I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-02-21 14:57

Bojkotta Whoa?

När man ska logga in på whoa står det om ett sammarbete med Google Firefox. Någon som inte missat debatten om deras censuröverneskommelse med Kina?

Det e ju för jävligt att whoa tjänar pengar på att göra reklam för sån skit. Och utan användare vill ingen göra reklam här.

Bojkott?

massorna har talat.

2006-02-21 14:59
Jag loggar ut direkt!
Franke, din ven.

2006-02-21 15:01
Vilken debatt?

2006-02-21 15:26
Googles sökverktyg får användas i Kina, men det är bara ett av staten censurerat verktyg som styr om sökningar till sidor som staten vill att invånarna ska läsa.

2006-02-21 15:44
Går det att bojkotta något som är gratis?
I'm back!

2006-02-21 15:54
Vilka är google firefox? Aldrig hört talas om dem. Om du inte gillar google så låt bli att använda den inbyggda sökrutan i firefox.

Dessutom, var ser du samarbete nånstans? Du får gärna peka ut det i den här bilden:
http://img81.imageshack.us/img81/2571/sa ..
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-02-21 15:56
Jag tror dessutom inte att whoa tjänar pengar på den där lilla rutan. Mozilla foundation lägger inte ner pengar på reklam, dom låter sina användare göra reklam, ungefär som den bilden som du gnäller över.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-02-21 16:15
Klart de får pengar för den.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-02-21 16:21
Jag kan inte tänka mig att tråden är seriös?

2006-02-21 16:27
hank P21

sluta gnäll på whoa....

Nu hoppas du säkert att någon Admin läser ditt inlägg och tänker.. "Den där hank P21 verkar vara en bra kille, han ska vi nog sätta upp på listan för nästa adminvärvning"

Hahaha... fy fan vilket rövslickeri.

Ps. Här är det regel att GNÄLLA PÅ ALLT OCH ALLA!!! Fatta! :)
Skivsamlare

2006-02-21 17:00
Nätreklam måste vara det sämsta som finns. Jag har hela tiden en stor bild på Gulanstore på skärmen när jag är inne på whoa men jag har aldrig haft den sidan i åtanke när jag surfar runt efter kläder. Jag igorerar alltid alla popups och jag är övertygad om att de flesta andra också gör det.

2006-02-21 17:48
Alla som gör reklam till Firefox är de som hatar Explorer! För Explorer är så jääävla kasst och därför vill ALLA att ALLA ska använda Firefox, och bojkotta Explorer ;)

förstår ni? =P

2006-02-21 17:51
Idioti på hög nivå.
Shooo bree

2006-02-21 18:26
folk skiter sten över på tok för mycket

Så sant...så sant

2006-02-21 18:33
releze:

Google däremot ger cash för reklam. Det är nog denna Whoa tar del av.

2006-02-21 21:40
lite långsökt detta,
en fråga dokk, var det inte i japan som dom censurera google?
sen hur mkt skit tror du att du stödjer om du använder explorer? =) är ju inte google som har censurerat utan regeringen... och regeringen är nazister så är det väll inte googles fel? bättre att ha någon slags google än ingen alls? kan ju garanterat hitta mer sidor nu än vad dom kunde göra förr...
((MAAD))

2006-02-21 22:52
Varför skulle whoa lägga ut reklam utan syfte? Alltså i form av cash?

Och självklart kan man använda google i Kina, men de censurerar saker de tror kan stödja uppror. FUCK THAT!

Whoa tjänar pengar och man ska inte ta skiten utan att nämna det.
massorna har talat.

2006-02-21 23:27
att du faktiskt orkar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-22 00:14
Hahaha för helvete!!

2006-02-22 02:04
Ghettoplayer ja verkligen du är ju ett levande exempel på hur kommunistvänligt whoa är, högerns propaganda her verkligen fått verkan.
 DIF!

2006-02-22 11:26
Varför skulle whoa lägga ut reklam utan syfte? Alltså i form av cash?
-Ja varför? Stödja något man tycker är bra kanske? Suck..
(Jag vet iof inte om de får pengar för den bannern)

Google i Kina censurerade inte mer än vad som redan var censurerat, sökmotorn avstår bara från att visa träffar som är blockerade av staten typ. Sen är Google censurerat i Sverige med, barnporr tillexempel. Fungerar på samma sätt.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2006-02-22 11:36
aa snälla ta bort era användare ! nu nu nu!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-22 12:12
HAHA

*GNÄLL* *GNÄLL*

men lägg ner :D

vi samarbetar inte med firefox eller google, vi tycker att firefox är en sjuhelvetes bra webbläsare och att google är en sjuhelvetes bra sökmotor.
nuff said.

2006-02-22 12:13
Jag tror det är så att whoa får en slant för varje person som klickar på bannern och sedan väljer att installera firefox.

Sen om det stör dig så mycket så bojkotta du whoa, mig stör det inte det minsta och jag tror inte heller du får med dig speciellt många. Your call..
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"

2006-02-22 12:15
sen f ö så bara ÄLSKAR jag googles GRATISTJÄNSTER såsom picasa2, google earth, gmail, video.google.com osv. osv.
men det är ju personligt, och det är inte en åsikt från whoa :)

2006-02-22 13:07
Bojkotta Firefox.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com

2006-02-22 14:47
gmail e så jävla hett
Rock out with your cock out!

2006-02-24 15:23
Doggland - Klart man kan bojkotta någonting som är gratis. Om ingen skulle läsa Metro här i Stockholm skulle den troligtvis inte ges ut här och om "ingen" använder Google (med motiveringen att de är censursamarbetare) skulle Google-gänget troligtvis tänka om eftersom deras annonsörer inte skulle vilja annonsera på en tom marknad. Det är inte den direkta, utan den indirekta effekten som bojkott av gratisvaror suktar efter ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-02-24 16:43
men öörk. hade du inget annat o göra el?
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2006-02-24 18:32
Pinsamt...

prova Firefox och gmail. GRATIS och fråga dig sen igen om den fråga är dum eller rättfärdigad?

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2006-02-27 10:05
så länge jag får titta i forumet och skratta några timmar är jag nöjd.

2006-03-01 13:51
va e de för fel på kommunism?? Censur har ngenting med kommunism att göra inte heller diktatorskap eller andra vanliga missuppfattningar. ni får tycka vad ni vill, men ha klart för er va ni snackar om innan ni spyr galla över något.

F.ö. skall väl denna vara i Politik?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!