Är bajs tabu?
jag skapade idag en tråd vid namn "Historier om Bajs" där jag uppmanade folk att dela med sig av något som hänt dom eller andra människor som involverar bajs. inte för att jag gillar bajs eller är något fan av bajshumor, men det är ju en kategori av historier som alla andra... tråden rök ganska snabbt med motiveringen: Anledning: Tack men nej tack. Skitsnack bytte namn till Blandat för att slippa trådar som denna... ok, jag är inte särskilt fäst vid tråden på något sätt MEN jag undrar lite vad det är som gör valet av ämne så dåligt, egentligen?
jävlar vad fyndig du var! verkligen fantastiskt skämt! jag tror faktiskt inte att jag har hört eller sett en skämtsam referens till lunarstorm förut, någonsin! hur lyckas du hålla dig så uppdaterad, att du kan komma med kommentarer som är så jävla aktuella och hippa? hur gör du one? upplys mig! jävla nolla. anledningen till att jag överhuvudtaget skapade bajstråden var för att berätta om min farsas otrevliga incident inatt. att uppmana andra att berätta nåt liknande var mest för att skapa någon form av diskussion.
En diskussion om vad? Om pinsamma saker relaterade till bajs?
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
Jag undrar också varför tråden försvann med tanke på att det finns bra många mer hjärndöda trådar som får vara kvar.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
eyegasm F61 mer eller mindre, ja.
Demento Och pinsamma saker relaterade till bajs är enligt dig ett seriöst ämne som inte passar in i nåt av de andra forumen?
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
Brunstgnägg Jag tycker det borde vara röstning på dagis om vad man ska äta och när man ska få gå hem, och om vart man ska åka på utflykt. Sen ska man låta resultatet styra även om det är dagisbarn som röstat, eftersom de är i majoritet.
eyegasm: Tråden hade varken spårat ur eller bröt mot några regler, togs den alltså bort på grund av att någon av adminsen tog illa upp över att det var just bajs det handlade om?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jumpcut Jag har ingen aning om varför den togs bort, men jag gissar på att det var för att pinsamma saker som är relaterat till bajs inte är nåt vi vill ha på whoa. Det handlar om att det är sån jävla dagisnivå i bland annat Blandat, och att vi vill höja nivån ett par snäpp.
Personligen tycker jag det bryter mot den här regeln i Blandat: Endast seriösa inlägg som du anser inte passar in i de andra forumen ska skrivas i blandat. Folk har svårt att förstå det men Blandat är varken roliga timmen eller uppehållsrummet på valfritt svenskt gymnasium.
eyegasm: Aha, det är alltså början av en hel mognadskampanj? Då hajar jag ;)
eyegasm: Kul att du säger det, för att det är lite precis så jag uppfattar nästan hela whoa. Som roliga timmen ;) Har inte sett speciellt många seriösa trådar i Blandat överhuvudtaget... Har ni planer på att ta bort alla trådar som inte behandlar seriösa ämnen? En "papperskorg"-del med alla slängda trådar (låsta) så folk ser vad som inte är accepterat kan väl vara en bra idé också?
Brunstgnägg Om du hade haft tillgång till papperskorgen där vi slänger alla trådar som inte platsar så hade du förstått liknelsen. Whoa har en mängd användare som egentligen hör hemma på Lunarstorm och som inte klarar av att diskutera om seriösa saker. Att låta dessa användare rösta om vad som ska få finnas på whoa är menlöst. Det var inte jag som tog bort tråden, läs vad jag skriver. Jag är 100% säker på att den som tog bort den inte gjorde det av personliga skäl, utan för att det inte är en seriös diskussion som inte riktigt passar i de andra forumen. Vill du snacka om pinsamma saker som hänt med bajs så kan du väl göra det nån annanstans där nivån är lite lägre?
jumpcut Blandat är ett skräpforum som i mina ögon antingen bode slopas eller styras upp enormt. Det är en uppstyrning på gång så jag hoppas det blir bättre. Papperskorgen kommer bara whoa crew ha tillgång till, eftersom en av poängerna med en sån är att kasta saker som folk inte ska läsa. Personangrepp, uthängningar osv osv. Det där med att kasta oseriösa trådar är inget nytt, utan något som funnits i relgerna en längre tid. I Blandat är det dock lekstuga fortfarande, men även där finns det gränser.
Det var jag som tog bort tråden och min motiveringen står i första inlägget. Vill man ha utförligare förklaring har eyegasm skött det mycket bra. :)
Man kan ju inte bara rättshaverera för att ens tråd om bajs togs bort. Det är ju bara pinsamt för en själv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men vafan. Helt ärligt. Vad fan är det här för tråd? ipod vilken färg? japps rubriken säger det mesta.. vilken hade just du valt om du fick en ipod vit eller svart??:D:D:D lite intressant att veta vad folk på whoa gillar för färger på ipod..peace Den är ju helt befäng.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Brunstgnägg Whoa fungerar redan nu på det sättet. Om nån av oss hittar en tråd i papperskorgen och inte förstår varför den togs bort så kommer det upp till diskussion. Om majoriteten tycker tråden ska flyttas tillbaka så gör den det. Whoacrew består inte av ensamvargar som agerar utifrån egna åsikter och värderingar, utan arbetar i grupp med gemenssamma mål inom ramarna för det regelverk vi tillsammans satt upp.
eyegasm: Jag tror att det är hela grejen att det inte diskuteras överhuvudtaget förrän efter borttagningen och endast om nån mod/admin reagerar på att den är borttagen som irriterar.
eyegasm din dagis-liknelse var en UNDERBAR liknelse. inget mer behöver skrivas efter att du skrev den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jumpcut Det behövs inte diskussioner om varje tråd p.g.a den anledning jag skrev i mitt förra inlägg. Det finns heller inte tid för diskussioner eftersom det kastas så enormt många trådar varje dag. Ungefär 90% av det som kastas är onödiga saker som inte hör hemma i forumet, eller sånt som av en eller annan anledning bryter mot reglerna. Resten är trådar från köp & sälj där affären är avslutad, trådar som spårat ur av en eller annan anledning, eller trådar som skapas parallellt med redan existerande trådar eftersom trådskaparen inte söker i forumet innan han skapar tråd nummer 100 om Lost i Film & Tv.
daviden Den är nog extremt lätt att relatera till för cynikerna i whoa crew, men även de som hänger i Blandat borde känna igen fenomenet:)
eyegasm F61 alltså...pinsamma historier behöver det ju inte vara. jag reagerade mest på att det verkar som att just bajs av någon anledning skulle vara ett sämre ämne när det gäller olika typer av anekdoter än låt oss säga fylla. jag ser verkligen inte hur min tråd var oseriös. ärligt talat tror jag att den rök mest för att kiss, bajs och snor kan man inte tala om-mentaliteten är fastpräntad i vissa (kanske: en viss) väluppfostrade administratörers huvud. men som sagt, bajs i sig är ingen hjärtefråga direkt för mig precis så det är väl skitsamma om tråden ryker. ville bara ha en mer utförlig förklaring av principskäl...vilket jag fick. fast jag håller ändå inte med.
Brunstgnägg Du läser ju fortfarande inte vad jag skriver. Är det inte solklart så skapar moderatorn eller adminen en tråd i forumen bara vi kommer åt. Där diskuterar vi om tråden ska få vara kvar eller inte.
Demento Bajs är ett sånt ämne som det är svårt att föra en seriös diskussion om. Speciellt när man uppmanas dela med sig av en äcklig/rolig historia om bajs. Är det bara jag som tycker det är dagisnivå på sånt? Fylletrådar är minst lika menlösa tycker jag. Vaför snacka om kiss/bajs/snor på whoa? Att skapa trådar bara för att det är roligt motverkar syftet lite.
eyegasm F61 argh...jag får väl erkänna att du har rätt. fast min mening var aldrig att skapa en "öhöhöhö bajs är kul" tråd, men whoa är ju whoa så det hade väl blivit så i slutändan hursomhelst. och jo, fylletrådar är i grunden meningslösa. men dom får vara kvar. det var min enda poäng med jämförelsen. fridens
Demento Fylletrådar är dock under diskussion, förhoppningsvis försvinner dem.
"Fylletrådar är dock under diskussion, förhoppningsvis försvinner dem." -> trodde jag redan var otillåtna, men där ser man... kanske ska addera: jag är för borttagandet av dessa, och även nonsenstrådar i stil med den huvudinlägget åsyftar. för övrigt är whoa i mångt och mycket ett dagis, ja. det finns en klick användare som sköter sig och som är väl värda att fortsätta bruka whoa för. det vore synd om dessa la av pga somliga andras förehavanden. det har ju tyvärr redan blivit lite så. vi som sköter oss gör inte heller lika mycket väsen av oss, därför märks inte heller vårt brukande, eller ickebrukande, på samma markanta sätt.
Priyan Man blir så glatt överraskad varje gång man hittar en seriös diskussion som fungerar och fortlever. Det är sällan de återfinns i Blandat men i andra forum brukar man kunna hitta såna ibland.
"Fylletrådar är dock under diskussion, förhoppningsvis försvinner dem." seriöst, ni pajjar ju bara whoa mer och mer. vad ska man snacka om sen då?
skillz Ja vad ska man snacka om när man inte får snacka om bajs och fylla? Shit jag kan inte komma på en enda grej faktiskt. Jag tror jag ska ta livet av mig.
eyegasm snälla gör det efter att jag har beställt de där teesen isf...
Priyan Lugnt det. Lägger dem på lådan och ställer mig sedan på järnvägsspåret tio meter bort. Nej usch inga såna makabra skämt, förhoppningsvis upptäcker jag att there is more to life än bajs och fylla, så jag hittar gnistan och återfår livsglädjen!
eyegasm: Nej, lite tabu för admins att skämta om självmord med tanke på historien :P Jag är helt och fullt med på en uppryckning av whoa med nolltolerans mot lagom oseriösa trådar. Skulle vara intressant att se faktiskt. Till de som vill ha bajs och fyllehistorier (som jag iofs tycker kan vara riktigt kul ;)) tipsar jag om exets forum som inte verkar ha en mod någonstans.
hur seriös måste man vara på whoa? okej att inte vad som helst funkar men om man inte ens kan få berätta skojiga anekdoter kring det pinsamma ämnet bajs så vet jag inte... ska det vara över-pretantiösa diskussioner om meningen med livet för att det ska vara okej eller?
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>
jumpcut Jo, sen är det ju jävligt svårt att bestämma vad som är en oseriös tråd eller inte. Jag kan hålla med om det nån skrev här ovanför, att tråden om huruvida man gillar svarta och vita ipods bäst, är helt värdelös, å andra sidan har du skrivit i den tråden. Jag är också barslig och kan tycka bajs är skitroligt, men jag har samtidigt mognaden att inse att alla inte tycker det är roligt. Var sak har sin plats, och på whoa ska det inte snackas om bajs eller aqndra barnsligheter man klarar sig lika bra utan, trots att det kan vara roligt.
trilly Läs reglerna och använd ditt sunda förnuft så ska det nog gå bra.
oj. alltså, jag ber sjukt mkt om ursäkt för min del i eyegasms 'makabra skämt'. jag har helt ärligt glömt bort vad som hänt tidigare. om någon kännt sig illa till mods så förlåt. det menar jag verkligen.
Flash Blandat ska styras upp framöver, förhoppnignsvis ganska snart.
eyegasm F61: Bara för att jag är för en reform och inte skulle sakna dagistrådarna betyder det inte att jag inte tycker att det kan vara ett helt okej tidsfördriv att slappa i de trådarna ;) Man tar det som bjuds helt enkelt, lite som när man kollar på curling på TV ;)
eyegasm ja det är väl lite det som är problemet nu, att var tionde oseriös tråd tas ungefär, då blir man lite grumsen när det var en oseriös tråd man skrattat åt som togs, men om det styrs upp så att en större del av oseriositeten tas bort så blir det ju mer okej. En fråga bara, hur kommer det vara med trådar i blandat som kanske är mer en (seriös) fråga än en diskussion? Det genererar kanske inget jättebra samtal men det är också något av det fina med whoa, att vad man än undrar så kan man få veta svaret inom fem minuter =)
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>
Alla bajsar, men det känns väl onödigt att diskutera faktumet.
pop full a beer
F.ö rekommenderar jag admins att ta en titt på "ass like whoa" tråden i webbsidor.
pop full a beer
Vad...begränsat...
jumpcut Exet har sina moderatorer, men de har rätt hög tolerans. Bajstrådar gör sig böst på Flashback eller Exet helt klart.
trilly Det beror ju påp om frågan är nåt man kan hitta på google på fem röda. Jag tycker det nästan uteslutande är såna frågor som dyker upp i Blandat. Är inte Google en del av undervisningen i dagens skolor?:)
Kalibr Fixat