Varför får man inte länka porr?
Nyss var det en porrtråd uppe, den togs, inte helt oväntat, bort, MEN, jag hittar inte någonstans varken i FAQen eller reglerna att det är förbjudet att länka porr, jag är ganska säker på att jag har läst det hursomhelst, men jag hittar det inte nu. Det är ju en sak om man bara randomlänkar porr i trådar där det inte hör hemma, men om man gör en tråd där man ber om tips på porrsidor, då är väl alla ganska överens om att man, om man går in där, inte anser porr vara stötande. Jag säger inte att jag stödjer porr eller så, det är en ganska sjuk industri, så jag antar att det är anledningen till att porr inte hör hemma på whoa, alltså att whoa inte vill stödja porren genom att "göra reklam" för porrsidor i forumen. Så, jag undrar, är det för att ni anser att det är stötande för vissa, och isåfall, sitter man i en tråd om porr så är man nog ganska medveten om att länkarna är stötande, elller är det som jag misstänker, att ni inte anser att det hör hemma här heöt enkelt. Ta helst inte bort tråden bara föra tt ni svarar i ett PM, finns nog folk som vill diskutera. Obs, jag ifrågasätter inte erat beslut om att rensa bort porrtrådar och liknande, jag bara undrar. Sen kanske ni ska flytta tråden till allmänt om whoa nu när allt kommer omkring.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Sen kanske ni ska flytta tråden till allmänt om whoa nu när allt kommer omkring.
Det är väl en obscenity antar jag.
At the gates of Eternity...
sen är ju frågan vad som verkligen räknas som porr.. jag länkade nån kul liten filmsnutt med 2 lirare som fäktades med sina kukar o det var nån ful låt till allt..fick varning och tråden togs bort..tyckte dock det hela var rätt harmlöst..
jag hittar inte någonstans varken i FAQen eller reglerna att det är förbjudet att länka porr 11 - Posta ingen porr i forumen! Det är förbjudet att posta länkar till vågade porrbilder och porrsiter i forumen, oavsett forum. Detta gäller givetvis också när det gäller din presentation eller folks gästböcker. Det finns nämligen personer som kan finna bilderna stötande. Detta är heller inget som hör hemma på en hiphopcommunity utan är något som kan skötas privat någon annanstans. Skulle du komma att bryta mot den här regeln kan det leda till varning/ban från communityn.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Jösses... Måste man tatuera med självlysande färg på insidan av deras ögonlock för att folk ska se? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
11 - Posta ingen porr i forumen! Det är förbjudet att posta länkar till vågade porrbilder och porrsiter i forumen, oavsett forum. Detta gäller givetvis också när det gäller din presentation eller folks gästböcker. Det finns nämligen personer som kan finna bilderna stötande. Detta är heller inget som hör hemma på en hiphopcommunity utan är något som kan skötas privat någon annanstans . Skulle du komma att bryta mot den här regeln kan det leda till varning/ban från communityn. Det finns nämligen personer som kan finna bilderna stötande. citerar fantalight: men om man gör en tråd där man ber om tips på porrsidor, då är väl alla ganska överens om att man, om man går in där, inte anser porr vara stötande. Detta är heller inget som hör hemma på en hiphopcommunity utan är något som kan skötas privat någon annanstans . Vad har Elektroniskt, film o tv, kultur o litteratur, datorer o teknik, datorspel o konsol, sport, och resten av forumen som inte någonstans alls har nåt med hiphop att göra, hör hemma på en hiphopcommunity? porr borde man få länka om, bara det inte görs med överdrift eller random inlägg överallt typ. jag skiter fullständigt i igentligen om att porr borde vara tillåtet men jag täntke argumentera endå. men folk borde ta o hänga i flashback istälet om dom vill snacka porr, men ni borde göra lite mindre dubbelmoral i era regler och när ni svarar
www.gbg031.se
ändra typ reglerna till 11 - Posta ingen porr i forumen! Det är förbjudet att posta länkar till vågade porrbilder och porrsiter i forumen, oavsett forum. Därför att det kan leda till massa stötande och skitsnack, olagliga sidor och dyl. så slipper ni frågor om varför dit o varför hit
www.gbg031.se
haffad - Peka gärna på vad det är som är dubbelmoralen i det här fallet, för det enda du skrivit är ju tyärr en klantig formulering. Finns fortfarande ingen anledning att få länka porr på en sida som har underåriga medlemmar. Tenderar ju att vara 18-årsgräns för sånt... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
jag menade mest att ni säger att porr har inget med ett hiphop community att göra, medans ni har andra forum som absolut har inget med ett hiphopcommunity att göra? hajjaru va ja menar kanske dubbel moral var inte rätta ordet, men ja har fan inget stort ordföråd
www.gbg031.se
Webmaster
2006-04-05 00:05
Håller med haffad i att just den formuleringen inte är den bästa. Något att styra upp kanske.
När man snubblar över dessa stackars satar, som trådskaparen fantalight till exempel, så inser man helt plötsligt hur fruktansvärt osolidariskt det är att inte tillåta porrlänkning på whoa.
En otrevlig jävel med ett hjärta av smultronpaj.
Ja, det är ju skitsvårt att hitta porr på internet nuförtiden. För att inte tala om hur få communities det finns där det diskuteras porr. Självklart så bara måste alla P15 få dela med sig till de andra P15 om de mot förmodan skulle hitta några adresser till internetsidor som visar avklädda människor som tar på varandra eller poserar i utmanande poser. Något annat vore hemskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inget att göra på en hiphopcommunity? skojar ni? jag såg en 50 cent-video häromdagen :P
Not a follower, so Twitter has never been an option.
teambanan har ju en poäng. Jag har int epåstått att jag vill ha länkar till porr. Jag är fullt kapabel till att hitta porr på egen hand.Saken vara bara at jag ine hittade i FAQen, men jag vet att jag har läst det förut (ja, jag har läst reglerna förut, faktiskt). Men jag letade väldåligare än dåligast .
mmen vafan! Jag hittar det inte? jag har sökt i FAQen och i reglerna? vars står det?
oj. Nu hittade jag. Tyckte väl at jag had eläst det.
Webmaster
2006-04-05 14:48
Som sagt så håller jag med om att formuleringen inte är perfekt.