I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Banna/Varna Flip360

Whoa Community - Allmänt om whoa

2005-12-27 19:56
Ojsan, vilken tråd...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-27 20:15
öh!? öh! öh? ja, jösses... somliga upphör ju aldrig att förvåna.

jag tar mig friheten att bruka samma presbild ett tag... black power!
(360: om du misstycker, hojta till)

2005-12-27 20:21
Priyan
kör så de ryker... akta dig bara för obildade whoaiter som tror du är rasist;P
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2005-12-27 22:04
jag tar mig också friheten..:) BLACK POWER! :P
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2005-12-27 22:06
Fimp kanske känner på sig vad som skett i denna tråden :)

2005-12-27 22:55
Jösses...

Nu har jag tyvär inte orkat läsa igenom hela tråden, men av att ha läst de första inläggen så kan jag säga som så att:
en del personer har verkligen inte en susning om vad som hänt / händer i omvärlden.
Det finns ju ett par personer här som är närapå kriminellt dumma...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-12-27 22:59
P.S. Stort plus till Evolution som droppar lite fakta. D.S.

10-4, over...

2005-12-28 04:34
...Not to Authorities
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2005-12-28 09:40
väntar fortfarande på ett svar från Fimp =) eller hon kanske bara gillar o droppa bomber av idioti för att sen sticka och gömma sig.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2005-12-28 09:54
Skönt att se att det inte blev alltför dålig stämning i tråden och att de "kunniga" svarade på ett bra sätt.
Ska bli trevligt att se vad Fimp skriver nu. Är det samma människa som frågade om whoa tyckte hon var rasist? Då vill jag bara veta om du försöker bevisa ngn poäng?
Känns som att det har ngn koppling.
www.unt.se/musikbloggen

2005-12-28 12:14
Jag tycker fimp borde fundera lite på sin inställning till det här med hudfärg och nationalitet. Om man konstant blir utpekad som rasist borde man fundera lite på varför.

Producent

2005-12-28 12:40
kanske e så att fimp själv e rasist o vill ha fler med sig. Så hon inte ska känna sig själv....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2005-12-28 13:05
Oj =)

jag har inte kunnat svara p ga att jag är i stockholm.

Men slutade läsa efter ett tag. Jag ogillar alla former av rasism, och vad jag vet så är whoa ett community som tar avstånd till rasism, därav tråden.

Snackade med Baboso om det här igår och har även läst lite vad ni skrivit mellan alla ständigt återkommande påhopp och inser att det kanske inte är rasistiskt ur den meningen jag först trodde. Men tycker ändåså det ligger och balanserar på gränsen.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-12-28 13:09
fimp F22 den är inte ens i närheten av gränsen som du snackar om, om du har ens någon kunskap alls om vad den bilden betyder och funderar på saken så kommer du nog komma fram till att det är dina egna värderinger eller kanske din dumhet som gör att du ser bilden så som du ser den.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2005-12-28 13:15
afflaf onödigt att försöka få mig att framstå som mindre intelligent.

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-12-28 13:22
och den här tråden var verkligen nödvändig menar du ?
Manager

2005-12-28 13:50
if you can't join it, beat it.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2005-12-28 13:52
"onödigt att försöka få mig att framstå som mindre intelligent."

Du klarar det bra själv menar du? ;)

2005-12-28 14:23
^^

hehehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-28 15:53
HAha.... ja vad ska man säga, äre ok att ha en visningsbild med "Japaneese power"?

2005-12-28 17:29
Snart kommer väl nån och påstår att Gandhi var Indiens ledande skinnhead! han va ju trots allt skallig....
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2005-12-28 17:39
fimp - Okej, en förklaring i korthet:
Black Power = black empowerment = makt till svarta = svart jämställdhet med vit.
White Power = white supremacy = makten till vita = vit överhöghet.

hiccory - Helt beroende av vad som menas med den. Om det är en parallell till white supremacy så är det inte okej.

10-4, over...

2005-12-28 20:03
Power to the ginger-kids!
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Redaktionschef

2005-12-28 22:29
Jag blir helt allvarligt rädd när jag läser en tråd som denna. Att det ens går att missa... Det där ögonblicket var ju hur stort som helst.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-12-28 23:15
fimp F22 förtjänar ju varnas. låssaspolis
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2005-12-30 19:57
ska man skratta eller gråta
skriv kort, helst inte alls

2005-12-30 20:15
Ordning i klassen. En symbol är bara rasistisk så länge som en majoritet i den lokala samhällsstrukturen anser den vara rasistisk. En hakkors får inte många att höja ögonbrynen i en by i Indien. På en bombarjacka i en svensk klass har symbolen en annan betydelse. Uttrycket "Black Power" är för de flesta människor i västvärlden (och det är där vi bor) inte samma sak som att svarta skulle på något sätt vara de vita överlägsna eller andra rasbiologiska frågor. Visst, om vissa saker skulle hända och "Black Power" fick stå som slagord för vissa skeenden så kanske symbolens laddning ökar med tiden. Jag har dock svårt att se en sådan utveckling.

//Peace

2005-12-31 11:36
Next_Principle - Dämnit! Det var just ≠-sybolen jag letade efter (fick skriva om halva inlägget bara för att jag inte kunde fixa det)! Hur fixar man den?

10-4, over...

2005-12-31 11:43
control+c mabande!
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2005-12-31 11:45
...men om jag inte orkar vänta på att Next_Principle ska dyka upp i en tråd och skriva ut de tecken jag behöver?

10-4, over...

2005-12-31 13:27
du control+c;ar det och så skriver du skiten på din profil stabilt
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2005-12-31 14:53
Vi bör banna fimp för att hon hänger ut whoa-användare på sin presentation. pfffs ...

I bury those cockroaches

2006-01-01 18:48
snubben har ju en av de viktigaste händelserna för den svarta kulturen på bild.

???

Falun alltså... OK, killen har precis visat att bilden nånting sitta kvar. Sliten idag.

2006-01-01 19:33
black power är ju skitbra. de tär ju knappast rasism iaf.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-01-02 05:05
men läs en bok... den svarta motstånds rörelsen är en av de viktigaste demokratiska stegen i amerikas historia, white power är baserat på att förtrycka andra, det är INTE black power
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2006-01-02 05:34
Hahaha! jag dör av skratt! Jag dör för att folk är så otroligt pinsama!

Ni som tycker det där är rasistisk. Vet ni vart det där är ifrån? Visste ni att man kan köpa dem där tavlorna nästan överallt (ja - lagligt!). :)

2006-01-02 15:26
"bara en fråga... hur fan hittar ni allt att klaga på? letar ni eller?"
-wtn

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

och fimp din golare!

2006-01-05 18:01
Ni som blir ledsna av bilden är rasister.

2006-01-05 18:04
visst är det så jävla BRAAA av fimp att svara?

fyfan va patetisk hon är

2006-01-06 20:01
jag fattar inte vad som är fel med den bilden?

men är det lugnt jag har en bild där hitler gör sin hälsning och sen står det WHITE POWER?

om det är okej, är 260flips bild okej.

2006-01-06 20:02
Slip

Nej.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-01-06 20:04
förklaring, tack.

2006-01-06 20:16
slip P18

Läs igenom tråden så får du det förklarat på ca 10 ställen.

2006-01-11 11:08
den roligaste tråden jag någonsin sett på whoa!
tack fimp för att du ställde upp som clown!
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-01-11 15:01
Om vi säger att de vita kanske ansågs ha makten i samhället, och de svarta också ville ha makt. Så har båda makt=jämnt?

För övrigt kanske det ser fel ut i era ögon, men jag hoppas för er egen skulle att ni ser klarheten i att det inte är rasistiskt i era hjärnor. Annars är det ju bara tragiskt. Det står för olika saker och om det är så svårt att förstå så förstår jag inte vad som är felet med er.

2006-01-11 15:02
Nu var ju tråden ganska död så ignorera mitt inlägg om ni vill. :)

2006-01-11 15:34
De som behöver läsa det mest ignorerar det nog ändå : /

10-4, over...

2006-01-11 21:41
Det kanske är white power som i vit makt och black power som i svart kraft? Lägg ner diskutionen.
njut