I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Olagligheter vs. Graffitiforumet?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2005-03-13 15:11

Olagligheter vs. Graffitiforumet?

Nu är detta kanske nått som kommer upp ofta jag har ingen större koll tyvärr men jag hittade inget när jag sökte. I dessa fall borde ju någon även kunna ta upp ett bra svar från tidigare diskussioner.

Hur kommer det sig att vi har ett helt forum som (till stor del) handlar om skadegörelse mot andras egendom? medans allt snack om olagligheter i övrigt är förbjudet? dessutom förbjuds ju en hel del saker som inte är olagliga ex. mp3-requests och dylikt.. (för visst är det väl så att ladda ner musik är än så länge inget olagligt i sverige?)

OBS! Detta är inget ställningstagande för/emot graffiti eller för den delen nedladning av musik. Utan jag är bara intresserad att höra varför denna (enligt mig) dubbelmoral råder här på communityn?

Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-03-13 15:13
nedladdning är inte förbjudet att prata om för att det skulle vara olagligt, utan för att Stuck&Howser inte vill ha en massa warez-kiddies här.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Moderator

2005-03-13 15:14
Vår hållning om warez handlar mer om vilken slags diskussioner vi vill ha på sidan än om vad vi faktikskt tycker om warez. Det finns andra forum som är jättemycket bättre om man är intresserad av piratkopior.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2005-03-13 15:25
Det är väl ändå inte olagligt att snacka om graffiti, även om själva målandet kan vara olagligt? Det enda som verkar skrivas i det forumet är rapporteringar om rull ändå..

Samtidigt vet jag inte om jag håller med om det där med att det finns massa bättre ställen att leta efter warez, beror väl lite på vad man är ute efter.
Det finns många på Whoa som gillar underground hiphop och många har förmodligen massa album som kan vara svåra att få tag på. Skulle vara en guldgruva om man kunde requesta här.. =)
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2005-03-13 15:38
Caliber: jag är inte i graffiti forumet särskillt mkt, men jag har iaf fått för mig om att det finns trådar där som handlar om hur man skall förbereda sig? vad man skall göra om polisen kommer på en och sån.t och det är väl förberedelse av brott eller dylikt?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-03-18 12:32
Jag tycker snarare man ska ta bort allt som inte har med hiphop och graffiti att göra om man ska plocka bort något. Finns ju så många kategorier som inte har ett skit med hiphop att göra, det var det som var så skönt med whoa förr, eller ja innan det blev whoa kanske jag ska säga.. Nu är det rena rama lunarstorm, keep it underground va fan!
Finns bättre ställen o snacka datorspel,teknik och sport tycker jag, whoa behöver ju faktiskt inte vara nåt för "alla"..
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2005-03-18 12:43
Nu är det rena rama lunarstorm, keep it underground va fan!

haha vilket skämt... graff-forumet är ju lunarstorm rakt av, om något. medelålder 12?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-01-06 23:07
Inlägg som UPPMANAR till brott hör inte hemma i Graffitiforumet
heller. Graffitiforumet är till för att diskutera allt kring Graffiti på
samma sätt som att folk kan diskutera mord, rån, våldtäkter i en
del andra forum så länge man inte uppmanar till brottsliga handlingar.

Naturligtvis är gränsen hårfin. Men det är skillnad på en tråd
som handlar om förberedelser för att måla och en tråd som
förespråkar att man ska kladda någonstans där man inte får.
Bara för att vi har ett gråzonsforum behöver Whoa naturligtvis
inte femhundraelva forum om knark, mord, våldtäkt etc utan
innehållet bestäms av de som basar för forumet.

Ditt forum - din forumsutformning.
Vi behöver inte fler forum som Flashback
även om det är kul att de finns.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-06 23:10
slowmo

Ang. förberedelse till brott hänvisar jag till
http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/196207 .. för den juridiska specifikationen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2006-01-07 00:29
Legoland sa allt som behövdes säga. Whoa är ingen warez-sida. Vi tar inte (mig veterligen) avstånd från nedladdning av exempelvis mp3:or. Vi vill bara inte att Whoa ska vara en warezsida.

Vidare så kan man inte begå ett "graffitibrott" på nätet, däremot kan man begå "warezbrott". Det är även väldigt svårt att bevisa om något är uppmaning till brott eller bara ett uttryck i vredesmod/ironi. Graffiti och warez är två helt skilda debatter, som inte borde likställas egentligen. Den enda likheten är att de båda är olagliga i vissa former.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-01-07 00:50
Trådar i graffitiforumet där folk vill organisera sig för gemensamt måla graffiti illegalt tas bort direkt. All uppmaning till brott brukar också kastas. Graffiti i sig är dock inte olagligt på något sätt.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se
Admin

2006-01-07 01:09
Jo, men i mina ögon är alla organiseringar bara en jävla massa trams som aldrig kommer funka och dömt att misslyckas. Milt uttryckt. Trams med andra ord. Men fortfarande, olika debatter.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2006-01-07 18:29
Wu-Tang-Clan
Skulle vi lägga ner forum för att användarna är omogna så skulle hela whoa läggas ner. Sorgligt men sant.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se
Graffare

2006-01-07 21:25
eyegasm F61 sant så sant.

2006-01-07 23:37
lite skoj att nån som är 25 år å kallr sig för wu tang clan säger att folk e omogna

2006-01-07 23:58
Visst folk är överlag omogna i graffitiforumet men fyfan för blandat tex, folk lever juh i sina egna sanningar. I say ta bort allt som inte har med hiphop att göra bortsett från sport möjligtvis, finns andra mycket bättre forum för tex tv och film.
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér