I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa på mobilen - hur?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2006-10-03 23:29

Whoa på mobilen - hur?

Eftersom ni av någon oförstålig anledning har valt att strunta i Opera (mini) så finns det nu inget sätt att kolla whoa via mobilen.

Eller?

Finns det någon annan "mobilbrowser" som whoa är kompatibelt med?

(Fixa Opera!)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-10-03 23:57
ska finnas trådar om det har jag för mig. kolla dator & Teknik. Daviden eller vad han heter har visat när han har varit ute på whoa, med mobilen.
Webmaster

2006-10-04 00:01
Vi har aldrig byggt whoa med tanken att det ska funka mobilt, det har bara råkat göra det i Opera Mini - tidigare. Nu är det nog Olas heta ajax-lösningar för nya meddelanden/gästboksinlägg samt kontakter online som spökar.

Jag har länge velat bygga en version som är anpassad för mobila enheter på riktigt, men tiden har inte riktigt räckt till. Antar att det kommer en vacker dag dock.

2006-10-04 02:59
Okej, tack för svar.

Ajax-lösningar?

Jo det vore riktigt nice faktiskt.. funkade ju rätt ok med Opera ändå men kan ju så klart vara bättre.

Hoppas det kommer snart! Riktigt fint när man är utomlands eller på ett tåg eller nåt sånt och behöver kolla whoa...!

2006-10-04 05:44
Funkar med senaste webbläsaren för Symbian OS 9.1 S60 v3.
Min Nokia E61;
Bild
...för skojs skull gjorde jag en liten video med. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 10:54
Kontrast P21 är det itne ett rätt stort tecken på beroende när man byter ut ordet vill med behöver..

jag vill ha en snus /jag behöver en snus
ja vill ha en drink / jag behöver en drink
jag vill kolla min whoa / jag behöver kolla min whoa

eller?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-10-04 11:19
daviden
Den webbläsaren kan man ha på en w810i också då?

friktion
Du missförstod... menar att man behöver kolla eftersom man har viktiga mail att läsa. "Affärsmail" och liknande t.ex.

2006-10-04 12:59
AJAX = Asynchronous JavaScript and XML.

För er som vill veta mer: google it!

Det innebär i praktiken att klienten (browsern) måste ha stöd för JavaScript för att kunna använda funktionaliteten på whoa.nu.
FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser
- Tack "kompis" :)

2006-10-04 15:18
Kontrast

Men egentligen...med tanke på att whoa är nere ibland, eller svårt att komma åt, så kanske du borde sköta "affärer" på något annat sätt. Whoa i mobilen känns som ett tidsfördriv bara...

2006-10-04 15:29
ordell
Där ser man.. hade för mig att mobilen hade JavaScript osv.. fast kanske inte browsern nej.. :/

Frozen
Ja, det är knappast livsviktiga "affärer".. jag använder min mail för det.

Vad spelar det för roll vad jag gör på mobilen eller ej egentligen?

2006-10-04 15:36
Kontrast

nope.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 18:04

Kontrast: Mobilen kanske har stöd för JavaScript, men det är mycket mer än bara "stöd för" som behövs, dessvärre. De flesta moderna browsers (IE 5.5+, FF (och andra Moz-baserade klienter)) har nu stöd för JavaScript och anrop till servern via JavaScript. Istället för att posta om hela sidan kan man på så sätt posta (eller ladda) bara en del av sidan som förändras.

Om har har testat t.ex. GMail så funkar det på samma sätt.

FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser

2006-10-04 18:15
ordell
Aha, då förstår jag grejen.. JavaScript sparar då också pengar, eller? Eftersom man inte behöver ladda om allt på sidan igen...

Finns det ingen version av FF eller IE för mobilen då tro? :/

2006-10-04 18:17

Javisst är det så... Eller, bandbredd i alla fall. Men visst om tid = pengar, så är bandbredd = tid och då är ju bandbredd = pengar. Eller så ;)

Kan finnas något fulhack på FF som går att köra i mobilen, men jag har ingen aning.

FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser

2006-10-04 20:54
Fulhack och fulhack, Minimo är en officiell version.
Minimo

Fungerade perfekt när jag använde den - dock är den bara till windows mobile.
Webmaster

2006-10-04 21:56
Det är inte de grejjerna som stökar utan denna textboxen .. men den ska funka och kommer nog fixas snart .. håll ut :)
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2006-10-04 23:21
Skriver man www.whoa.nu i mobilen eller?