ta bort tråd i vardagsfilosofi.
skulle någon kunna ta bort den vidriga tråden "Hur funkar det med gruppvåldtäckter?" i vardagsfilosofi? det är riktigt jävla skrämmande att läsa vilken attityd ett flertal killar har till våldtäkt. i övrigt pågår det personangrepp och förolämpningar där också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ta inte bort tråden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Media om man inte riskerar att utsättas för brottet i fråga kanske.
Clajlo F19 varför inte?
Clajlo F19 har du läst igenom hela tråden?
Stranger jag tycker att hela tråden ska bort eftersom själva sättet ämnet diskuteras är fullkomligt vidrigt från början till slut.
junkgirl: har inte läst igenom hela nej, så egentligen borde jag väl inte ha en åsikt men jag tror ämnet tåls att diskuteras men då får man också räkna med att det blir lite rough.
Fixat. Mabande - Admin Crew: Regulators
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Clajlo F19 det var sättet det diskuterades på. har inga problem med att gruppvåldtäkt diskuteras. tvärtom. men att diskutera det på det sättet gör mig rädd och illamående över att det finns människor som alls tänker som flera verkade göra. Mabande P28 tack så mycket.
Haha herrejistanes. Ni kan samtidigt ta bort alla trådar som handlar om sex. Jag anser att de är förbannat osmakliga och min åsikt står över alla andras. Oh, please. Mighty admin. Ta bort alla trådar som inte handlar om Husdjur och mat.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
mephisto: ska du kasta sten på whoa's server annars eller?
Yeah!
Har städat och flyttat tråden till Blandat. Tråkigt att folk inte kan hålla sig till ämnet och sänker nivån på diskussionerna ngt så otroligt.
Erkan P20 nej, du menar en annan tråd. den jag menar är bortplockad nu.
komplex: Nee. Jag kommer sitta i mitt rum och förbanna folket i Sudan!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Ett slag för yttrandefriheten på whoa...
junkgirl Stämmer, my bad.
Toastare
2005-10-06 17:08
Yttrandefriheten gäller inte på whoa, vårt ord är lag. Vill man yttra sig om nått speciellt kan man skriva en insändare till en tidning och hoppas det går i tryck..för även en tidning tar inte med all skit. Annars kan man ställa sig på t.ex plattan och föra talan för sitt ämne. Sen så kan man faktiskt lägga upp diskussionen lite snyggt, vilket den inte var från början. Läggs den inte upp snyggt urartar diskussionen och det innebär ett jävla rensande och extra jobb av oss. Så istället för att skrika på admins, så skrik på de som inte klarar av att föra en normal diskussion utan måste provocera, sen finns det ju alltid den procenten som är dumma i huvudet..annars skulle inte gruppvåldtäkter ske och så vanliga som de är, så förvånar det inte minsta om det finns någon som varit delaktig i gruppvåldtäkt som är medlem här. MEN att den personen skulle erkänna det har jag svårt att tro.. Så, hur intressant ett ämne än är går det inte att ha en tråd som hela tiden leder till personangrepp eller onödig provokation. Är det då vårt fel som är admins, eller de andra som inte kan hålla sig i skinnet och diskutera på en acceptabel nivå?
Jag skyller allt på Emma!
Älskar att folk alltid ska hävda Yttrandefrihet när de vet att de snackar skit... :D mephisto - Likställer du alltså gruppvåldtäkt med "vanligt" sex? Som du uttrycker dig i inlägget så ser det nästan ut som det ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Har genom upprepade incidenter kommit till den skrämmande slutsatsen att de flesta inte vet om att de snackar skit när de åberopar yttrandefrihet till sin fördel... Man borde skriva i reglerna rakt av "Yttrandefrihet/Tryckfrihet gäller i Sverige men är inte tillämplig på yttranden på whoa.nu".
Mabande: Självklart inte. Men det kändes så jävla overkill att ta bort tråden endast för att hon fann den osmaklig. Då tycker jag att de trådar om sex är osmakliga och vill att de ska tas bort. Men det kunde lika gärna varit trådar om mat. Bara det att jag valde sex.
mephisto P1 tror du verkligen att de tog bort tråden endast för att jag fann den osmalkig? vilken jäkla makt jag har isf. ...eller inte.
mephiesto jag blir snart förbannad på dig om du tycker sex och våldtäckt hör ihop. sluta försvara den här tråden, den var genom rutten, bar massa små killar som knappt haft sex och fördömde endast gruppvåldtäckt genom att säga det var "gay" då andra killar fanns där, hellre än fördömma den vidiriga gärningen.
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
niin - Ledsen att vara så otydlig, men det jag avsåg med "snackar skit" var helt enkelt att väldigt många av dem som får sina trådar slängda eller en varning och hävdar "yttrandefrihet" har gjort saker i stil med hets mot folkgrupp (direkt illegalt) eller kallat någon för "hora" eller liknande (förolämpning / personangrepp). Erkan - Första grejen som står i FAQ:n är "Men jag får faktiskt säga vad jag vill, vi har yttrandefrihet i Sverige!" -Ja, vi har yttrandefrihet som en grundlagsskyddad rättighet. Den gäller dock för allmännyttiga medier och betyder inte heller riktigt att man får säga vad som helst. För mer information om vad som skyddas och inte skyddas av yttrandefriheten kan du gå till följande länkar: Yttrandefrihetsgrundlagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/ .. och då främst 5:e kap. "Om yttrandefrihetsbrott". I korthet så innefattas inte förtal eller förolämpning av det som skyddas av lagen. Tryckfrihetsförordningen: http://www.notisum.se/rnp/sls/ .. och då främst 7:e kap. "Om tryckfrihetsbrott" I korthet så innefattas inte förtal eller förolämpning av det som skyddas av lagen. Personuppgiftslagen: http://www.notisum.se/rnp/sls/ .. samt lite enklare på http://www.pul.nu/ I korthet så får man inte lämna ut folks namn / adress/ personnummer hur som helst. I och med att Whoa är privatägt och vi pysslar med det här för nöjes skull så är det lite som en privatfest där ni är gäster. Som gäst på en fest så är det ju en självklarhet att man inte förstör för folk eller gör saker som är helt emot vad festfixarna vill. Dessutom så är inte Whoa riktigt att räkna in under de saker som lagfästs i yttrandefrihetsgrundlagen så vi som äger Whoa får bestämma / begränsa vad som får och inte får sägas / göras här." Dock så förstår jag att det nog behövs en mer kortfattad version, eller en stor blinkande skylt : / 10-4, over...
mephisto - Den togs inte bort "endast för att hon fann den osmaklig", den plockades p.g.a. att den spårat ur i personangrepp och ett gräl om trådens vara eller icke vara. Mabande - Admin Crew: Regulators
Mabande Aaa, bara skriva "Enskild skyddas mot det allmänna. Enskild skyddas inte mot enskild."...men se whoa som en fest var också rätt bra.
gaston: Du blir alltså förbannad på mig för att du har missförstått allt jag har skrivit i denna tråden? Våldtäkt och sex är inte på något sätt likt varandra. Och nej, tråden var inte genomrutten. Det var några personer där inne som var genomruttna, som inte kan skriva något utan att ta till personangrepp. junkgirl: Nej, självklart togs inte tråden bort endast för att du tyckte att den var osmaklig. Jag hade dock hellre sett en rensning i tråden. Om jag skulle skapa en exakt likadan tråd med samma frågeställningar, men utan personangrepp, skulle tråden få stanna då? Inte en chans. Det är det jag tycker är förjävla tråkigt.
I egenskap av moderator i vardagsfilosofi kan jag meddela att den aktuella trådens vara/icke-vara diskuteras just nu i moderatorforumet, det går dock inte blixtsnabbt vilket ni får ha överseende med. Utslaget av diskussionen kommer meddelas.
vadå? jag dyster?
greggan: Fint att ni iallafall diskuterar. Då blir det en rättvis diskussion iallafall =)
mephisto - Om diskussionen skulle skötas snyggt, hålla sig till ämnet och tråden inte till 40% skulle vara ett gräl så skulle jag garanterat låta den ligga kvar (förutsatt att den las i rätt forum för diskussionsnivån). Mabande - Admin Crew: Regulators
Ok, då är jag nöjd med att tråden lades ner. Men jag tycker att tråden spårade ur, enbart pga junkgirls och onlys behov att visa att de, minsann, inte tänker acceptera att folk pratar om våldtäkt ur en annan synvinkel.
Tråden kommer inte att läggas tillbaka då merparten av whoa crew anser att diskussionsnivån är för låg med personangrepp och dylikt. Antagligen är detta ämne för svårt att diskutera på ett forum som whoa då det väcker alldeles för heta känslor. greggan - moderator i vardagsfilosofi
vadå? jag dyster?
Okej. Synd :/ Kanske är bäst så.