I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Admins bli bannade?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2005-08-13 23:33

Admins bli bannade?

Om en admin inte sköter sig, kan den adminen bli bannad då? Om en annan admin har stört sig på denne och vill banna, kan han/hon göra det då?

Bara en filosofisk fråga..^^

här får du lite kärlek

2005-08-13 23:35
En till sak, om "typ" halva whoa verkligen ogillar en admin -kan man inte samla in en namnlista då så den adminen avgår från "tronen"?

Power to the people fan!
här får du lite kärlek

2005-08-13 23:38
hmm... bra fråga.
men om en admin verkligen missköter sig blir denna ju avsatt och bannad - om det är på den nivån.

sen har ju många admins blivit bannade sedan det började ...fast det är ju med glimten i ögat ;)

fråga två... det är ingen demokrati ;)
men... om halva whoa kan ogilla en admin så är det nog någon av adminsen som också ogillar vederbörande - då blir denna antagligen inte långvarig hehe.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-13 23:42
daviden P23

Det finns 15 admins på whoa, det är inte "halva whoa"

Dessutom så skulle väl inte du som admin våga gå på t.ex...tar bara nåt namn... Mabande? ^^ även fast du tycker att han miss-sköter sig va..

Men det borde fan vara demokratiskt! Så om jag samlar in en namnlista, så kan det genomföras? :) ..bara rent filosofiskt
här får du lite kärlek

2005-08-14 00:26
Helt överraskande så handlar detta om att Kepish har en polare som fick en veckoban för att ha frågat om nån kunde skicka en piratkopierad låt och istället för att ta diskussionen genom att maila [email protected] så omregistrerar han sig, samt skickar sin polare Kepish att gå hans ärenden.
Vad har då detta hjälpt dn bannade killen? Jo, nu har det blivit en IP-block och bannen kommer ligga längre p.g.a. att man ju inte får omgistrera sig / gå in med annan användare vid ban.
Kontraproduktivitet.

Sen så är det en självklarhet att admins kan bli bannade p.g.a. regelbrott, men klart tveksamt att de skulle bli utkastade p.g.a. att några som inte fattar enkla regler (tar bara nån regel "Att länka till eller tala om var man kan få tag på warez så som iratkopierade mp3or är inte tillåtet på whoa. Samma gäller att uppmana andra att länka / tala om var man kan få tag i ovannämnda saker") kräver det.

Jeez... ungdomen av idag :D

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-08-14 12:47
Haha, men Mabande P28..denna tråd handlade inte om det nu.. :P

Jag undrar bara om en admin kunde bli bannad för att adminen inte är "omtyckt"....man får väl fundera=0)
här får du lite kärlek

2005-08-14 13:25
Halva whoa är ju admins och moderatorer...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-14 16:32
admin wars har det väl vart .. fyllon som bannar varann efter en blöt kväll .. ^_^

2005-08-14 18:20
QanA

...eller för att de tafsar på en.

...fråga midas. :D

2005-08-14 18:46
...och Sheit :)

10-4, over...

2005-08-14 19:18
eller mig

2005-08-14 19:21
Sen så var det ju alltid Hultsfred förra året när nån råkade koma lite för nära en dator i fyllan och villan... Det blev i och för sig en skön semester, men ändå :)

10-4, over...

2005-08-14 19:28
lite offtopic, men daviden P23 shysst skrivbordsunderlägg du har! gillar den blåa färgen
här får du lite kärlek

2005-08-14 19:29
Förresten, kan man bli bannad om man skriver till en admin typ "om jag hade vart admin så skulle jag fan banna dig!" ?
-För adminen kanske tar illa upp...^^
här får du lite kärlek

2005-08-14 19:40
Kepish - En bättre plan är att försöka reda upp saker istället ;)

10-4, over...

2005-08-14 19:42
Men om man verkligen vill säga det då?

Vi kan pröva.. Mabande, om jag vore admin skulle jag fan banna dig! Jag tycker att utnjyttjar din position som admin till att banna oskyldiga, trevliga folk och det skulle bli så mycket trevligare om du inte var admin!

Sådär, kan jag bli bannad nu? Eller får jag bara ett ont öga på mig? :P
här får du lite kärlek

2005-08-14 19:43
En sak till, Mabande..om någon börjar skriva "10-4 over..." som du alltid gör. Skulle du bli arg då för att någon bajtar dig?
här får du lite kärlek

2005-08-14 19:48
En till sak, vad ska man göra för att bli admin? Har man någon chans om man kaxat sig mot en annan admin tidigare?:P
Har admins blivit arga på varandra?
här får du lite kärlek

2005-08-14 19:51
Kepish
Du är full av frågor va? :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-08-14 19:52
Kepish - Känns inte som att jag tänker banna någon bara för att han har noll koll.

Folk har lånat signaturen förr, men allt som oftast lagt ner p.g.a. att de inte har nån uthållighet (och även blivit påhoppade av andra användare som kallar dem bajtare).

10-4, over...

2005-08-14 21:00
Kontrast P20 som fan, jag är på g!

ah okej

9-14 over..

(mina turnummer,ska fan börja skriva så varje gång...höhö)
här får du lite kärlek

2005-08-15 10:02
kepsih varför dem inte kunna bli bannade reglerna gäller för de flesta även om ka lyckas tänja på dem :P
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
Manager

2005-08-15 15:41
Jag vill följa min fars visdomsord "Dumma frågor besvaras med dumma svar" men låter bli, med tanke på att jag trots allt har ordet "admin" efter mitt nick.

Jag vet att fler har svarat på dina frågor, men bara för att jag har väldigt tråkigt så svarar jag på alla frågor du ställt.

Om en admin inte sköter sig, kan den adminen bli bannad då? Om en annan admin har stört sig på denne och vill banna, kan han/hon göra det då?

En admin blir i första hand kickad som admin, men skulle adminen börja bryta regler till höger och vänster så skulle adminen såklart bli bannad. Har dock inte hänt ännu.

En admin bannar aldrig någon för att adminen stör sig på personen.

En till sak, om "typ" halva whoa verkligen ogillar en admin -kan man inte samla in en namnlista då så den adminen avgår från "tronen"?

"Typ" halva whoa ogillade Pirog, och han blev inte petad som admin för den sakens skull, så nej.

Dessutom så skulle väl inte du som admin våga gå på t.ex...tar bara nåt namn... Mabande? ^^ även fast du tycker att han miss-sköter sig va..

Eftersom jag vet att jag kan ta Mabande i en fight, så skulle jag inte ha några som helst problem med det.

Förresten, kan man bli bannad om man skriver till en admin typ "om jag hade vart admin så skulle jag fan banna dig!" ?
-För adminen kanske tar illa upp...^^

De som säger det till mig (ja, det har hänt ett par ggr) brukar få svaret "och det är en av anledningarna till varför du inte är admin".

En till sak, vad ska man göra för att bli admin? Har man någon chans om man kaxat sig mot en annan admin tidigare?:P
Har admins blivit arga på varandra?

Ett tips är att inte tjata om att få bli det.
Och om man kaxar med admins får man inte direkt några pluspoäng.
Jag kan inte direkt minnas att admins blivit genuint arga på varandra, men jag brukar inte bry mig så mycket om andras känslor. Kanske alla är arga på mig jämnt, who knows?
Redline!

2005-08-15 17:41
Åh, tackar för svaren Doktor Octagon!
här får du lite kärlek
Manager

2005-08-15 18:14
Jag skickar räkningen med posten.
Redline!

2005-08-15 19:59
Do so! Era ord är ju guldvärda..ni är ju trots allt admins ;)
här får du lite kärlek
Manager

2005-08-15 21:10
Media: Rent tekniskt kan jag unbanna vem som helst, men vi har som regel att den admin som bannar får unbanna.
Vi andra får vikariera som unbannare om adminen som bannade är på semester eller nått.
Redline!

2005-08-16 09:18
Eftersom jag vet att jag kan ta Mabande i en fight, så skulle jag inte ha några som helst problem med det.

hahahah :P

2005-08-16 12:50
Tänk om någon skulle heta Mabande2
det finns ju en Fleppo2
här får du lite kärlek

2005-08-16 13:18
Dr.Octagon

Så...när Mabande bannar mig för att jag är full...så kan endast Mabande unbanna mig? Tänk om Mabande vägrar unbanna mig...visst kan nån annan admin hjälpa mig då?
Jag fruktar att hämnd någondag kommer komma, för en mindre incident med Mabandes hår...

Manager

2005-08-16 14:41
Frozen: Som jag sa, rent tekniskt kan admins unbanna alla som är bannade.
Redline!

2005-08-16 14:43
Dr.Octagon

Sorry, jag läste lite slarvigt och slängde in ett inte på fel ställe.

2005-08-16 15:38
jag måste bara fråga mabande, varför har du itne "10-4, over..." i forumsignaturen så du slipper skriva det varje gång?

2005-08-16 21:46
Jag skulle vilja bli en "låtsas-admin".. en sån som bara bannade! : ) det hade vart skoj.. fast jag tror inte jag hade orkat med ansvaret.. så nej..
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-08-17 00:49
var en jävla massa vad folk vill idag har en fråga som är ganska off topic här :p .....hur är det meningen att man ska komma ihåg om man blivit varnad ?
Manager

2005-08-17 15:20
wtn: Spara meddelandet? Eller skriv det på din sida? Eller tatuera in det i panna? Finns olika sätt, hehe..
Redline!

2005-08-17 22:37
...fast det är ganska played out att skryta på sin sida att man fått en varning ;)

10-4, over...

2005-08-18 15:01
okej men nu har jag inte varit så smart och gjort nån av det skaerna så kan man typ få veta om man blivit varnad?

2005-08-18 15:26
banna stuck och howser:)
Var lite kreativ för fan!
Manager

2005-08-18 15:38
wtn: Man kan alltid skicka en fråga till nån av oss.
Redline!

2005-08-18 17:13
man lär ju få ett mejl om man är varnad...
här får du lite kärlek

2005-08-22 20:17
en gång vart jag bannad av mabande, då unbannade oracle mig... de va en lång natt

2005-08-22 20:23
kan en admin banna en webmaster, rent tekniskt?
Manager

2005-08-23 08:31
ad-Lib: Ja.
Redline!

2005-10-10 00:08
jag har bannat en admin (blockat).

På msn KÄN PÅ DEN NI!!!
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Skribent

2005-10-10 00:20

Hultsfred 2004 var roligt, då var det lite adminmobbning där jag fick vara med på ett hörn. Hoho. Fast sen hämnades den drabbade med att banna mig :S
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-10-11 20:48
Där ser man ÄgerDig...att privatlivet kan gå utöver whoalivet..ack ack
här får du lite kärlek