I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför skapar vissa aldrig trådar på whoa?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2006-03-22 16:33

Varför skapar vissa aldrig trådar på whoa?

Jag har hängt här på whoa i snart två och ett halvt år. De första trevande månaderna av medlemskapet var jag en lite halvrädd, smått konfunderad och helt osäker användare. Produktiviteten var följdaktligen inte speciellt hög och på sin höjd skrev jag ett ord eller två i en halvdöd, månadsgammal tråd. Ville absolut inte dra till mig onödig uppmärksamhet, och jag trivdes i periferin som fisken i vattnet.

Efterhand blev jag mer och mer varm i min internetkofta och att engagera mig i trådar, försöka överlista mina debatt-kombatanter samt använda kursiv, fetstil och url-knappen blev vardagsmat. Allt var oerhört trevligt och man kände av en fin liten gemenskap. En känsla av att tillhöra whoa-familjen blev uppenbar, även fast det kanske bara var i egenskap av en pubertal och irriterande lillebror.

När ytterligare en tid passerat, musen börjat bli gråhårig och tangenbordets färg skiftat från vit till svart, var det hög tid att börja skapa egna trådar. Främsta skälet var att tålamodet numera var kortare än önskvärt och att man tyckte sig ha intressanta saker att tillföra.

Att skapa trådar är dock inget alla sysslar med, utan vissa användare är helnöjda med att endast bidra i redan skapade och färdigformulerade trådar eller så skapar man kanske en tråd per år. Detta är ingen kritik mot er som tänker i dessa banor, utan mer en förfrågan om hur ni filosoferar...

Diskussiongfrågor:

* Brukar du skapa trådar?

Om ja:
* Presenterar du då dina egna åsikter, eller är det övrigas tankar och funderingar som är mest intressant?
* Känner du att responsen är tillräckligt tillfredställande?
* Övriga funderingar?

Om nej:
* Finns det någon speciell anledning till att du inte skapar trådar?
* Har du en önskan om att skapa trådar, eller bryr du dig helt enkelt inte?
* Övriga funderingar?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-03-22 16:54
vissa är observatörer medan andra är aktörer
precis som i det verkliga livet
vadå? jag dyster?

2006-03-22 16:55
har en polare som haft whoa nästan från början, han har skrivit max 5-10 inlägg totalt å aldrig skapat någon tråd, förutom när han ville bli bannad självmant
http://www.sthlmmd.se

2006-03-22 16:59
musen börjat bli gråhårig
då är det dags att byta om man säger så...

Brukar du skapa trådar?
* ja, men det är klart man vill ha respons och andras åsikter.
* ja?
* nej.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-03-22 19:01
Jag har varit medlem hyffsat länge men brukar inte skapa så många trådar. Brukar dock vara aktiv i befintliga trådar och så. Men iofs så vet jag redan så mycket att jag inte har nåt direkt behov av att fråga någon om nåt. ^^
Walking the street of dreams

2006-03-22 23:48
Nej, jag brukar inte skapa trådar. Fast det har hänt när jag är uttråkad. Framförallt skriver jag i trådar när jag är uttråkad. Och då inser man att hälften av alla whoaanvändare är bror till sin mamma och ångrar sig bittert.
What it is, it is and what it ain't, it ain't

2006-03-23 16:13
Vissa på whoa skapar ju miljarder menlösa trådar bara för att synas.
Sen finns det en skara med individer som skapar trådar för att de inte vet hur Google funkar.

Vi har även de där osäkra tonåringarna som är tvungna att fråga vad andra tycker om precis allt, för att de ska kunna skapa sig en egen åsikt utifrån vad de andra skriver. Typ för att se vad som "är ok". Det handlar oftast om objektiva saker som utséende.

Jag höll på att glömma de där trådarna för såna som inte har några riktiga kompisar. De benämner gärna användarna som "oss" och skapar trådar i stil med "Låt oss diskutera coola hiphopsaker".

Det finns även folk som skapar trådar bara för att flasha med sin coola semester. Såna trådar brukar ha rubriker i stil med "Saker att göra i Mongoliet?". Samma personer har missat det där med "sök i forumen", vilket gör att det finns tio likadana trådar om Barcelona etc.
Eller "missat". Det är mer så att de inte syns lika mycket om de frågar i någon gammal tråd.

Sist men inte minst kommer de som fyller blandat med värdelösa skittrådar för att de tror Blandat = roliga timmen.

Jag har säkert missat flera sorters trådskapare men där har du några iallafall.

Kram/Cynikern
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2006-03-23 16:48
Jag höll på att glömma de där trådarna för såna som inte har några riktiga kompisar.
Blandat - Vad ska fimp göra till hösten?
Blandat - Baboso & fimp goes 40 days&40 nights!
Blandat - fimps guide till Umeå
Blandat - fimp presenterar: På krogen med fimp (Umeå)
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-03-23 16:56
jag brukar bara svara på sånt jag vet, oftast genom att hjälpa folk med svar på fågor jag vet lr tips på nått
lr med info om våran musik

startar ibland trådar, oftast gäller det våran musik och/lr label
kanske ngn gång startar jag en tråd om ngt annat som t.ex uk rap men det faller ofta på döva ögon/öron
folk vill höra ny bra musik säger dom men sen när det tipsas om det så blir det tji, folk är bra lustiga

sen tycker jag det är fullt med onödiga trådar, mycket orelevant och sk 14is trådar

men men, me like whoa
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-03-23 17:10
Jag skapar inga trådar, kanske frågar ang. nån låt eller nått nångång ibland. Inget annat.
Varför?
Idiotiska svar och meningslösa konversationer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-24 13:47
eyegasm F60: sure vi tar bort alla sånna trådar, vad har vi kvar då? ett jävligt trist forum, skulle jag säga iaf

2006-03-25 13:48
jag har gjort en hel del bra trådar i mitt liv typ:

Batterier i näsan
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-03-25 14:27
Skapar knappt några längre.

Beror på att den inforamtion jag vill ha om något fixar jag på annat håll. Vilket oftast går mycket snabbare och är mer pålitlig.

Sen att bara skriva bullshit-trådar i blandat-forumet om vad jag åt till frukost och hur jag då tappade flingor på golvet som lade sig i en ställning som fick mina frosties att se ut som whoa-loggan inte är av mitt intresse.
Inte heller så förtjust i att fråga folkpå whoa vilken färg de tycker att jag ska färga mitt hår och dylika frågor.

peace
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-03-25 14:51
emil brikha skapar ju fan alla trådar, ingen som hinner med att ta upp något innan han redan har skrivit fyra dagböcker om det ur ett konsumperspektiv.

2006-03-25 18:25
75% av tradskapare pa whoa borde mosas mellan tva stora betongblock!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-25 18:58
Ibland skapar jag trådar, men det är inte så ofta. Finns det något man vill läsa om så har någon antagligen redan skapat tråden. Dessutom kan jag använda verktygen "Sök i forumen" och google.se. Har inget behov av whoa-uppmärksamhet helller.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2006-03-25 22:02
Vad vore whoa utan alla dessa trådar? Som någon sa här, ett trist jävla särforum.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2006-03-28 12:05
puszel
Smaken är som baken.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2006-03-29 19:03
det kan man lugnt säga.

2006-03-30 01:14
* Finns det någon speciell anledning till att du inte skapar trådar?
När jag har gjort det bryr sig ingen. Som Mayornas sa, det verkar finnas ett ointresse av att gå utanför den lilla samling saker man diskuterar och plocka in nytt. Nya tips eller annat verkar inte vara så välkommet.

* Har du en önskan om att skapa trådar, eller bryr du dig helt enkelt inte?
Jag ligger ofta och tänker på nätterna vad jag skulle kunna starta för trådar. Men sen är det något som låser sig när jag väl är här. Det är något jag måste förbättra.
Vad fan är det för fråga?! haha

* Övriga funderingar?
Medelåldern här har blivit alldeles för låg.. Så jag sparar seriösa inlägg till andra och bättre forum där de kan få uppskattning.