Priyan
ofta blir man tilldelad ämnen i skolan.. speciellt Kalle för han är frånvarande ofta :)
Hangaround

2004-05-26 21:03
kalle kan väl bara be sin vän att kopiera vissa stycken om Seron?

2004-05-26 21:11
som sagt..
hur ska Kalle kunna veta om att whoa finns överhuvudtaget?
Hangaround

2004-05-26 21:21
hans vän har ju pratat om det..du kan väl iaf försöka att hänga med?

2004-05-26 21:24
det förutsätter att han har gjort det ja.

vad är det här? 30-40.000 medlemmar?
kanske 5-10.000 som går på högstadiet.

hur många högstadieungdomar har vi i sverige?

2004-05-26 21:28
Grejen med att googla på whoa skulle nog vara svårt att genomföra pga Whoas struktur.

Exempelvis så använder Whoa frames, och om google skulle länka så skulle det bara vara till main-fraimen. Alltså, Kalle skulle se samma sak som när man klickar här . Då kan han inte söka i forumen eller nåt sånt, för det finns inga knappar till det.
Visst kan man lägga in kod så att man redirectas till en sida med frames fast med samma innehåll, men det låter som mycket jobb för så lite..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2004-05-26 21:33
Cali
joo.. men jag menar inte att han ska söka när han är inne på sidan... utan mer att han söker på google efter t.ex. denna frasen:

"Exempelvis så använder Whoa frames, och om google skulle länka så skulle det bara vara till main-fraimen."
så skulle han komma till den här tråden då :)

2004-05-26 21:38
jo, men det låter lite taskigt att han inte ska kunna söka =)
Det är mycket lättare att genomföra på t.ex. sohh eller allhiphop då de inte använder frames.

Ett annat problem är att Whoa använder sessions för bestämma om man är på Whoa Swe eller Whoa Int.
Om man går in på min presentation när man är inloggad på svenska så kommer man till min svenska presentation. Om man öppnar exakt samma adress när man är inloggad på Whoa Int så kommer man till min engelska presentation..

Visst går det att fixa, men.. =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2004-05-27 00:17
det skrivs så himla mycket skit på whoa, så fel saker skulle komma upp vid ev. sökningar på t.ex. google..
Whoa.nu's enda B-kändis 2003.