I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den stora diskussionen angående stavning

Whoa Community - Allmänt om whoa

2006-10-24 12:09

Den stora diskussionen angående stavning

Jo eftersom att just stavning ofta blir ett hett ämne i en del trådar så tänkte jag att varför inte ta alla dessa diskussioner i en helt egen tråd istället? Så varsågoda diskutera hurvida stavning är viktigt för att få fram det man vill säga osv.

2006-10-24 12:22
varför i graffiti?
Vila i frid Daniel ! 091030

2006-10-24 12:24
För att det är här folk är sämst på att uttrycka sig och det är här det gnälls mest om just detta, vilket i sin tur gör att trådarna fylls upp med onödigt gnäll och diskussioner om stavning. Därför tyckte jag att den passade alldeles utmärkt här.

2006-10-24 12:50
Det var en jävla tur för dig att du inte behöver stava rätt här!
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-10-24 13:14
Som jag skrev i en annan tråd; vill man bli tagen på allvar så får man skärpa sig och lära sig stava.

2006-10-24 13:40
fast är man inte en tönt om man stavar rätt? TÖNT
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 13:46
jag tar folk på allvar, oavsett om de stavar allvar med ett eller två "l"..  konstigt att inte kunna ta folk på allvar om de inte stavar rätt jämt, är det ok att göra meningsbyggnadsfel??

Om felstavning var så svårt att acceptera så fattar jag inte va du gör på whoa..  99% av det ja läser är ju inte 100% korrekt..  men va spelar d för roll på ett it-forum som whoa?? 

Har fö läst lingvistik på universitetet oxå..  där konstaterades att det är väldigt svårt att veta vad som är korrekt o inte..  det finns helt enkelt inga tillräckligt klara kriterier om folk börjar hårdgranska språket..

yoo

2006-10-24 14:45
prutto: att veta vad som är korrekt när man läser lingvistik på universitetet är inte alltid så lätt. att inte kunna stava engagerad och diverse ord när man är 17 bast och hänger på ett internet forum stör sig vissa på, vare sig man vill det eller inte. det är , tyvärr, inte universitets klass på det skrivna språket här.

2006-10-24 14:46
"Varför ska samhälet va så jävla Komersielt!

Kan dom aldrig ta bort den där fula tranie från gating up spelet från montana black burkarna. jag är så jävla tröt på det här komersiela skit systemet som bara går ut på att känna pengar!"

apropå exempel.....

2006-10-24 15:49
som någon skrev, det är mycket svårare att förstå ett inlägg som har dålig meningsuppbyggnad än om det innehåller några stavfel.

stavfel tycker inte jag är något större problem faktiskt. särskrivningar är däremot lite jobbiggare, i vissa fall...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 15:54
alltså typ ett stavfel här och var men vissa vekar skriva det med flit i varje tråd för att verka så "underground" som möjligt liksom.. vissa skriver ju typ abo iggår målla vi vägg i ett tunnel.. (ja lite överdrivet men ungefär)

2006-10-24 15:54
tur att man som dyslektiker är befriad från att följa alla dessa regler och undantag...

2006-10-24 16:25
Kan man stava rätt stavar man rätt. Kan man inte stava rätt stavar man fel. Finns det något att disskutera?

Tråden är onödig och passar inte någonstans!
röv är gott

2006-10-24 16:31
dyxelexi, dyselecksi, dyxselsi, duxelsi.

DYSLEXI!
spliff macht frei

2006-10-24 16:46

Dede

För att citera mig själv "För att det är här folk är sämst på att uttrycka sig och det är här det gnälls mest om just detta, vilket i sin tur gör att trådarna fylls upp med onödigt gnäll och diskussioner om stavning. Därför tyckte jag att den passade alldeles utmärkt här."

En bra sak är att läsa igenom tråden innan man ställer frågar som kanske redan är besvarade tidigare i tråden för att undvika att att tråden fylls med upprepningar och annat ointressant.

2006-10-24 19:07
 Disturbed P60 nörd, asså att ni alla orkar sitta här o kommentera massa skit o öppna nå trådar som inte leder nån stans, vem fan bryr sig tex om nån har sett ett rull eller nåns fotolog eller massa annat skit.

2006-10-24 20:14
mäpä 

Jag kommenterade inte utan jag öppnade upp för en egen diskussion angående detta heta ämne som så många diskuterar i FEL trådar.