Hur gör man whoa snällt?
Jag tycker det börjar bli mer och mer hets, hat och negativa inlägg på whoa. I diskussioner råder det alltid delade meningar om ämnet som diskuteras och där måste man ju kunna tala fritt och även negativt om det man pratar om men... Man kan inte ens ställa enkla frågor numera som tvättråd eller vad som helst, utan att någon kommer och spyr galla över hela personen och tråden. Jag undrar hur man skulle kunna göra whoa till ett snällare ställe, eller om man helt enkelt ska acceptera att folk behöver få hetsrunka sin ångest och ilska gentemot politik, Darin eller Dogge. Jag tycker bara det är trist och även om man ibland av ren tristess känner för att börja hetsa så borde man tänka efter ett par gånger, för inte kan det väl vara så att alla vi människor behöver ondska för att fungera som människor? Jag citerar Agent Smith: "Did you know that the first Matrix was designed to be a perfect human world? Where none suffered, where everyone would be happy. It was a disaster. No one would accept the program. Entire crops were lost. Some believed we lacked the programming language to describe your perfect world. But I believe that, as a species, human beings define their reality through suffering and misery. The perfect world was a dream that your primitive cerebrum kept trying to wake up from. Which is why the Matrix was redesigned to this: the peak of your civilization."
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Whoa återspeglar väl dagens ungdom, så vill man göra whoa trevligare får man helt enkelt påverka dagens ungdom på ett positivt sätt. Eller så får vi admins börja tokbanna och bli som nån internetversion av ett Bushstyrt USA, vilket kommer sluta med att datorhackers flyger radiostyrda flygplan genom stuck och howsers sovrumsfönster.
Redline!
dr.octagons forum signatur säger väll det man behöver veta om hans inlägg
Rock out with your cock out!
Doc Oc: "Whoa återspeglar väl dagens ungdom, så vill man göra whoa trevligare får man helt enkelt påverka dagens ungdom på ett positivt sätt." Jag tror inte det behöver göras så globalt, även om det behövs, med tanke på hur dagens samhälle ser ut. Det enklaste resonemanget är att ondska föder ondska och att negativ energi bara kan existera så länge det får äta negativ energi. Har ingen aning om vad det innebär i praktiken men, kände bara att, ja i brist på andra ord, att det är bläää.
emil dra från whoa ifall du vill göra det snällt, eftersom 80% av whoa hatar dig :)
Emil har faktiskt en poäng i det hela.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Första gången jag håller med han om något.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är så played out att "hata" Emil.
ja, emil får faktiskt sjukt mkt skit på whoa, därför ska jag nothing:a han, jag ska tji bry mig.. anyhow, jag säger ban på otrevliga meddelanden ! alla som inte håller med kan dra åt helvete, bitches
Det är så played out att "hata" Emil. Haha.. Jag väntar bara på att nån kommer in och är typ: -"Men hallååå! Jag har hatat Emil sen lååångt innan det blev inne..."
emil: håller helt med och skrev ett liknande inlägg för nåt år sedan. Men med tiden så bryr man sig allt mindre och ser tydligt skillnaden mellan "whoa världen" och den riktiga. för det är inte samma, för fem öre. Alltså, bara att filtrera skitet man läser.
Whoa återspeglar väl dagens ungdom, så vill man göra whoa trevligare får man helt enkelt påverka dagens ungdom på ett positivt sätt. Kunde inte sagt det själv. Bara åka till en liten förort eller en liten inskränkt stad och kolla hur folk beter sig. (För dom som inte hajjade mitt medelande beter sig folki småstäder mm : like whoa) Joel Beatfam
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
b00gieman: Tänkte mer att det var en referens till 9/11, men GTA funkar ju också, hehe.. two_grand: Och din signatur säger väl allt man inte vill veta om dig :P Emil: Jag tror inte det behöver göras så globalt, även om det behövs, Hehe, snacka om att säga emot sig själv :D Och nu till allvaret. Jag förstår att Emil är trött på allt, med tanke på att han får nog stå ut med mest skit av alla här. Visst, han har trampat på många tår under sina år som frispråkig tänkare här på whoa, och jag förstår att folk inte gillar honom. Det jag inte förstår är varför folk pallar lägga ner så mycket energi på att gå in i varje topic han skapar för att hiva ur sig en massa idioti. De människorna som beter sig så är iallafall i mina ögon hundra gånger värre än Emil någonsin kommer bli....för det är inte så att det inte är speciellt svårt att inte gå in i en topic som Emil skapat. Varför har vissa sånt behov av att visa sitt förakt? Emil vet mycket väl att alla i världen inte håller med honom. Fan, låt folk vara, alla mår bättre av det.
Redline!
Jag tycker absolut inte att allt hat är riktad mot mig, även om det är ganska överdrivet. Jag tycker rent allmänt att folk inte riktit tänker på att det sitter en person med riktiga känslor på andra sidan skärmen. Det går ju inte avfärda allt som "Detta är internet, det är inte på riktigt" men man vet aldrig vad som gömmer sig under ytan, eller bakom skärmen i detta fallet. Både sarkasm och ironi kan vara skitkul men många beter sig rakt av, helt och hållet bara svinigt. Trist, I say.
Superhjälte: Ge dig. Sluta förfölja emil överallt.
Emil: Nä, självklart är inte allt riktat mot dig, men en stor portion är det. Som du säger, man vet aldrig vad det finns för människor bakom skärmen, och hur de uppfattar allt som sägs. Men sen kan man inte heller förbjuda ironi och sarkasm, men rena elakheter kanske man ska crack down lite hårdare på. Hursomhaver, så länge det finns människor som sperhjälte här så känns chanserna ganska minimala.
Redline!
Emil , Det är faktist sant att 75,245% av befolkningen på whoa hatar dig, varför vet jag inte. Kan inte du svara på det? Är så nyfiken på hur hela hata emil grejjen kom upp. Superhjälte P21 Haha skönlirare du är!
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
Jag gillar Emil_Brikha! En av Whoa's mer intelligenta och seriosa anvandare som ofta postar intressanta saker. Propps mannen! F.o. sa tycker jag att blandat-forumet bidrar mycket till nivan har. Mycket av dessa chatt-tradar (natttradar och liknande) gor att folk postar saker som inte ar sarskilt relevanta, vilket smittar till ovriga diskussioner.
Om du trycker fler "Här bor Kärlek" t-shirts så blir det nog snällt. :) Alltså, skulle varje person med en sån tröja sitta framför skärmen på whoa så tror jag man skulle respektera både sig själv och sina medmänniskor mer! --- Skämt å sido. Du har helt rätt Emil, tål att tänkas på.
I bury those cockroaches
Hatar man någon på nätet är man fan galet tragisk.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Emil: Hade du läst FFL (förstörda för livet) dissen mot dig? Sen kan Emil Brikha expandera och skaffa ett fruktstånd på Hötorget, eller flytta till Gothenburg lika a forgotten bird.
I bury those cockroaches
nilsL word!kunde inte ha sagt det själv superhjälte: Emil,till skillnad från dig,skriver seriösa och vardagliga inlägg.Sådana du inte ens kan kommentera utan att låta som någon som har precis bytt lunar mot whoa.Och förresten,var det inte du som skrev det där ''deodorant-inlägget'' i ditt sjukaste sex minne-tråden (nåt sånt hette den)?Hahaha jag e ganska så säker på att det var du...
Emil's inlägg är som sagt oftast välskrivna och med någon form av vettig substans .. det som jag tror retat gallfeber på många här i höst framförallt är din/hans förmåga att överanalysera saker och ting (exempel "utländska" barn i leksaks reklam).. Allt går inte att disskutera med alla (yo!) .. och man har väll en ganska bra uppskattning var ribban ligger här på whoa ... Lösning på detta? Antingen skriva mindre "provocerande" inlägg eller tillämpa regel #20 strikt i Blandat forumet som nilsL sa .. postandet där smittar av sig på de andra disskutionerna
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
Emil_Brikha Det går ju inte avfärda allt som "Detta är internet, det är inte på riktigt" Däremot kan man konstatera att "Detta är internet, här kan folk inte bete sig vettigt" alternativt "Detta är internet, här blir folk som förbytta små monster som måste trampa på andra.".
Syftar på att det inte är ett Whoa-specifikt problem. "What evil lurks in the hearts of men?"
Producent
2006-01-07 01:21
Halva Whoa, Hatar Halva Whoa, ingen nyhet, folk är juh så tuffa bakom sin skärm och tagentbord redo att posta iväg elaka och dumma inlägg ;) Beware of the estupidos !
Since 1984 @realgizlee // twitter
man klackar ihop hälarna tre gånger och säger shazam
fyfan vad det är tråkigt att en person inte ska kunna göra en tråd utan att folk ska hoppa på den personen enbart baserat på att han är han. Fan Emil, blir du inte jävligt trött på att i varje tråd du skriver, oavsett vad den handlar om, så börjar det handla om dig och vilka som gillar dig och inte gillar dig? för att vara lite ontopic så tror jag att det bitska i whoa är lite av charmen men man får inte bli så elaka och bittra att folk inte vill skriva inlägg eller känner att de kan yttra sig som sig själva för då blir det liksom lite äcklig stämning...
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>
one för att folk ogillar honom. Visst gör folk det, men om jag skulle skriva en tråd om näringsämnena i bananer så skulle folk svara men skulle Emil göra det så skulle folk skriva att de hatar honom och att han kan stoppa upp sina bananer liksom. Okej att klaga om han skriver något man tycker är korkat eller så, men OAVSETT vad han skriver så ska folk hata på honom. Känns löjligt.
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>
Hur kan man hata den här mannen?
www.emil.lqp.se Han ser ju ur go' ut.
Bara onödigt jidder från uppstickare som inte tycker om sin egen självbild och vill hävda sig.
"
Vilken människa som helst kan följa med grupptrycket, det krävs en stark människa för att stå emot " - Jag själv för 1 minut sedan.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Till exempel tråden om Johnny87 länkar till är lärorik. Måste man skapa en tråd om allt, diskutera allt, fast man lika bra kunde vara osocial över internet och bara fråga någon som säkert vet...? Om man vill så är det okey, men då bäddar man för hatet, som bara kommer och lägger sig över stället. Med toner av t.ex. Emils ibland kanske omedvetet överlägsna ton som huvudkudde.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
Nu när MVG ++ är nere för skolan släckeru ju hela Whoa nätet om du frågar shiz om skolan.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Dr.Octagon Om Whoa skulle återspegla dagens ungdom skulle det innebära att inte bara alla på den här sidan är homosexuella, utan även resten av sveriges ungdomar? eller hur tänker du? bara undrar! förresten så styr inte Bush ett ända jävla skit förrutom att han själv får bestämma när han ska bajsa - KAN INGEN JÄVEL BARA TA OCH FATTA DET SNART!!!!!!!!!? "åååh jag börjar snart grina, för alla är så arga på whoa.." Buuu fucking jävla Huuuu!
Dicecard du m.fl är ju precis lika jävla dum som den där emil.. ordna fler "whoa träffar" dit whoaiter faktiskt även kommer och får träffa varandra på riktigt fattar ni inte att det är eran stil som retar folk, jag menar man tror man är inne i en hiphopkommunity men ni förvandlar det ju till nån jävla syjunta med fjolliga topics.. typ "jag undrar om ni brukar ha ett tjockt eller tunt lager smör på mackan?" Please! ställer man dumma frågor kan man ju räkna ut med arslet att man får dumma svar, men ni (spec. elevrådsrepresentanten Dicecard, ) lever väl fortf. i vilfarelsen att världen är som man lär sig i skolan, man räcker upp handen för att få tala, och tjivas man kommer pappa rektor och tar en i örat.. Vill ni få bort allt hat från whoa kan ni börja med att förbjuda alla topics som inte handlar om musiken. matprat, hemläxor och favo program hör hemma på andra kommunitys! eller varför inte prata om det med riktiga vänner i riktiga livet, om man nu tycker det är så jävla intressant istället för att fråga folk på nätet som man inte känner? HIPHOP är HIPHOP! Grundat och skapat av folk som ni aldrig sett eller träffat och gjorde ni det skulle ni ångra att ni inte stannade kvar hemma framför datorn.. Peace alla ni som har elak humor och spyr galla på bögiga topics, det är sånna som oss som ser till att människosläktet förs vidare på naturlig väg, och inte genom provrör! fortsätt så..
Legalisera weed så skaru se att det blir lite trevligare ton lite överallt, whoa.nu included.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
haha du läser mig som en öppen bok. eller hur va det nu igen? skämt o sido.. let's get started! motsäger du inte dig själv nu toy? Det vill säga skulle din iq sträcka sig längre än din lilla kuk så skulle du aldrig skrivit ditt inlägg jävla särbarn. vänta nu. du kanske missade poängen med det jag ville få sagt? att man kan hålla sånna samtalsämnen till andra kommunitys, lr som jag sa prata med sina vänner. jag sa aldrig att man inte ska prata med folk man känner om hiphop lr det nu sidan egentligen borde handla om. men din hjärna skenade väl iväg när du började fantisera om storleken på min kuk? sen ska det självklart va lika tillåtet att hoppa på kids som dig som det ska vara att få störta en keff regering med sin revolution! Mr. Wannabehiphop, vad är den ursprungliga anledningen för hiphopen? Jo nu kommer herr klassrepresentant o berättar det för dig: En av de största kugghjulen som fick hip-hop o köra igång var Afrika Bambataa som började rappa till sin musik och då särskilt om att gängen på gatorna skulle göra upp i rap battles istället för att slåss och mörda på gatorna. Okej herr påläst, du glömmer väl inte att göra din hiphop läxa i kväll.. lektion nr 1. vifta me händerna när du rappar, typ som när du brukar stå längst fram på en backstreet boys show.. Vet en mtv gangster som dig ens vem KRS-One är? Lär dig lyssna på hans texter, det där är hiphop inte fucking bling bling bullshit cocksucker gangsta walla balla som visas på MTV. svar ja! va tror du, du är väl en sån där pussy som ska gräva ner dig så djupt som möjligt i den amerikanska undergroundscenen för att kunna visa dig kunnig, typ som rassar som läser hitlers bok (lr hur de stavas) för att få respekt av gamlingarna. MTV gangster.. lovar att t.o.m nelly skulle ta dig i en catfight, sötnos. Som jag skrev i mitt förra inlägg, att väldigt få skulle våga göra nåt IRL pga de är riktiga mesproppar IRL. En utmaning till dig toy, kom på nästa whoa gather i stocktown o visa vad du går för. Visa hur djävla "bad-azz" du är.. Tyvär, jag är inte lika fejk som dom flesta så du kan gärna skriva när nästa gather är, antar att den är ute i på lidingö? om jag har vägarna förbi sthlm då lovar jag att komma och anta din jättehäftiga utmaning. deal. Till moderatorer och admins, mina personpåhopp i detta inlägg är berättigade, första anledningen är att toyen provocerar mig, för det andra så gillar han de som är "elaka" och det är helt lugnt från hans sida att man kör lite tuffare stil mot honom än andra. Han är en hater och inte en lover och föredrar att få hat före kärlek, typ en kåkfarare som gillar och vara den lilla bitchen.. eller hur buztoy? ;) klart du får hoppa på min personlighet som du nu bevisat att du vet så mkt om, för till skillnad från dig börjar inte läppen dallra så fort nån kommer med en diss. fan han va egentligen inte ens värd tiden men det är ju så jälva kul det här.. spec. när han är en sån där som skulle gjort könsbyte ifall han inte redan fötts i fel kropp. Toodilo
jaja skrev fel det ska vara ett "inte" med i den här meningen: jag sa aldrig att man inte ska prata med folk man (inte) känner om hiphop lr det nu sidan egentligen borde handla om. puss så länge
asså du fattar inte hur kul det här är.. shit hur kan man va så blåögd? aja till att börja med är du världssämst på att dissa folk. förstod att du skulle haka upp dig på stavningen, eftersom själva innehållet är för sant för att du ska kunna motargeumentera.. hehe din lille stackare´:D och nog har väl du skrivit engelska ord på svenska också? kommunity.. lejter.. wånnabii, dajskard iss a kakksakkur etc. lr har du ingen som helst fantasi? bara undrar. för det andra snackar du om smarthet och allt babbel hela tiden och kallar mig en gangster och ghetto hit å dit. sen fattar du inte ens att jag sitter å leker med dig? tänkte egentligen inte ens svara på ditt första svar men de va som sagt så roligt så jag kunde inte hålla mig. =) till visso önskar man kanske att dom tonade ner alla skitforum och bara inriktade sig på grejer man har nytta av att läsa, som musik och spec. hiphop. men jag kanske hade fel uppfattning, fast om jag inte minns fel så va väl sidan först tänkt som hiphopforum, sen svennefierades väl sidan och syjuntan va ett faktum. och med ordet svenne menar jag inte svensk utan tönt , för jag vet att du kommer haka upp dig på det. och kom inte å säg att du inte förstår liknelser, dvs det 99% av all svensk hiphop handlar om. lr just ja, du är väl för deep och äkta för att lyssna på svenskt? men iofs så är inte amerikansk hiphop så lite metaforbaserad den heller ;P själv tycker jag svensk hiphop är för kasst sen östermalmsrappen blev tillåten. <--- en till sak som du kommer börja dallra läpp över. ha ha ha ha osv. gå och lägga sig.. hehe klart fan jag sover hellre än att sitta på whoa om kvällarna. du skulle väl inte veta va hiphop va om de inte vore för whoa va? antar att de säkert finns ett forum för nybörjare här nånstans, som du sträckläst för att känna dig som en värdig hiphopare.. hahahahaha skulle förklara lite av det jag skrev ifall du inte fattar. men jag vet att du fattade, du vill bara försöka vända på ironin till nåt som du hoppas att jag skulle vara, för att passa in i dina fördomar mot folk från förorten, som du tydligen går och bär på . it' just tragic man. "jag är den närmaste en fitta du någonsin kommer" kul att du erkänner att du är puss.. då har vi kommit till den punkt då all fortsatt kontakt är onödig. alla är nöjda och belåtna, jag fick det komiska tjafset jag va ute efter en trist söndagkväll, och du som nu äntligen vågat kliva ur garderoben. puss puss
tror att whoa består till 80% av miserabla enstöringar som stör sig på det mesta och då är det svårt att hålla en trevlig nivå ;)
blaj blaj lägg inte ner så mkt av er tid på datorer ungdomar!!
Jag minns själv att Emil inte alltid har varit den snällaste utan snarare hoppat på folk oprovocerat så sskulle inte öppna så stora munnar...
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101