I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förslag och förbättringar (Stuck har rensat).

Whoa Community - Allmänt om whoa

Webmaster

2004-11-23 23:35

Förslag och förbättringar (Stuck har rensat).

För första gången i backlash/svu/whoa's historia så vill vi fråga er användare vad ni tycker bör förändras på whoa.

Vi vill helt enkelt veta vad ni användare vill att whoa ska vara. Jag vill inte nämna massa exempel här för att leda in er på diverse spår utan skriv sånt som faller er in. Men saker som ni vill förenkla, förbättra, lägga till, ta bort osv osv.

OBS!
Vi kommer att hålla denna tråden kort och rensa väldigt mycket i den hela tiden. Tas ditt inlägg bort så behöver det inte bero på att vi tyckte det var dåligt, utan för att vi kanske tyckte det var så bra så vi tar med det i våran interna lista. Eller att det redan finns där osv.

Vi kommer låta vissa förslag ligga kvar för diskussion beroende på vissa faktorer oxå. När diskussionen är död tas det bort.

Sammanfattning

Lagt till i vår lista för diskussion (eller finns där redan)
- Checkboxar för att ta bort favoriter
- Fixa en vettig "Skickade meddelande" funktion.
- Man ska ha en "fast gräns" för hur långt ett meddelande får vara. Det ska inte GÅ att skriva längre. Då slipper vi att mess klipps av utan att användaren märker det. (Jag förstå vad greggan menade).
- Blues/Jazz forum.
- Mode/Design forum.
- Göra allmäna förbättringar av sökfunktionen.
- Sätta mer logiska titlar på sidor. Om man är inne på nån sida och har öppnat upp framen separat så ska det stå var man är.
- Inställnings system så man kan välja vilka funktioner man vill ha osv. T.ex kring hur man ska hantera favoriter och dylikt.
- Nån form av preview på tråden redan i listan på "trådar".
- En forumgrupp som man kan göra själv. Alltså nåt i stil med "Mina favoriter" för forum.
- Röstningsfunktion i trådar. Nåt digg liknande där man kan rösta på att en tråd är bra och användare kan välja att sortera efter det. Se digg.com.
- Sidbläddring i forum trådar. Alltså möjlighet att gå till en viss sida osv som alla andra har.
- Införa lite mer straff, t.ex att inte kunna skriva i forumen (ett visst forum?) .. för såna som kanske inte förtjänar ban men ändå ska ha ett straff.
- En blog funktion.
- Kunna "skydda" en användare så den inte kan bli bortrensad. I fall där folk går bort så whoa sidan kan bli en minnesplats.
- Preview innan man postar saker i forumen.
- Kunna söka i FAQ. Överhuvudtaget piffa upp FAQen.
- En "Kunna editera sitt inlägg i 2-3 min efter postnings" funktion.
- Rss på publika forum (Ja, det finns hehe)

Tveksamma men noterade.
1. Mode design forum
2. Ny färg/design
3. Lägga tillbaks topplistor
4. Flytta recensioner till övrigt.
5 Ett medelande efter man skickat ett inlägg där
man kan välja om man ska lägga tråden i sina favoriter.
6. Vetenskaps forum.
7. Möjlighet att se "skickade gästboksinlägg".
8. Sex/Relations forum.
9. Kunna söka i alla forum.
10. Kunna välja många "hiphop sysslor", och lägga till fler.
11. Länkar i sin forum signatur
12. Spoiler funktion. Alltså man kan markera en text som "Spoiler" och så måste användaren markera texten för att kunna läsa den.

alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2007-10-31 22:53
skulle in audioforumet kunna delas upp i engelsk/svensk rap tex ?

sen borde det ta tags i det här med dissarna hit och dit.

känns inte som nån bra utveckling..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-11 13:13
Låta ett forum uppdatera sig själv. Typ var 5:e minut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-11 19:07
"poll-trådar", alltså, att man kan ha nåt sorts röstningssystem i en tråd, "vem är bästa bagaren av dessa", kan vara användbart i trådar som "vem är bästa rapparen, bästa beatet," osv :P så man lätt får en överblikk, kanske nån sorts tårtdiagram i toppen ^^
((MAAD))

2007-11-15 18:46
styr upp rapportera tråd funktionen.. kanske bara är jag men den buggar 4/5 gånger

orkade inte göra en ny tråd och har iof inte tittat nogrannt men vad har skett med bildservern?
AIK

2007-11-20 00:12
Gör kontaktannonstråden till sticky. Så man slipper leta upp den. Kan vara kul att titta in ibland och se om nån trevlig prick finns där

2007-11-23 03:03
Det vore skitnice om ni kunde fixa en albumcover som man kan använda till alla veckans mp3 i typ itunes : )

2007-11-29 07:33
Streetart foum?

Andledning
Varge gång någon startar en streetart topic i graffiti forumet (där det hör hemma) flippar alla sternhåda internetgraffare ur. Och tråden börgar handla om varesig streetart e graffitti eller inte.

Skit nice idé!!

sedan så vill jag ha ett GRIME forum! låt mig påminna er alla om att detta är en hiphop community!!!!
Västkust Rockerz

2007-12-15 22:18
Ett matforum samt ett forum för dikter.. Sen är whoa bra som fan asså, haha :-)
be the change

2007-12-19 14:54
Antagligen en jävla skitgrej men det står "tillbaks till forumet"  nere i alla trådar, borde det inte stå tillbaka, ni vet talspråk vs. skriftspråk..
puss och kram.
Orale!

2007-12-21 12:16
Vad sægs om ett Hælsoforum med sjukdomsdiskussion, gå upp/ner i vikt diskussioner och "Vad ær det før utslag på mitt ollon?"-trådar. Plus alla "hur fixar jag sixpack?" osv trådar. Tror det hade behøvts, alla dessa inlægg ær idag utspridda i Blandat, vardagsfilosofi och sport.

2007-12-22 11:08
Att länkar ska öppnas i nytt fönster igen.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-01-03 17:16

understruken text verkar inte fungera i "Din Presentation"

Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2008-01-03 17:17
vilket blir svårt att tyda länkar.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2008-01-11 16:52

att när man håller musen över rubriken så kan det komma upp en liten ruta med början av inlägget så man ser lite snabbt vad det handlar om, för folk är sämst på att sätta bra topics.

sen återigen detta med att kunna redigera sina inlägg!

sen ett dating forum, fler än jag vill ju hitta banditqueens :b

pz

http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt
Skivsamlare

2008-01-14 18:48

bara är jag som stör mig på det men:

varje gång jag går in på en topic så scrollar jag alltid ner till slutet på tråden, och när man scrollat ner så laddas sidan färdigt och då hoppar man upp till början igen, varpå man måste scrolla ner igen. Kanske inte ens finns nån lösning på det? bättre internet kanske

fair enough..

2008-01-18 22:52
Säg att det var nämnt högst upp i tråden det där om färg, och skulle vara skönt om ni hade en svart/grå/mörk version av sajten, typ ett tema.

Sen en annan grej med layouten som jag iaf tycker nog skulle vara bättre är om ni la den här "WHOA: SVERIGE"-boxen, alltså där det står "X Meddelanden" och "X Gästboksinlägg" uppe i vänstra hörnet och typ på något snyggt sätt fällde in loggan över den... så att det som sitter ihop och rymms på något snyggt sätt där uppe där Whoa-loggan nu ligger... och sen ta och göra så att den här mittenframen (som jag nu t.ex skriver i) blev hela vägen upp istället så skulle man få scrolla lite mindre när man läser i forumen (vilket man ju oftast gör när man befinner sig här) :) Aja, är ju en smaksak, men tror att om man gör det snyggt kanske det kan bli nice.

Sen ett sånthär "personligt meddelande" som msn och facebook har kanske skulle vara nice, säkert varit på tal även det tidigare ...

hate my dress code Gucci this, Fendi that, what you expect hoe?

2008-01-20 02:49
Nu har jag hittat något som ni verkligen måste göra något åt, såhär kan det inte vara.
Jag höll på att skriva ett mejl, sen så drog jag iväg och käkade ... kommer tillbaka och ska fortsätta skriva. Skrivet och gjort så postar jag iväg mejlet som tog kanske 20 min att skriva, då kommer det fram en ruta "du har blivit utloggad" och det mejlet försvann. FY FAN vad jag är irriterad just nu.

2008-01-25 18:52
byta admins och moderatorer eller vad det heter till nån som  har normal hiphop smak
så man får höra nått bra på veckans mp3 för en gångs skull.

låter ju förjävligt,ursäkta uttrycket,men sant.
och eran attetyd är ju som en 10 årings.
"vi är admins,vi har alltid rätt och är bäst"
påminner om poliser och lärare m.f som får maktskadade hjärnor

suck

LIKE WHOA!
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
Rappare

2008-01-28 11:15
"Blues/Jazz forum."
Tycker det är en självklarhet att ha i ett forum.
Vet inte om det finns så mycket intresse för det på whoa.
Men finns det ett intresse så tycker jag ni inför det =)

"Hiphop-Sysslor"
Tycker ni borde utveckla det.
Det finns tillexempel en del sångerskor/sångare här på whoa.
Tycker det kan vara en del av en hiphopsyssla och kanske skulle behöva en kategori? Eller?

"Ny färg/design"
Tycker whoa har en trivsam Färg/design.
Behåll den!

"Sex/Relations forum."
Vet inte men har nån känsla av att detta forum snabbt skulle spåra ur av "Olof P14" fjortisar.

"Kunna söka i alla forum"
Skulle bli mycket smidigare.

Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Producent

2008-01-28 21:10
Att ha fler sysslor är ingen dum idé.. den är jag down på.

Skulle vara soft med en sticky i Producenter & DJ's för köp/sälj för studioprylar..
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-31 14:05
DU Kyss mig

2008-02-02 18:49
Edit! man ska kunna ändra sina inlägg, det vore sjukt bra! kanske om man kan radera dem också fast det kanske är lite overkill
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-02-14 23:24
Flytta "låtspelarfunktionen" så man ej måste vara kvar på förstasidan för att lyssna.

Att flytta spelaren till menyn eller liknande skulle lösa många problem och de låtar som lägs upp skulle antagligen få många fler spelningar från användarna. Det känns ju inte speciellt skojjigt att sitta kvar på startsidan och lyssna färdigt på låten. De flesta som besöker Whoa.nu antar jag gör just detta för att gå in och läsa i forumet. Detta medför ju såklart att det är stor chans att låtarna, som jag anser har en ganska viktig funktion, försummas. Sen är det ju självklart trevligt att kunna ha ett soundtrack till allas våra frenetiska Fronda-dissar och MBMA-hyllningar.

Någon som håller med mig eller är jag ute och cyklar?

2008-02-15 00:45
Perj Jag håller med!

2008-02-15 00:46

annars är » Öppna spelaren i eget fönster en ganska bra funktion...

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-02-15 00:52
5 Ett medelande efter man skickat ett inlägg där
man kan välja om man ska lägga tråden i sina favoriter.

det skulle bara vara otroligt enerverande! bättre med en checkbox brevid Posta inlägg-knappen som man fyller i om man vill adda tråden som favorit.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-02-20 20:04
Ni borde lägga till en funktion som gör att man kan välja om man vill ha notifiering till sin mejl varje gång man får ett gästboksinlägg eller mejl här på whoa.

2008-02-25 20:49
dagens punchline var underhållande.
Orale!

2008-02-25 22:28
Skicka ut mail då man fått gästboksinlägg, meddelande eller nya svar (inlägg) i trådar som man är aktiv i, precis som så många andra communitys gör. Vore dock bra att kunna välja vilka saker man ska bli mailad om, precis som fejsa.

(Sorry om det varit på tal innan, tycker bara att det skulle vara så skönt att slippa logga in och ut 4 gånger per kväll för att se om man fått mothugg av nån idiot i nån tråd.)

2008-03-16 20:49

Skulle inte en liten ruta kunna finnas där man kan bocka i så slipper man skriva användarnamn och lösenord varje gång man loggar in? lite ungefär som på flashback.
Ni vet en liten "kom ihåg mig"-funkiton?
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)

2008-03-19 16:49
att skicka medelande kan komma upp i ett popupp-fönster skulle kunna vara praktisgt om man vill skicka ett medelande till någon medans man läser i en tråd (alltså att man slipper gå ur tråden för att skicka medelande)

2008-03-21 22:33
Matforum? Varför? Jo, läs i tråden som typ har mest inlägg i Allmänt om Whoa..
be the change

2008-03-22 13:41
jag har 2 förslag:

1. rensa i den här tråden igen.

2. gamla trådar (6 månader eller någon lämplig tid sen någon skrev i dem) borde låsas automatiskt så man slipper se årsgamla trådar bli uppade. om någon mot förmodan skulle vilja skriva i en gammal tråd av vättig anledning kan han/hon motivera det till en admin som i det läget kan låsa upp tråden.

2008-03-22 14:23
Jag håller naturligtvis med Jackvegas

2008-03-22 16:17
ett förslag till:

at lilla "bokmärkes-pilen" skall finnas även i stickytrådarna (alltså så man kan gå till senaste inlägget man gjort/där man satte bokmärket.

2008-03-24 01:02
Sätt upp klara regler för modsen vad som ska tas bort och inte. Har stört mig mycket på att mods i flera fall tar bort trådar i rent godtycke. Trots att andra mods har medverkat i tråden loggar nån annan lallare in och slänger den i papperskorgen. Vet inte hur det ser ut just nu men nåt borde man kunna göra åt det.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Skivsamlare

2008-03-24 23:41
snap, här reser man bort 2 veckor och vad möts man av när man kommer hem om inte en ny design. Brukar vanligtvis vara relativt bakåtsträvande vad gälla uppdateringar av whoa men, grattis, det blev riktigt snyggt.
fair enough..

2008-03-25 08:27
Var nojig efter den förändrade logon-screenen att rubb och stubb skulle vara helt omskruvat, men tack och lov såg det mesta bekant ut innuti skalet ;) Blev då inte alls fy skam med lite mer inforymlig login.

2008-03-31 21:51
ett förslag av GAIA i "matforum"-tråden som bör uppmärksammas/funderas på är:

En butik/marknad med egen layout där folk kan sälja sina egna skivor, sina tishor (om man har label då dvs), sina uppträdanden för klubbfixare eller sälja beats med mera,

persoonligen tror jag tyvärr att ett sådan forum skulle översvämma med beats till salu, men förhoppningsvis inte. forumet skulle dock vara riktigt trevligt tror jag.
jag stödjer detta förslag på forum helt ut, kanske behöver det inte vara en egen butik/marknad utan bara ett eget forum.

2008-04-01 00:43
vad hände med whoa för ngra minuter sen? sidan var typ nere...

2008-04-02 15:04
i forumen bredvid där det står vem som skapat tråden och hur många inlägg det finns,så borde det stå när senaste inlägget i tråden skrevs...och av vem...
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3)

/Tjalle -08
Redaktionen

2008-04-04 16:12
En diggknapp på personer hade inte varit helt fel faktiskt.

Helt anonymt och om någon skulle få för sig att spamma osv om diggs så är det bara att plocka fram gamla bannknappen som vanligt.
namaste

2008-04-04 18:45
Jag tycker att man skulle kunna ha en liten omröstnings grej som man kan lägga in när man skapar ny tråd.

Man skulle kunna ha knappen nere bland youtube och infoga länk knapparna. Omröstnings grejen skulle kunna va bra om man tex. har skrivit om canabis ska vara lagligt. Så kan man ha olika svarsalternativ i vilket trådskaparen bestämmer vad det ska heta. Under varje alternativ står det hur många som röstat på respektive alternativ, kanske i % eller antal. Och så kan man bara rösta en gång per användare men att man kan ändra sitt val hur många gånger som helst, så att man inte trycker fel och det blir felaktiga siffror.

Tkr det skulle va användbart och interessant med små miniomröstningar :D  PEACE
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2008-04-07 12:14
"ett förslag till:

at lilla "bokmärkes-pilen" skall finnas även i stickytrådarna (alltså så man kan gå till senaste inlägget man gjort/där man satte bokmärket."

Snälla, detta måste fixas. Det är inte kul att behöva sitta i minuter för att en tråd på 300inlägg ska behöva ladda färdigt alla inlägg.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-04-08 08:44
Vet inte om detta är direkt nödvändigt, men en liten "enchantment". När man inte kan hämta bilderna i gästboken (eller på presentationen) så kan man ju göra så att Whoa har en standardbild som visas istället för *ruta* *kryss*.

Det går ju göra genom trådning för hämtning av bilder i bakgrunden. eller har jag tappat mig här?
 För Skåne! Svenskjävel!

2008-04-11 08:34
har har ni ett par buggar. mest for iPhone.

1. istallet for att ha inloggningen i en include av nagot slag som ni har nu sa gor det till en separat sida eller los det pa nagot annat satt sa inte login rutan dyker upp sist. sjukt onodigt om man laddar sidan pa t.ex. mobiler eller har dalig uppkoppling.

2. Blogg Headern ser forjaklig ut i en iPhone, sticker ut at alla hall

3. Javascriptet som konverterar HTML taggar i alla textareas funkar inte pa iphone. den hajjar inte ens att det ar en text area.

4. lagg till en "kom ihag mig" vid loginrutan och styr upp det med en cookie.

5. Alla meddelandedn i inboxen blir roda pa iPhone

6. los att skrolla upp och ner kontakter online med ajax och inte ladda om frames. ser ratt osnyggt ut.
Redaktionen

2008-04-15 20:32
Jag hade gillat lite hårdare regler i köp och sälj.
Nu är det lika lätt att "sälja" en grej som att skapa en tråd..

Tycker också att bud borde vara bindande.

Hela köp & sälj hade behövt lite nytt tänk!
namaste

2008-04-23 18:17
ok orkar fan inte läsa hela denna tråden så jag vet inte om det tagits upp tidigare, men:

på mitt jobb går det inte att logga in på whoa. och nej, det är inte för att de har spärrat communitys eller så för dom har inte spärrat nåt alls.

grejen är den att förstasidan (bloggen) laddas som normalt, allt förutom den framen där man ska logga in. där står det bara "sidan kan inte visas" och det hjälper inte att uppdatera varken sidan eller framen.
vad kan detta bero på tro? hade vart gött om ni kunde gö som det var innan med inloggningen att det inte var en egen frame liksom...?

tacksam för svar (och åtgärd) ;)

tack annars för en grööm sida!
www.myspace.com/roughlynx

2008-04-25 11:36
ett bilforum kanske med tips o trix osv.. sett en del bilder i formgivning på photoshoppade bilder. det skulle vara kul med ett under övrigt.  ett förslag bara

fridens liljor
Allt e frid o fröjd i dom svenska hemmen....
Promotor

2008-05-15 08:50
Jag vill att det ska finnas möjlighet att dölja bloggen! för sidan laddas upp långsamt från datorn, och hindrar mig att besöka whoa på min psp!!!!!