Varför få tjejer i vissa musikforumen?
Ha nu undrar jag en sak här. tänkte på att det e inte mycket av er tjejer som skriver i forumen, okey det finns undantag men uppskattas alltid när även tjejer skriver å e med i snacket liksom. Tänker då mest på dessa forum, Svensk hiphop, Sv hiphop online och Utländsk hiphop. så tjejer som diggar hip hop vart är ni, frågar även er andra :) kanske bara jag som tänkte på de.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
han var på reskept igår.
sen vad har han mede detta å göra?
peaches F23 varför inte snacka om något ni gillar då? musik e ändå en konst.
ger tråden ett sista försök, :)
Jag orkar inte göra en lång utförlig redogörelse, men en kort förklaring kanske duger. Det finns vissa domäner som anses typiskt manliga och där det är väldigt svårt som kvinna att få acceptans. Hiphop är ett av dem. Och man pallar inte med fördomen om att man inte vet nånting för att man är tjej och att ständigt försöka överbevisa den.
I might be wrong... but you're just plain stupid!
Jag går in där hela tiden men ingen som skriver något vettigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ett sorgligt men sant faktum är att tjejer inte kan musik, dom lyssnar på dålig musik och kan verkligen inte göra musik (60-70tals soul är undantaget som bekräftar regeln.) <3
life sux, die. Dinero Primero. Rated X X X.
Men tjejer kan väl inte fotboll bättre då eller? dom hänger där endå
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
haha tjejer kan inte sin musik? haha ska vi testa X?
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Gaby F21, oj sorry. du kan säkert allt om atmosphere.
life sux, die. Dinero Primero. Rated X X X.
jag skriver inget där främst för att det inte är min huvudsakliga musiksmak längre, sen att allt jag tycker har jag redan sagt och får itne något ut av att diskutera samma saker igen. såvida det inte handlar om ett nytt album eller liknande, men då finns det roligare forum att diskutera på. nu syftar jag iofs endast på utländsk hiphop eftersom jag lyssnar på snook som de enda svenska artisterna. sen så gillar jag inte några föregående talares uttryck som "vi" och "tjejerna". heeell no, jag är jag - och har min egen musiksmak. bara för att man är brud så behöver det inte betyda att alla brudar tycker likadant. jävligt banalt och självklart men folk här är ju efterblivna så det skadar inte att makea clear. men well, annars älskar jag att diskutera musik. bring it on, men inte här liksom.
baeng
Det är ju fint att x bara glider in och ger ett så utmärkt exempel på vad jag menar.
I might be wrong... but you're just plain stupid!
Supafly - hah, agree!
baeng
jag tycker att alla whoas forum är så oseriösa, så ser ingen idé i att skriva seriöst i de forumen och då känns det som om jag inte orkar. så jag håller mig mest till oseriösa trådar i blandat.
Delam tange barat
jag brukar skriva/mest läsa i reggaeforumet. de e också musik :D
JMD, Jag Måste Dansa!
ALLA tjejer är groupis och inser att dem inte har ett vettigt ord att tillägga i trådarna i musikforumen.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Här är jag !
hoes over broes ..
jag håller också med supafly! : D
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
finns en hel del tjejer som helt enkelt satt ett P före sin ålder för att få acceptans i de forumena... fucked up men, ja... sen finns det killar som klagar på att det är svårt att finna brudar med samma intressen (gäller inte bara musik) såväl irl som på nätet - somliga kanske borde rannsaka sig själva in the first place. det är svårt att finna de som har samma intressen som en själv om dessa tjejer inte vågar uttrycka/visa det intresset.
Men shit va lama anledningar alla tjejer gav !!! Kan du så kan du och ingen kan väl säga emot kunskapen om den är korrekt vare sig du är en vagina eller penis ? Sen om ni bangar för att ni känner att killar kan säga nåt nedlåtande om artisten du gillar så är du väl inte säker på din sak. Och vadå "ingen skriver nåt vettigt!" ? Skriv nåt skitsmart själv , dah !? Så jävla typiskt tjejer att göra sig så fega och skylla på en sån korkad grej som att "jag blir inte accepterad av alla killar". Ingen behöver acceptera din musiksmak för den är DIN men vafan stå för den då istället för att känna att du inte vill yttra dig för att nån är anti.
för att det bara är pojkar som gillar andra pojkar som lyssnar på hiphop?
http://www.kommandot.se/wp/
Ana - men, men.... jag skrev inte så!! puss på mig? :D
baeng
SHIT, jag låter som fraodi. eh.
baeng
anaugh you go girl!
och vem fan är du?
made_in_japan. Nej ,alltså är det inte din grej så ska man ju självklart inte där och snacka bajs. Din grej är ju grime vilket du till och med har en hemsida om så du gör ju ditt med din musiksmak. Men om du nu vill ha en diskussion så kan man ju inte vänta på att Hiphop_dudeP14 ska komma med nåt, om man vill ha nåt så får man ju fixa det. Och om nån kan skapa en diskussion är det väl ändå du ?! Men ändå ghazal , om du ska snacka hiphop nånstans om en ny skiva som du nämnde , vart annanstans är du än whoa ? I såna fall följer jag med ...
Anaugh - haha, äh jag ville bara ha lite bekräftelse ;) jag förstår de andra tjejernas argument också, killar kan vara förjävliga i diskussioner endast pga att man är en tjej. det kan bli påfrestande efter ett tag och då är det enklast att bara lägga av att försöka diskutera och hitta några andra att diskutera med. så har jag gjort i princip med alla trådar här på whoa, visst man kan fortsätta keep the head up och försöka vara den enda som sprider vettiga grejer men när det känns som om man snackar med en bajshög varje gång, ja då orkar man inte längre. sen å andra sidan, de mest givande diskussioneerna är med likasinnade vänner ändå, så det känns rätt skitsamma. iaf för min del!
sure baby, kolla mitt skvallerforum no1;
http://www.majorfm.com/forum/ nu hänger jag inte helt otippat på andra delar än hiphopdelen, men den var jävligt skaplig för nåt år sen. i överlag är engelska forum bland de bästa, de amerikanska är fett störda och vi ska inte tala om de europeiska såsom tysklands "mzee". shit alltså, där framstår whoa som en guldtacka.
baeng
Supafly F23 sa det faktiskt väldigt bra
Anaugh F19 - Skönt att höra!!!
för att man får replys i stil med "fitta du vet inget om musik så håll tyst" då man säger ngt eller är aktiv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ehm majorfam sög. Var du ute efter diskussion och fick ditt där ? Mest replies var ju 20 st och då var det om 50 cent´s shooting. Sen skriver ju alla retarded med massa 2 hot 4 YoUUu. Jag tycker det där är en överdrift. Så jävla illa är det ju inte här på whoa , och när det gäller dessa bajshögar som du snackar om så hänger väl ändå mer skit i tex. blandat än säg utländsk hiphop? Jag hänger mest i musiktrådarna och har skrivit en del i tex. utländsk hiphop och ingen har nånsin hoppat på mina inlägg för att jag har en fitta så ni ljuger allihopa !!!
anaugh. ja jag ljuger ju säkert. de skulle ju tjäna mkt på. de är en stor anledning till att jag inte är aktiv här längre. man får inte kunna ngt om musik o vara tjej. o jag klarar inte påhoppen psykiskt. så jag håller mig undan.
framåt för fler brudar med attityd... intresseklubben antecknar: anaugh blev tvåa i pri's hip-hopquiz, genomförd i våras. x antal killar fick se sig brädade.... det ni!
Anur - whutwhut, jag har som sagt ingen koll på hiphopdelen längre eftersom jag hänger på andra delar, där håller de fortfarande starkt. fick reda på att lady sovereign är lebb där!!! HOHO. nä men seriöst, jag har haft mina bästa def jam-diskussioner där, riktiga analyser som man antagligen inte skulle kunna ta del av här. haha och ana, du är och har en kuk i grund och botten AND YOU KNOW IT! tänk på alla fnitterbrudar, de skulle inte ha en chans over there.. bröl me up baby!!
baeng
Anaugh Varför sticka huvudet i sanden?
<br>
Peppis. Tjänar och tjänar, men det känns som en given bortförklaring. Skyll på den stora fula mannen ! Är det inte jobbigare för ditt psyke att ge upp om en sån fin grej som din smak ? ghaz - I am gonna braaaap you up ! _Rookie Haha åh nej inte sånt där lurigt. Jag är efterbliven när det gäller ordspråk och dylikt eller vad det kan vara så det funkar bäst om du pratar klarspråk.
Ana - HAHA, klockrent svar till _Rookie.. du HAR en kuk. puss!
baeng
Varför starta en tråd som denna, egentligen? Iofs har jag aldrig ens haft tanken på att besöka nämnda forum..men i Övrig Musik är tjejerna mer än delaktiga.
•pave paradise•
Anaugh Om flertalet tjejer anser sig bli bedömda mer efter sitt kön än vad som är befogat (egentligen är det inte alls befogat i detta sammanhang), kan det ju inte vara helt taget ur luften. Det är väl en ganska välkänd tes, speciellt inom hiphop, att "tjejer inte kan något om musik". Varför dissa brudarna för det?
<br>
tjejer har inte samma musikintresse som killar... dom gillar mer smink och sånt. Och så blir dom sura när man talar om det för dom ( WTF det är ju sant, jag överdriver ju inte ens ).
Ingen skriver ju något vettigt och jag tänker inte slösa min tid genom att skriva något smart tillbaka för att bevisa att "jag visst kan också" har bättre saker för mig, dock gjorde man ett undantag den här gången.
_Rookie - måste bara lägga mig i, om det är ok. jag ser din poäng, men det anaugh menar är att det blir vad man gör det till. antingen sitter man och buhuwhinewhine:ar över att ingen kille ger en space i forumdiskussioner, eller så tar man det utrymmet själv och gör sin grej. man måste inte göra sig själv till offer och sedan skylla på det. jag är feminist and all that, men ibland kan det verkligen bli för mycket. som om äggets kommentar däruppe, minns inte ens hans nick, spelar någon roll. det kommer alltid finnas nån annan som kan svara konstruktivt och då diskuterar man med den personen istället. och om tillräckligt många tjejer samlas så kan ni ju helt enkelt bara svara på varandras inlägg. skapa en liten elit och så småningom ta över hela internet. eh, nej kanske inte riktigt. men du förstår vad jag menar med att göra sig själv till offer? du är inte våldtagen här, du bara roffar inte åt dig ett utrymme som lätt skulle roffas åt.
baeng
För att alla i utländsk hiphop är sextonochetthalvt och har grava attitydproblem. Dessutom har många av dem tattig smak så vad finns det att diskutera egentligen? Och nej, bara för att man väljer att inte debattera sin smak betyder det inte att man ger upp den. Uppenbarligen är tjejer här överlag mer intresserade av att prata smink med tanke på vilken respons de få sminktrådar som startats här har fått. Det är väl inget att hymla om.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
OneTrick Hmm, ja det är överraskande att inte killarna är överrepresenterade i sminktrådarna.. ;P made_in_japan Jag vet vad Anaugh menade, och delvis håller jag med henne. Tycker bara det känns onödigt att blunda för fakta.
<br>
Trance for the win! Förövrigt så kanske det beror på att de flesta trådar kanske tilltalar killar mer? vad vet jag, eller så är fruntimmer mer lata på communitys?... ääh, ska sluta spekulera!
Runen F17 - Stora pojkar vet ingenting ... Men anikken gör! (gammalt grekiskt ordspråk)
_Rookie F21 Ok , nu är jag med ! Det är väl en ganska välkänd tes, speciellt inom hiphop, att "tjejer inte kan något om musik". Ja men som sagt kan man så kan man. De som kan sitt och är därmed säkra på sin sak behöver inte ta åt sig av en lam tes som blivit nån vidrig grej alla har som bortförklaring, det håller när du får 10 000 kr mindre in lön pga. din vagina eller när du inte har rösträtt för att du är quinna men det handlar för fan om musikdiskussioner. "tjejer inte kan något om musik". Ja men här har ju ingen kommit med motbevis , bara massa typiska bortförklaringar som gör dom till offer.
Anaugh Nej, ingen har kommit med motbevis här, varför skulle man det? Ska man rabbla upp all fakta man har om musik i huvet i denna tråden? Jisses. Vad är det tjejer bortförklarar när de säger att de tycker sig behöva bevisa mer än en kille?
<br>
Rookie Nej jag menar inte att man ska droppa datum och födelseår men varför ska "jag är tjej och känner mig underlägsen" ta så mycket plats ? Att ingen förutom made_in_japan gav ett svar som var relaterat till musikintresse gör att jag tror på att det är sällsynt med tjejer som är helt och hållet inne i sitt musikintresse. Inte så att jag ber nån bevisa nåt för mig, jag klarar mig. Och vadå bevisa vad för vem ? Vad är det tjejer måste bevisa ? Är det jag som är trög eller ska man behöva bevisa nåt när det kommer till musikintresse ? Ingen ber dig ha en vinylrunkarsamling på 2000 skivor för att du ska få acceptans men vafan lite passionstake för din musiksmak ska väl ändå vara givet ?