I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-02 23:36

Tomt, ring dom!

Detta är något helt meningslöst som jag sitter och tänker på men det stör mig som satan.
Efter whoa.nu uppdatera så har det blivit så att om man inte har några kontakter online står det "tomt. ring dom"
Men vafan ska man ringa dom och be dom logga in så man kan prata med dom? Vad är det då för meningen?

hej;)

http://www.rael.org . .

2006-10-02 23:39
skaffa kontakter som alltid är online så slipper du se det
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-02 23:41
handlar väl inte om det ju.. jag har inge vänner och därför ingen online. jag har försökt att binda kontakter, tex brev-vänner och sånt men ingen nappar.
http://www.rael.org . .

2006-10-03 00:02
hehe detta är en kontaktannons mao?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-03 00:57
jag har nästan inga vänner på whoa så det står alltid Tomt. Ring dom! För mig nuförtiden. Gillade - mer.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-10-03 01:06
Efter updaten tycker jag att whoa har blivit lite väl löjligt..

"vad ska vi skriva här, kom på nåt" i gästböckerna.
en töntig text när man loggar in...
och just, tomt ring dom. vafan, kan jag ringa de skulle jag väl fan inte prata med de på whoa väl?
•pave paradise•

2006-10-03 01:22
Meningen med att skriva så är för att folk som ni ska störa er på det... det är klart det är ett störande moment, men det är ju knappast någon hälsorisk. den dan jag skulle börja reagera är när de börja skriva saker som "nu e d klart kisen" eller "vill du ladda upp din bild nu kisen?".

Vi kan hoppas och be till gud för att whoa.nu inte blir playaheadifierat. men det är nog på väg det med, jag menar kolla reklamgrejerna på sidorna, det blir ju mer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-03 10:34
Det HADE kunnat stå "Här var det tomt, med andra ord är dina vänner offline och du kan inte kommunicera med dem över whoa. Vill du ändå göra det rekommenderas att du ringer dem." men jag tvivlar på att det hade varit effektivt ur ett utrymmesperspektiv.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2006-10-03 13:19
Some call it a problem, i call it a gift.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
Webmaster

2006-10-03 14:57
Haha, Jag tycker det är kul. Om inte ens vänner är online är det väl sjusst att ringa dom istället.

Och vi kommer allri börja köra nån stil med kisen eller något sådant. Va inte så jävla överspända är min åsikt.

Och angående reklamen så tycker jag vi är extremt bra på att ha riktad reklam för "folk med intresse för hiphop".

Jag kan ge mitt ord på att vi aldrig kommer att ha reklam som typ "Tuffa hiphopbilder för din mobil" eller något i den stilen. Acceptera att det kostar pengar och framförallt tid att driva en site ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2006-10-03 18:27
Jag tänkte bara säga att Stuck helt och fullt och fast har massvis med poänger i sitt inlägg :)

strihdfeldt - Kunde varit värre, vi kunde haft samma humor som Exet.nu eller vad de heter och langat upp avföringsbilder lite här och var :6

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-10-03 18:28
Stuck,

tjänar ni några cash på reklamen alltså till egen plånbok eller går allt till serverkostnader och dyl ???
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-10-03 21:29
Kaos
Förmodligen pröjsar dom "räkningarna" först, sen super nog Ola upp resten, precis som vilken 9TO5-person som helst!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 00:42
nu är det iaf kört...svar på allas frågor är= svar ja! whoa kommer att bli playaheadifierat. alla vill tjäna pengar och det kommer även staffen på whoa att se till så att de får.
det kommer alltid in nya sponsorer och nya reklamkampanjer.
nuförtiden kan man inte gårunt påstan utan att det kommer snubbar i röda jackor och trycker in en pärm i ansiktet på en. det är så javla mycket reklam överallt.

whoa.nu-tex är en gratis nu-domain. staffen går aldrig back, det finns så jävla mycket pengar på det. jag lovar att reklamerna vid sidan skulle kunna räcka till en hyfsad månadslön.

2006-10-04 01:38
"whoa kommer att bli playaheadifierat. alla vill tjäna pengar och det kommer även staffen på whoa att se till så att de får."

- Dom tjänar sina pengar på sina reklambanners oavsett om dom är "Playaheadifierat" eller ej, och hittils så har det (vad jag förstår) funkat bra med "Whoas" ekonomi, iochmed att dom aldrig behövt ta till drastiska och desperata åtgärder för att kunna hålla serverkostnader och dylikt vid liv (jag menar liksom, se själv, ser du nån Jamba-banner här? Som Webmaster-Ola säger så kommer inget sånt finnas till heller).

2006-10-04 01:44
det (enda) negativa jag ser med just den här saken, "Tomt. Ring dom", är att att jag ser en text i ögonvrån och väntar mig att det ska stå ett namn på en kontakt där, tittar dit, och blir lite irriterad över att så var inte fallet.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2006-10-06 20:32
jag-meccar 
* "whoa.nu-tex är en gratis nu-domain."
- Sen när blev .nu gratis?

10-4, over...

2006-10-07 12:10
Ja, visst är det så att alla som jobbar med whoa klappar sig om magen och tänkte "å så skönt att vi har en sån inkomstkälla att luta oss mot".

Allvarligt?

Som Mabande säger; .nu är inte gratis, visst, det kostar inte massor med pengar med en .nu-adress, men det ska betalas ändå. Och när vi ändå pratar domäner så kan vi ju nämna att man måste ha en webbserver för att kunna driva en site. whoa är en stor site och behöver mycket kraft. Tror ni att hårdvara är gratis nu? Om ni vet var man hittar gratis servrar så får ni gärna tispa! Och sen har vi ju bandbredd som ska betalas.... Alla som har lust att donera pengar för ett reklamfritt whoa ombedes kontakta valfri admin/webmaster asap.

Det är alltså ingen som blir rund om magen på det här. Och om det är så att det blir några kronor över, är det då så hemskt att de som jobbar med siten kanske får någon för sitt jobb?
FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser
- Tack "kompis" :)
Webmaster

2006-10-07 13:31
Tänkte skriva det där som ordell skrev tidigare men jag orkade inte. Känns inte som vi behöver försvara oss direkt ;)

Vänta med att kritisera till vi lägger upp "Ladda hem ny cool logo till din mobiltelefon" typ. Vilket aldrig kommer hända .. iallfall inte så länge jag har något att säga till om.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2006-10-07 14:37
Jag gjorde nästan vad det stod. Orkade inte ringa Legoland så skicka ett sms istället

Redaktionschef

2006-10-08 12:12
mellanöl P21> Stort av dig!!!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-10-08 12:23
Daviden är bäst att ha som kontakt, fan alltid online =)
Rock out with your cock out!

2006-10-08 13:57
Vänta med att kritisera till vi lägger upp "Ladda hem ny cool logo till din mobiltelefon" typ. Vilket aldrig kommer hända .. iallfall inte så länge jag har något att säga till om.

Men någon typ av bildspel med mods och admins kanske? Det hade sålt som smör.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-10-08 18:00
Det HADE kunnat stå "Här var det tomt, med andra ord är dina vänner offline och du kan inte kommunicera med dem över whoa. Vill du ändå göra det rekommenderas att du ringer dem." men jag tvivlar på att det hade varit effektivt ur ett utrymmesperspektiv

Vad sägs om att där skulle stå ingenting?

Ordet tomt passar ju inte ens in, om något borde det stå "Inga, Ringa dom!!" i så fall.

KONTAKTER ONLINE: TOMT

makes no sense

2006-10-08 18:40
if you don't like this community, then you can giiiieet out!
No cake for the impurity!

2006-10-09 14:31
Coke - Olika bakgrunder och teman! =)
Ett howsertema där vad man än gör så hamnar man på chartersemester med polarna minst en gång om året, ett Mabande tema där man kan banna / spärra andra från deras telefoner och ett BountyBootema där det bara är sexsnack, tatueringar och glatt humör :)

10-4, over...