|
|
|
Webmaster
2004-11-23 23:35
|
Förslag och förbättringar (Stuck har rensat).
För första gången i backlash/svu/whoa's historia så vill vi fråga er användare vad ni tycker bör förändras på whoa.
Vi vill helt enkelt veta vad ni användare vill att whoa ska vara. Jag vill inte nämna massa exempel här för att leda in er på diverse spår utan skriv sånt som faller er in. Men saker som ni vill förenkla, förbättra, lägga till, ta bort osv osv.
OBS! Vi kommer att hålla denna tråden kort och rensa väldigt mycket i den hela tiden. Tas ditt inlägg bort så behöver det inte bero på att vi tyckte det var dåligt, utan för att vi kanske tyckte det var så bra så vi tar med det i våran interna lista. Eller att det redan finns där osv.
Vi kommer låta vissa förslag ligga kvar för diskussion beroende på vissa faktorer oxå. När diskussionen är död tas det bort.
Sammanfattning
Lagt till i vår lista för diskussion (eller finns där redan) - Checkboxar för att ta bort favoriter - Fixa en vettig "Skickade meddelande" funktion. - Man ska ha en "fast gräns" för hur långt ett meddelande får vara. Det ska inte GÅ att skriva längre. Då slipper vi att mess klipps av utan att användaren märker det. (Jag förstå vad greggan menade). - Blues/Jazz forum. - Mode/Design forum. - Göra allmäna förbättringar av sökfunktionen. - Sätta mer logiska titlar på sidor. Om man är inne på nån sida och har öppnat upp framen separat så ska det stå var man är. - Inställnings system så man kan välja vilka funktioner man vill ha osv. T.ex kring hur man ska hantera favoriter och dylikt. - Nån form av preview på tråden redan i listan på "trådar". - En forumgrupp som man kan göra själv. Alltså nåt i stil med "Mina favoriter" för forum. - Röstningsfunktion i trådar. Nåt digg liknande där man kan rösta på att en tråd är bra och användare kan välja att sortera efter det. Se digg.com. - Sidbläddring i forum trådar. Alltså möjlighet att gå till en viss sida osv som alla andra har. - Införa lite mer straff, t.ex att inte kunna skriva i forumen (ett visst forum?) .. för såna som kanske inte förtjänar ban men ändå ska ha ett straff. - En blog funktion. - Kunna "skydda" en användare så den inte kan bli bortrensad. I fall där folk går bort så whoa sidan kan bli en minnesplats. - Preview innan man postar saker i forumen. - Kunna söka i FAQ. Överhuvudtaget piffa upp FAQen. - En "Kunna editera sitt inlägg i 2-3 min efter postnings" funktion. - Rss på publika forum (Ja, det finns hehe)
Tveksamma men noterade. 1. Mode design forum 2. Ny färg/design 3. Lägga tillbaks topplistor 4. Flytta recensioner till övrigt. 5 Ett medelande efter man skickat ett inlägg där man kan välja om man ska lägga tråden i sina favoriter. 6. Vetenskaps forum. 7. Möjlighet att se "skickade gästboksinlägg". 8. Sex/Relations forum. 9. Kunna söka i alla forum. 10. Kunna välja många "hiphop sysslor", och lägga till fler. 11. Länkar i sin forum signatur 12. Spoiler funktion. Alltså man kan markera en text som "Spoiler" och så måste användaren markera texten för att kunna läsa den.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Tycker att det bredvid användarnamnet borde finnas ett litet fält där man kan skriva in i princip vad man vill på max 10 tecken. Om man gör det väldigt stilrent och enkelt så skulle det vara ett perfekt sätt att lösa massa oklarheter i t.ex. vem som är vem i en tråd. Det skulle också vara en schyst sak under låt oss säga ett crewbattle. Alla i ett crew skriver bara sitt crewnamn efter användarnamnet och vips så ser allt mycket mer ordnat ut. Det skulle kunna vara en lightversion av playaheads teams men jag vet att ni inte gillar att jämföras med dem så jag håller det för mig själv. Nästan.
|
|
|
oCCas Tyvärr är inte idén din eller ny men dock väldigt bra, isf skulle det nog hellre vara; Lyricism - Keystyle - Poesi
|
|
|
kan ni inte fixa citeringsfunktion som på tex allhiphop.com, flashback.se, grafisktforum.org.. det skulle vara sjukt skönt!!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
|
Redaktionen
2005-07-23 02:09
|
Jag satt och tänkte på en grej nu när jag käkade. Om grafforumet såg ut lite mer som Musikforumet. T.ex om man vill läsa om det som finns i västra götaland, då klickar man på västra götaland. (Då finns det mkt större chans att folk lägger upp väggar, som det säkert finns intresse för) Vill man se någor ifrån en speciell linje, trycker man på den linjen , så kommer man till trådar som folk har skapat om den linjen. Jag tycker det verkar smidigt iallafall. Men jag vet inte, får tänka vidare på det när jag ska sova. nu är jag för trött. Hadet bra
kimmo kanon
|
|
|
|
|
|
norado Nej för fan! Det är det bästa med whoa, att man slipper bläddra
amen synthare då, fyra bögar och en dator
est. 1986
|
|
|
allt mak-d sa låter grymt bra.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
|
|
|
mak-d's förslag sög brutalt, inga jävla bilder och skit. Fast cittatfunktion hade varit rätt bra.
|
|
|
anledningar till att fixa ett mode forum (nej jag har inte läst tråden, ber om ursäkt på förhand): 1. Skitmånga annonsörer på whoa är klädaffärer, genom att ha ett modeforum så gör man siten mer attraktiv för dessa. 2. Alla modetrådar i blandat pajjas på två sekunder av oseriösa inlägg . 3. Har ni vart på hip-hop klubb på senare tiden? Folk behöver verkligen hjälp med detta.... Snarast.
|
|
|
En sticky eller seperat forum för topplistor i Musik forumen, iaf. i utländsk hiphop..detta för att det stundtals svämmar över med olika listor och det är samma återkommande listor: bästa flowet, bästa döda rapparen m.m.. Överhuvudtaget måste hela utländsk hiphop delen reformeras. Ett viktigt steg togs när G-Unit delen förpassades till stickyn men det finns mer att göra //Piis
+4646
|
|
|
|
|
|
Reserforum , skulle inte det vara ganska bra? Ett forum för allt som berör resor. Skulle vara rätt intressant tycker jag.
"keep it Real"
|
Producent
2006-03-08 09:18
|
Även tycker jag att man borde dela upp Köp o Sälj forumet. Svårt för man ibland och sälja saker när ens tråd blir "downad" på bara några timmar efter man postat.
Since 1984 http://www.therealgizlee.com
|
Producent
2006-03-11 22:37
|
Bättre uppdelning av Audio forumet, man hinner aldrig få en chans att få respons på sina grejjer när alla ska hela tiden posta sina sessions, så ett smartare uppdelning av Audio forumet vore suveränt !
|
|
|
Hej. Nu vid denna sena tid har jag börjat fundera lite. Lite förbättringar till sidan osv. * i "sök användare" borde man kunna söka på mejladress * På "din sida" borde man kunna välja skriva i mitten osv. God Natt
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
|
Producent
2006-06-17 03:02
|
ETT enda namnbyte per år borde vara tillåtet !
|
|
|
Jag önskar ett veteranforum för den som är 25 år eller äldre och/eller har lyssnat på hiphop i 15 år eller mer. Elitistisk, visst, men det behöver ju inte vara låst, utan vem som helst kan gå in i det. Men tonvikten kommer att ligga på ämnen och åsikter som inte alltid utgår från de senaste 5-10 årens hiphop. Utrymme för diskussioner med lite mer perspektiv där man inte behöver förklara vad Brand Nubian och Juice Crew är i varannat inlägg. Ett forum där det är förbjudet att kalla Fugees "old skool" helt enkelt. Peace
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Som S_S_II är inne på tycker jag man borde dela upp Utländsk hiphop i två eller flera delar. Fan Svensk hiphop har ju så. Vet inte exakt vilka delningar som borde göras, men en borde iaf vara "Utl.Hiphop nyheter"
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
|
|
|
Önskar en funktion som gör trådar på över 100 inlägg lättare att navigera. T.ex om man skrivit och sen inte är inloggad på 2-3 dagar så är det OERHÖRT mycket jobb att faktsikt komma in i diskussionen igen, så om det på nått sätt går att förbättra "svara-till"-systemet så vore det bra. T.ex lite highlights på om någon nämner ens namn och att mappen vid tråden får en annan färg ifall någon svarat dig alt. om ingen har svarat på ditt inlägg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
Producent
2006-08-06 23:20
|
Soul_Survivor_II P28: Makin makin em clap to this ! Definitivt :)
|
|
|
Ta tillbaka den funktionen som gör att man kan gömma sina "kontakter online"
|
|
|
jag vill kunna tabba till skicka knappen igen!
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
|
|
|
Ekonomi-forum. Jag är intresserad av ett ekonomi-forum då jag ser att det finns väldigt många som är intresserade av ekonomi här på whoa men det finns ingenstans man kan lägga dessa trådar. Det skulle kunna röra allt från företagsbeskattning, aktietips/kurser, spekulationer till skvaller om de senaste finansnyheterna. lägg forumet under övrigt :)
gah
|
|
|
Förslag:
Jag tycker att den nya RSS funktionen är kanon och det visar att whoa hänger med i utvecklingen.
Dock skulle jag vilja ha funktionen RSS på: Om man har fått svar i sin tråd Senaste trådarna Senaste trådarna inom valt forum Mest aktiva osv.
Lite mer moderniteter. Jag hjälper gärna till med en titel i gengäld. Dock tror jag ni löser det själva fast kanske lite långsammare. ;)
SEN Ännu mer RSS på presenationen. Kanske 3 istället för 1. Så att det blir som forumskategorierna. TE.X:
+Mina filmer +Mina blogg +Min senaste tråd
Sen trycker man på +:et som i menyn till vänster så blir det ett minus, DÅ laddas den valda RSS och det står "Laddar.." och sen radar den upp saker ur xml:en.
Det skulle ju göra att det inte tog lika mkt plats och presenationerna skulle inte behöva lika lång tid att ladda.
b-b-bassan!
|
|
|
Jag har ett förslag! Lägg den här urlen i FAQ för musikforumet: http://www.reklammusik.se Det är många förfrågningar om låtar från reklamer som skulle finna sitt svar där. Peace.
|
|
|
Jag ogillar starkt sök funktionen vid trådarna.
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."
|
|
|
jag gillar starkt sök funktionen vid trådarna.
|
Webmaster
2006-10-16 13:50
|
Puh!
Har läst igenom hela denna tråden nu och rensat och flyttat upp en del saker i vår lista osv. Fick ju ta bort några saker vi har lagt in i senaste updaten oxå där.
Lät vissa inlägg ligga kvar oxå för mer diskussion och kanske att folk som är mer insatta i ämnerna att kolla på dom lite.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
|
|
|
mycket bra med att kunna söka direkt forumen, + att det var min idé ;)
|
|
|
fanns många grymma förslag i första inlägget! whoa skulle bli guld om det fixades.
b-b-bassan!
|
|
|
whoa skulle bli guld om det fixades. Där har vi det!! ändra färgtemat till guldfärg istället!! :D
|
|
|
Stuck! Gör så att forumssignaturen inte kan vara hur lång som helst, alltså att den kapas efter ett visst antal tecken!
|
|
|
banna vissa från vissa forum. spec, graffit. där behövs det verkligen rensas bland folket. det låter som det borde iföras, om det är möjligt vill säga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
en funktion som samlar alla länkar folk länkat i en tråd tex så fort man går in i en tråd så sammanställs alla länkar automatiskt längst upp eller på sidan så man slipper gå in och leta, det är jävligt jobbigt speciellt när man är trött.
|
|
|
fixa buggarna skulle va bra innan man satte igång med nåt nytt
en bug tex: jag kan inte länka på min press. jag vet hur man gör, men den där jävla kedje-knappen (länk-knappen) vägrar att öppna sitt fönster... cp.
www.litanol.se || info@litanol.se
|
|
|
en funktion som samlar alla länkar folk länkat i en tråd tex så fort man går in i en tråd så sammanställs alla länkar automatiskt längst upp eller på sidan så man slipper gå in och leta, det är jävligt jobbigt speciellt när man är trött.
grymt bra idé.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
|
|
|
en kategori med relationer och kärlek i forumet skulle vara uppskattat av många tror jag :) i övrigt sektorn.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
|
|
|
oj såg att den redan var noterad sry.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
|
|
|
jag kan inte länka... de står fel på sidan varje gång.. vad beror detta på? Och så kan jag inte kolla på trådar som ligger längre bak.. de går inte att trycka på 2, 3 , 4 osv.
JMD, Jag Måste Dansa!
|
|
|
caes varför bort med graff forumet?
|
|
|
snabblänk till regler för forumet i varje forum hade vart nåt!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
|
|
|
vad sägs om Utländsk hiphop online?
|
|
|
tycker det borde finnas ett forum för resor osv
soundcloud.com/ekolali soundcloud.com/miaz-laserquest myspace.com/terrorificrekords myspace.com/miazlaserquest myspace.com/cosmicletters iiiindependent assfuck
|
|
|
|
|
|
Lägga in ett rättstavningsystem. t.ex så som det finns med i googles mailtjänst?
Vore iofs nått.
-- Mellanslagsanvändare --
|
|
|
Nått som jag har tänkt på är en slags anteckningar.. man har en länk i menyn på vänstersidan som heter kanske anteckningar eller dylikt. Själva sidan är som på helgon.. en ruta där man kan skriva in text. Rutan borde vara lika bred som rutan jag skriver i nu, och en spara knapp.
Det vore guld för alla som;
1. Sitter och skriver långa inlägg och plötsligt loggas man ur. 2. Skall battla mot nån och skriver direkt i whoa-fönstret. 3. Spara diverse saker som kan ha med whoa att göra som t.ex. vissa trådar man ska in och disskutera i, vissa länkar som man vill spara och helt enkelt all annan information. 4. Om man sitter på jobbet/skolan och kanske skriver en text/battle/inlägg och blir tvungen att sticka så kan man spara det i sina anteckningar.
Det tycker jag skulle vara behövligt. Kanske bara är jag. Jag menar, vi snackar ju inte om värsta kodningen. Och för belastning på servern så kan man kanske ha ett visst antal tecken...
Puss och Kram
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
|
|
|
vet inte om liknande förslag har postats innan, men:
kan ni inte sätta fokus i löseordsrutan igen om man råkat skriva in fel lösenord?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
|
|
|
Lägga in ett rättstavningsystem. t.ex så som det finns med i googles mailtjänst?
Vore iofs nått.
För dig vore det kanske NÅT, ja ;).. hehe.
b-b-bassan!
|
|
|
hade bara en fundering , och det är om ni kan lägga till en länk i FAQ på reggae sidan .. www.rootscorner.se kommer massa reggae då o då peace
*Puff Puff*
|
|
|
Graffiti forumet måste det göra nångonting med. Helst skulle jag också vilja se som någon annan innan nämt, att det finns ett för Streetart, eller iallafall en "underrubrik" eller vad man ska säga? Och gärna att det är lite indelat i län så att det blir lättare att hitta det lokala för var och en.
|