I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad räknas som reklam? Borttaget inlägg.

Whoa Community - Allmänt om whoa

2006-01-31 19:53
Visst om du vill hålla på så och hoppas på att ingen kommer på dig, vilket de nog gör rätt fort eftersom du har en butik. Vi håller oss dock till sanningen.
Webmaster

2006-01-31 19:53
Jag är ansvarig för annonseringen på whoa.nu och jag tycker vi kan droppa snacket om privatpersoner vs. företag för som jag ser det så är det inte det som är det viktiga i sammanhanget.

Kom gärna med exempl på vad det är du tycker dig ha rätt att posta om det nämnda inlägget får ligga kvar.

Som sagt:

Det hadlar inte om att vara företag, organisation eller privatperson utan om att vi inte vill ha återkommande inlägg med ren reklam. Att informera om att man gjort en ny ep, skapat en ny websida eller liknande brukar för det mesta kunna passa in i något av våra forum.

och:

Vi har alltid varit ganska toleranta mot inlägg i stil med:

"Mitt nya album är klart, här kan du lyssna på ett smakprov och här kan du köpa det"

"Vi har precis startat en ny skivbutik på webben inriktad på hiphop, koll här"

2006-01-31 20:08
Tora: Med tanke på att du drivit den här debatten intensivt finns det ingen tvivel på att du/ni talar sanning. Mycket tyder ev. på att kanske regler eller riktlinjer bör vara klarare.
Dessutom så skiner LinkUp med sin frånvaro, det hade varit vitalt att få höra vad han hade att framföra.

2006-01-31 20:25
Howser: Kom gärna med exempl på vad det är du tycker dig ha rätt att posta om det nämnda inlägget får ligga kvar.

Vem skriver du det till?
Webmaster

2006-01-31 20:29
Tora: Till Tall_Tree

Missade att adressera uppmaningen.

Webmaster

2006-01-31 20:34
Reglerna kan alltid formuleras bättre och hur vi tolkar dem och efterlämpar dem kan alltid diksuteras och förbättras. Med anledning av denna tråd så har vi som sagt tagit upp det hela internt.

Det är aldrig roligt om någon är missnöjd med hur vi sköter whoa och vi lyssnar gärna på saklig kritik.

I detta fallet tycker jag att vi säkert kunda ha formulerat reglerna bättre, men jag tycker att det sätt som jag beskrivit att jag vill att vi ska hantera reklam på är en rimligt och vettigt nivå som de flesta förhoppningsvis accepterar.

2006-01-31 20:37
howser, jag är rätt seg i huvudet f.t och trött.
Jag har inte svarat på Tora's tråd i någon form av gengäld eller avundsjuka utan för att uttrycka min angelägenhet gällande egentolkning av Whoa's regler. Jag har inget mer att tillägga i ämnet.

2006-01-31 20:39
Detta borde alltså betyda att Linkups tråd kan läggas tillbaka.
Webmaster

2006-01-31 20:44
Tora: ja det lutar åt det. vi diskuterar som sagt både den tråden, den här tråden, reglerna osv internt. sjäövklart kommer tråden läggas tillbaka asap om den anses ok.

2006-01-31 20:47
Howser: Okej, tack för att det togs upp till diskussion.

2006-02-01 14:14
En sak fattar inte jag. Även om man som företag hade fått göra trådar på whoa så är det sjukt stor skillnad på att ha en tråd på whoa och en banner vid sidan. ALLA som loggar in på whoa ser bannern vid sidan, inte jättemånga ser en tråd i ett forum. Då känns det rätt självklart att man ska få betala någonting för en banner.
Asså visst att företag som betalar för en banner kan vara lite bittra på att man inte för göra en tråd, men fortfarande, sjukt stor skillnad på en banner och en tråd!
Hade Linkup fått en gratis banner här kan jag förstå att nån hade blivit pissed.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Toastare

2006-02-01 15:55
Nu är tråden iaf tillbaka i Reggae/Dancehall
Jag skyller allt på Emma!