I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snälla, gör något åt alla gästboksspammare!

Whoa Community - Allmänt om whoa

2006-04-28 07:42

Snälla, gör något åt alla gästboksspammare!

Jag har nu vid flera tillfällen de senaste dagarna tagit emot spam i min gästbok, "hej lyssna på min keffa låt för jag är en keff keffo"... typ. Jag har raderat dom innan men den senaste ligger kvar, så snälla gör något åt detta.

Det borde finnas en abuseknapp kanske?

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2006-04-28 14:17
Jag blir hela tiden ombedd att kommentera texter i lyricism, kan vara småjobbigt ibland, men en abuseknapp kan väl inte vara lösningen för mig. Dessa användare måste ju få tag på sin kära moderator om det är någonting de undrar...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-04-28 15:38
Mja jag vet inte, jag tycker bara det är sjukt irriterande och de borde typ få en varning och bannas sen.

2006-04-28 19:34
äsch, det är helt ok, men man borde kunna välja att inte ta emot såna meddelanden eller nåt io den stilen. Hur det ska funka vet jag inte.

Jag hatar hiphop, eller iaf dålig svensk undergroundhiphop, och därför lyssnar jag inte ens på låtarna, men hade det varit folk sim ville att jag skulle lyssna på deras nya hardcorelåtar, eller på deras fetpsykedeliska flumskit, då hade jag lyssnat, därför får vi anta att det finns folk som gillar skiten som de sprider i våra dagböcker.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-04-28 19:43
skriv att de är keffa så slipper du nog dom inläggen i framtiden
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-28 21:29
Det är ofta folk som vet vem jag är som skriver. Min erfarenhet av dåliga rappare är att de inte hanterar kritik, samt att de har starka vänner.
Just born to die

2006-04-28 22:43
Nej, förbjud inte. Jag brukar kunna få inlägg om när folk droppar sina EPs/demos/skivor osv, jag vill inte förlora det :(

2006-04-29 17:18
Brukar också få såna där.
Och folk som vill ''battla'' med en.De fattar inte att jag inte vill och att jag troligen skulle piska dem ändå ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-29 17:45
Grejjen är ju att Whoa är till för att sprida och dela med sig av sin hiphop. Många använder ju bara whoa till att lägga ut/tanka hem låtar ur audioforumet.
Just born to die

2006-04-29 17:54
man behöver ju inte tvinga på andra sin dåliga skit i gästböcker.. om man är intresserad av att dela med sig av sin kassa musik kan man göra det i dom forumeeeeeeeen

jag avskyr också reklamen.. jag vill inte lassa ner din låt eller kommentera den heller l i k s o m
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Toastare

2006-04-30 03:32
Man får inte mass-spamma med reklam, om inte personerna gått med på det. Det är bara att anmäla personen/personerna till admin så får det en varning.

Jag skyller allt på Emma!

2006-04-30 08:58
bountyboo: Men det var ju flera dagar sen jag anmälde detta, eller ja, indirekt genom den här tråden eftersom jag sagt att inlägget ligger kvar, som bevis så att säga.

Anmälde till admin igår eller förrigår kväll också, inget som hänt.