Diskutera, seriöst vs oseriöst...
Eftersom en del av mina inlägg, som jag lägger in seriöst blir borttagna av admins och moderatorer för att dom är oseriösa. Detta förmodligen för att inläggen är annorlunda och kan då ses som oseriösa... Vad ska man göra/skriva för att det ska ansese vara seriöst? Börja inlägget med ***OBS: detta är ett seriöst inlägg***? Skulle va kul om ni delar med er...
jag älskar dig!
Hammond, är dessa från FAQ/reglerna?
jag älskar dig!
ni får ta o mogna lite mina små kycklingar
I'm watchin all of ya because your game is so poor
hur snabbt inlägg tas bort beror på hur ofta mods/admins kollar i forumen. vi har liv irl också, tro det eller ej. så det är förklaringen till att vissa trådar ligger uppe längre och andra bara hinner vara uppe nån minut.
Just my 5..
vi har liv irl också, tro det eller ej. Jag tror inte ni har det. Ni sitter whoa dygnet och det är därför ni är mods/admins. Do your job or quit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hammond, mm, men jag håller med dig.. bra skrivit... tyvärr är inte reglerna på whoa lika bra som ditt sunda förnuft :)
jag älskar dig!
Annars står det rätt utförligt om alla regler om man klickar på "regler", dessutom kan man gå in på ett specifikt forum för att läsa om reglerna för just det forumet. Men jag antar att alla läser reglerna innan de postar trådar/inlägg, ellerhur? ;)
Just my 5..
Haha Liza, tro mig jag läser dom varje gång jag får ett inlägg flytta till papperskorgen så snart kan jag dom utantill ;) Tycker bara att vi på whoa måste hitta nån slags norm eller märlekse på vad seriöst vs oseriöst är!
jag älskar dig!
Något förslag på hur man skulle komma fram till en norm?
Just my 5..
Tycker också det är svårt med oseriöst/seriöst ibland. Jag tycker att om det kan vara en (någolunda) seriös diskussion kan det gott få vara kvar. Men trådar som bara består av att någon annan ska leta upp en URL eller trådar som lika gärna kunde vara på chatten (vad gör alla ikväll?) inte ska vara i Blandat...
Nja, har svårt att tänka mig en norm på hur man ska se ett inlägg som seriöst eller oseriöst eftersom detta är så subjektivt.. Skulle va om man kan diskutera fram en norm på något sätt..... Vad som är menat seriöst, men kul (som min kontaktannons) förstår jag ju att hur många som helst kan se som ett oseriöst inlägg.... Man kanske skulle kunna ha så att admin/moderator skickar ett meddelande till den som skrivit ett inlägg som i deras ögon ser oseriöst ut, och frågar om det är ett seriöst eller oseriöst inlägg (jag vet att man då kan ljuga, men oftast är det ju så att om man tror personen ljuger om det, så gör dom nog det de oxå). Får man då ett ärligt svar att det är seriöst, låt det vara kvar... Nu menar jag att detta ska bara göras när inlägget är borderline oseriöst/seriöst, och inte på inlägg som "mina strumpor är blöta, puss o kram" då detta är ett såklart oseriöst inlägg.... Aja bara en ide i brist på bättre ider, va säger ni om ngt i den stilen?
jag älskar dig!
det skulle kanske kunna vara något att fundera över, dock tror jag att det skulle bli för mkt exra arbete för alla admins/mods att höra efter med trådskaparna om de är seriösa, och sen kunna urskilja vilka som "ljuger" eller inte och samtidigt hålla reda på allas trådar, vart dem ligger osv. Sen kan det bli missar att någon annan hinner före med att ta bort tråden, medans en annan admin/mod väntar svar från trådskaparen, vilket också skulle göra det hela ännu rörigare. så realistiskt sätt tror jag inte det skulle funka, faktiskt. dessutom trodde jag inte att du menade att din "kontaktannons"tråd skulle vara rolig, eftersom du sa att du va seriös, men nu säger du att det skulle vara "kul".
Just my 5..
Well det är mänskligt att fela och det är manligt att rätta sig själv.... :) "menat seriöst, men kul (som min kontaktannons)" Dock vill jag säga att bara för att något år seriöst, så kan det mycket väl vara roligt oxå :) Min personlighet funkar så, säg jag ska förklara något viktigt begrepp inom pokervärlden, så berättar jag det lixom på ett roligt sätt oxå, fastän det kanske är något superseriöst som personen jag berättar det för kommer tjäna mycket pengar på genom åren bara han följer det jag har sagt... Men ja, som sagt så kan inte admins veta hur man är lagd.. Och du har nog rätt att det blir för mycket jobb, om man skulle behöva skicka meddelanden osv..
jag älskar dig!
Det är skönt att du verkar ta det hela på ett bra sätt iaf, endel har lite problem med att kontrollera sig själva när man tar bort en tråd de skapat. :)
Just my 5..
JAG KOKAR AV ILSKA INOMBORDS!!!!!!!!!!!!
jag älskar dig!
Okej, eftersom diskussionen kom upp i chatten nu så kanske det är värt att förklara. Anledningen till varför vissa inlägg är kvar och andra inte är som tidigare nämnt att mods/admins gör annat än att sitta och leta efter meningslösa trådar. För det andra är det som också nämnt så att vi bedömmer alla saker på olika sätt. En mod/admin är en del av whoa-crew och inte hela whoa.
big ups. och sånt.
SpicyF P23 Asså, såg en tråd nyligen som du skapat, kommer itne ihåg vad den handlade om men det var rubbish, totalt skit...
FaktorInc Whoa är ett farligt ställe att driva på... :>
Japp, passa er för mig, jag är ondskan personifierad.
big ups. och sånt.
Nejnej, jag är ondskan personifierad på Whoa.. Fråga vem som helst som sitter i chatten. :)
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh
Jag håller med xzon. :B
http://anjaparson.istheshit.net/ Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
Äh, jag tar dem båda lätt, >:)
svårt att säga vad texten säger, hur den ska uttalas etc... därför kan jag hålla med om, som nångon sade tidigare, att det kan bero hur moderatorn etc. känner sig just den dagen.