komplex Fast nu glömmer du att det finns en responstid :) Moderatorer är inte inloggade 24/7. Om du tycker det dykt upp trådar om demo lite då och då så är det väl för att det dykt upp trådar om demo lite då och då. Alla moderatorer är medvetna om regeln och gör sitt bästa för att följa den. Att användare gör fel och postar en tråd istället för att skriva i Kalendariet är kanske inte så konstigt, men jag ser inte hur vi skulle kunna åtgärda detta på ett annat sätt än att hänvisa folk till att läsa reglerna. Jag tycker kalendariet är en bra idé eftersom den fungerar som ett alternativ till att ha mötestrådar i hela Politik-forumet i vilka inga eller få diskussioner förs. Jag ser, precis som du, att den tråd du menar inte skapats innan april. Den har jag (om jag inte missminner mig) stött på först då den hade flera inlägg och en diskussion redan pågick. Det hör förstås till ovanligheterna att något sånt inträffar. Nu är det så, och inte mycket att göra åt. Kanske skulle man kunna döpa om tråden så att andra användare som vill posta trådar om demonstrationer inte tror att det är ok att göra detta hur som helst. Jag är inte någon raketforskare men jag tycker inte att det är uppenbart att en demonstrationstråd alltid genererar en bra diskussion som inte kan tas bort med hänvisning till kalendariet. I 9 fall av 10 så ligger det, tvärtom, ett inlägg såsom "jag kommer" eller "faan va dumt, va pysslar ni med?" innan någon moderator eller admin får syn på inlägget, tar bort det och hänvisar till regeln om kalendariet. Meningen med en renodlad "demonstrationstråd" är att ange plats, tid, arrangör och vad demonstrationen står för/handlar om. En sådan tråd hör inte hemma i Politik, utan i Kalendariet för Politik. Som det står i reglerna är man givetvis välkommen att skapa en tråd med en politisk frågeställning i anslutning till att man lägger ett inlägg i kalendariet om formaliteterna kring demonstrationen. Då krävs att tråden är sådan att den kan generera en politisk diskussion.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.