Beatbox
tja, tycker att ni borde lägga till en beatbox kategori under hiphop eftersom det är hiphoppens femte element och sverige är typ det enda landet i världen som inte lyfter fram det.. en grym teknik och endast få som har talangen och göra that shit.. och d finns bra beatboxare i sverige, dem borde få hjälp o lyftas fram :] peys
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yeah, 5e elementet my ass ;) audio passar alla som vill sig prata sig micen.
i get more pussy then panty!
Ni som argumenterar emot mig visar bara eran okunnighet om hiphop.. skäms ni inte? tänk att ni går runt, glider in på whoa forumet men egentligen så vet d inte ett SHIT om hiphop, ni är säkert dem töntarna som får förklara för sina kompisar om west & east, tupac & biggie men medans ni berättar lägger ni alltid till en lögn.. 5th element your ass? ta reda på lite fakta innan du snackar en massa skit din patetiska tönt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2006-03-12 15:20
håller med om att beatbox e den 5 elementet den som säger imot vet nada...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
vad hade du tänkt dej skulle hamna under fliken beatbox? ljudklipp på folk som beatboxar? (passar fin i audio) eller filmklipp på folk som beatboxar (passar fint i webbsidor) kan du ge exempel på givande diskussioner kring beatbox som kan hamna under den fliken? F.ö. är beatbox något som tyillhör hiphopkulturen, främst i freestyle syfte, men knappast en sådan stor del att det kan räknas som ett element.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Jo beatbox är ett element gå o läs något om det.. Diskussioner kring beatbox, jag är ledsen att säga men världen har masssssssor med rappare och 70% av dem är skit, och jag menar det.. i Sverige också alla är skit, men om det finns 1000 beatboxare, så är 75% av dem duktiga, och en duktig beatboxare är 1 på 100 000, duktiga rappare finns på 1 av 10, det är för vanligt.. det jag försöker säga är att, det finns ett antal duktiga beatboxare här, och folk som vill lära sig varför är det så svårt och bidra med en sektion? låt dem ha sina egna diskussioner och allt utan att störas av keffa rappare som dig :)
vad kom först beatboxen eller rappen? vad kom först dj eller beatboxern? vad kom först capen eller spray burken?
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
det femte elementet i hiphopen ärallt det där.. det femte elementet är inte bara beatbox, utan hasch, horor, leva jiggy, producering, battla.. typ
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Människor som er nekar att beatbox är femte elementen för ni finner det väldigt svårt att utföra.. Beatbox är bland det grymmaste som finns enligt riktigt många, det är talang, naturbegåvning att kunna spotta sköna beats me skönt flow.. håll ba käft o accepterare att beatbox är hiphops fifth element :)
Beatvoxen kom till för att man skulle kunna rappa var som hällst när som hällst. Beatbox är ett redskap till rap. Beatboxen i sig var inte någon stor grej som folk uppträdde med när hiphopen skapades. Det går iten att lägga till element i efterhand bara för att det plöttsligt blir stort. (i skolan får man lära sig att man har fem sinnen syn, hörsel, känsel, smak, lukt. Men vi har fler .tex. balans o.s.v. deta räknas dock inte in som de traditionella sinnerna. samma sak gäller beatbox) Men hurvida beatbox är ett element eller itne hör inte hemma i denna diskussionen. Utan skulle kunna vara den ända tråden som faktiskt hade funnits i ett sådant forum. (BTW nekar inte till beatbox som element för att de e svårt att utföra, jag tycker breakdance we fett mycke svårare att utföra men nekar inte detta som ett element.)
beatbox är äldre än rap, detta bevisar din brist på kunskap, tänker inte ens lägga ner mer energi på detta.. dagens beatbox är ett redskap för hiphop, men dagens hiphop är inte the bronxs 60tals grejer.. eller hur? allt utvecklas, tidigt när musik me trummor kom till så försökte man lära trummisten via munnen o visa ungefär hur ljuden ser ut.. människan har alltid inspirerats av att visa själv hur rythmen ska se ut genom att försöka skapa samma ljud via munnen eller händerna t.ex. den beatbox som är ett redskap till rap är bara standard beats vet du hur mycket beatbox är? hur stort det är? det är från små ljud till feta soundtracks.. detta säger jag som kunnig beatboxare.. peace
chillyd uppenbarligen så vet ja inte och ja bryr mej inte... de e inte ett element i hiphopen. Ja gillar beatbox, och jag är säker på att beatboxandet i en primitiv form har funnits sedan urminnes tider, det gör det inte till hiphopens hörnsten. Beatbox har väl enligt ditt synsätt väldigt lite att göra med hiphop? du kan juh göra technobeats eller hårdrockbeats eller vad som hällst. De verkar mest som att du vill ha upprättelse för en konstform som du utövar, men inte blir uppmärksammad. Gör de du gör, lägg upp i audio eller webbsidor och imponera och bli känd. Men du har nu själv bevisat att Beatbox inte förtjänar ett eget forum och inte är det 6e elementet
jo, om du läser noga så förklarar jag att allt utvecklas och idag är det 90% hiphopsscenen som uttövar beatbox, få rockare o.s.v., själv syssar jag med hiphop och sånt.. beatbox är en del av hiphop och förstå mig inte fel, det är inte större än rap självklart inte, men det räknas som ett femte element, humanbeatbox.com in dit o läs, hej :) Rahzel från The Roots säger själv att det är ett element för hiphop när han satt i en intervju me roots o wutang, och tror att dem vet liiiiiiite mer än oss om hiphop :)
hahahahaha ja de e klart Rahzel är juh all mighty! hans ord är lag! menar du på allvar att 9 av 10 som kallar sig utövare av hiphop sysslar med Beatbox? Petter sa att rap va ett 6e sinne.. de läste ja på en annan hemsida gå dit åläs! de måste jhu va sant eller hur? hahah orkar itne lägga mer energi på deta nu, Du får inget eget forum för detta ändamål! Om beatbox är det 5e elementet är gängbråk de 6e eftersom 90% av alla amerikanska hiphopare kommer har en gängrelaterad uppväxt. Hiphopen startade och utvecklades för att få slut på det fysiska våldet. Alla rivaliteter skulle tas ut genom andra metoder. Utan Gängbråk skulle hiphop aldrig fötts. De låter väl ungefär lika rimligt?? ----Detta av mitt sista inlägg i denna tråd-----
men herregud du måste vara blåst i hela huvudet.. inte 90% av alla som sysslar med hiphop utan 90% utav alla beatboxare sysslar med hiphop.. och nej hans ord är inte lagen men en 19 åring från stockholm mot världsmästaren i beatbox, välkänd rappare och d närmaste oldschool man kan komma idag, så tror jag noog att ja litar lite på hans ord..
asså du är helt otrolig
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Producent
2006-03-15 13:01
friktion P19 Utan Gängbråk skulle hiphop aldrig fötts. hahaha....måste vara det dummaste jag hört ang hiphopens födsel...låt mig skratta änu mer..hahahah
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent
2006-03-15 13:02
där har du bevis på att du verkligen inte vet vad du snackar om....o att chillyd har rätt....
Som jag har sagt förr 5 elementet. MICism!!! kompis glöm inte när beatboxen kommer till Sverige på allvar och Whoaiterna gråter för att dem inte har fattat. Det är bara chekka UK-Frankrike och USA. Vi få som kickar vet vad vi gör B-b-k-tbtbbbK-B-b -k- tB . chillyd Keep it alive pallar tyvärr inte argumenter här, Whoa är inte redo. Peace
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
hehe brushään MICism :D