I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

populära trådar just nu @ utländsk hiphop

Whoa Community - Allmänt om whoa

2005-12-14 00:10

populära trådar just nu @ utländsk hiphop

"Droppa bilder på rappare som e bättre än 50 Cent!"

förstår inte riktigt tanken bakom eller humorn om det nu finns nån sådan.. folk lägger upp bilder på vem elelr vad som helst som nånsin rimmat i en mikrofon. kul tycker vissa.

"Sticky Playa Hata-tråd"

här ska man tydligen bara hata på rapartister.. av nån anledning. förstående iofs då det finns en del haters här.

"Den mest "fula" rapparen hittils?"

i denna tråden tävlar (mestadels) killar om att komma på så fula rappare som möjligt. om man skulle be dom nämna en snygg manlig rappare skulle man förmodligen få svaret "öhhh.. tror du jag är bööög eller??"

"Rappare med grym klädstil!"

modetråd där kommentarer som "lätt MC Någon!", "MC Någon har ju fetast stil" och "MC Någon klär ju sig som en bög!" ofta förekommer.

om jag har nån poäng med tråden? självklart, men det borde vara så uppenbart att jag väljer att inte skriva mina åsikter.

nämnde någon ordet musik ?

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-12-14 00:11
tack !

..ja förstår inte över huvudtaget varför dessa trådar får vara kvar, iom denna hårda lag vi har på whoa....

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-14 00:15
Mmm, man borde skicka sitt tänkta inlägg till en moderator eller Thomas Bodström först så dom hade godkänt det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-14 00:19
å så klagar ni som alla andra å jag följer strömmen..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-12-14 00:20
seb:

ja vi behöver helt klart en ny mod eller va säger du! ;)

2005-12-14 00:23
Whoa är en sorglig plats som behöver ta bort folk som bryter mot reglerna istället för samma personers inlägg.
Djingis Khan for life.

2005-12-14 00:24
seb1 förstod mig nog bäst, jag vill inte skylla på moderatorerna, utan uppmuntra användarna till att lägga ner den ytliga Source-imagen av dagens hiphop och fokusera mer på musiken. förut fick man faktiskt en del bra tips på album, men nu ser man sällan sånt här. mest trådar liknande dom jag nämnde ovan och diskussioner om 50 Cent är snitch eller gangsta.

2005-12-14 00:25
tahoma:

helt klart ord!

håller med, ja hade gärna sluppit alla dem trådarna. Åh va skönt det varit.. om de bara kunde få handla om musik!
visst ibland e de kul me nåt runt om men inte som det är nu; enbart det runt om !

2005-12-14 00:29
ta tag i det då grabbar!

alla som skrivit i denna tråd har i uppgift att starta en intressant diskussion angående hiphop före kvällens slut?
Sök: ◦ webben ◦ sidor på svenska ◦ sidor från Sverige

Kompletterande resultat - Cachad - Liknande sidor

2005-12-14 00:32
tror att en rätt stor del av alla här på whoa ain´t that down med hip hop och allt det betyder
lr, det är snarare ett faktum, många säger ju det öppet
det är väl ok, men då ska dom inte snaka om sånt dom ej vet
men i allmänhet nu när hip hop är så stort så kommer det alltid finnas folk som är sådana
gott att man är uppväxt med hip hop sen den "tidiga" åldern, då har man sett hela utvecklingen, vet vad man snackar om
hip hop är still det bästa som finns enligt mig men det finns även väldigt dåliga element i den också
det ser man ibland bland trådar och snacket som finns här på whoa
men ju mer folk som diggar skiten, så är det väl bra i det stora hela

peace
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Rappare

2005-12-14 09:59

Idén bakom whoa.nu har blivit en utopi. Alla grönjölingar har crowdad stället och gjort det till suck.nu

När trådar om kläder, G-Unit, east vs. west, snitch dit o snitch hit, snyggast /fulast emcee osv är de mest populära så är det ju uppenbart nåt som gått snett.

Har Boom Bap'en blivit starkare eller svagare sedan slutet av 90-talet? Varför väljer allt fler erkända producenter att plocka upp micken? Finns det verkligen fler vägar att ta eller är crunk och screw det slutgiltiga beviset på att hiphop är på väg att dö ut?

Jag kan inte äns komma på en vettig topic då jag blivit så hjärntvättad av alla "hur lång är fiftys kuk"-trådar.

Tyvärr funkar det ju inte med intagningsprov till forumen, men fan vad det skulle vara kul. Typ svara på de här 10 frågorna och motivera varför du ska få ha en anvädare på whoa.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2005-12-14 10:28
Typ svara på de här 10 frågorna och motivera varför du ska få ha en anvädare på whoa.

ja tack.
samt nån form av ålderstest...

2005-12-14 11:31
^^ I disagree. finns användare i 16-årsåldern som har mycket vettigare åsikter än andra långt över 20.

2005-12-14 13:38
Ser ni sambandet mellan alla dessa trådar? Vad jag försöker säga e att ni drar tillbaks Topplistor. Hade Topplistor existerat än så hade alla dessa trådar hamnat där.

Så, tillbaks med Topplistor!

2005-12-14 13:39
Oj skrev lite fel..."Vad jag försöker få sagt e att alla trådar som tahoma nämnde har samband med topplistor, så det enda rätta e att ni drar tillbaks Topplistor-forumet "
Så ska det stå..

2005-12-14 13:53
Håller faktiskt med om att kvaliteten på diskussionerna i hiphop-forumen har sänkts.
Hur som helst plockade jag två av de nämnda trådarna och några andra. De andra 2 trådarna verkar vara borta..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2005-12-14 17:52
Tahoma och ni andra

Ok jag känner att jag måste förklara varför jag skapade tråden "Sticky Playa Hata-tråd".

Som du själv säger så finns det många "hatare" på whoa och många av dessa får ibland idén att starta trådar om sina nemesis och/eller går in i trådar som handlar om dessa och skriver sönder tråden om hur mycket dom hatar rapparen/sångaren/sångerskan osv. Om dom nu kan motivera en sticky G-unit-tråd så borde det gå med en "Hata den här och den här"-tråd.
Även om det nu förmodligen skulle fungera lika bra som G Unit-tråden i att hålla diskutionerna där så kan man ju försöka.

Att jag ibland glömmer att ironi/sarkasm inte fungerar på internet utan smileys ber jag om ursäkt för. Även om jag trodde det räckte med att jag nämnde Skee-Lo för att folk skulle uppfatta det hela med ironisk bakton.

Alltså håller jag med trådskaparen, mer diskussion om musiken - mindre skitsnack.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR