I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

varför avslutar ALLA trådskapare med att fråga...

Whoa Community - Allmänt om whoa

2006-11-08 22:05

varför avslutar ALLA trådskapare med att fråga...

..."har ni varit med om något liknande?"

spelar ingen roll vad det handlar om, men så fort det är nån som ska berätta något, t.ex. "vad som hände mig på väg hem från skolan/jobbet" eller "förra sommaren när ett UFO landade på min trädgård" så avslutar författaren alltid med den äckliga frågan. varför jag stör mig så mycket på det vet jag inte, men det känns som om trådskaparen själv inte tycker historien är tillräckligt intressant för att folk ska bry sig och därför måste gardera sig mot dryga kommentarer som "och?" och "ok?".

har inte upplevt samma sak på nåt av dom få communities/forum jag ibland besöker, men det känns som kvalitén och läsvärdet sjunker drastiskt på grund av detta. det handlar inte längre om att förmedla nåt intressant eller skapa en diskussion, utan att helt enkelt skapa en tråd med så många inlägg som möjligt.

tråden som handlar om hur mycket pengar man har slösat idag är också ett bra exempel på hur mycket skit som skrivs här och hur egocentriska folk är. dom flesta tänker väl direkt svaret i huvet och tycker sen det är roligt att skriva att man löpt en baguette för 25 kr, men vem fan bryr sig? är det nån som verkligen sitter och läser andras utgifter?

så till nästa finniga whoait som just bestämt sig för att berätta om "den läskiga gubben som precis gick förbi fönstret" och sen avsluta med "har ni också sett nåt läskigt på sistone?" - låt bli!

word me up

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-11-08 22:10
håller med, har dock inte varit med om nåt liknande ännu

2006-11-08 22:13
Skulle tippa på att de menlösa trådarna blir ännu mer intetsägande utan den frågan. De lägger till den när de märker att "Shit, här har jag startat en helt menlös tråd om nåt som ingen bryr sig om, bäst att fråga om nån mer varit med om det här så det inte verkar som om jag skapade tråden bara för att jag inte har nån blogg att skriva min menlösa skit i".
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2006-11-08 22:15
e lite inne på eyegasms inlägg

folk som avslutar en topic med den frågan vill enbart skryta om nåt random, men för att tråden inte skall tas bort (för att det inte är någon dikussion/fråga) så lägger dom till den enkla lilla meningen.

http://www.sthlmmd.se

2006-11-08 22:18
Det är kanske för att kringgå regeln "Tillför du något meningsfullt till diskussionen?" med andra ord få ordbajsa en stund men ändå bjuda upp till diskussion om nåt helt oväsentligt
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-11-08 22:18
ehm, word.

har ni wördat något på sistonde?
Signatur får rum här
Hangaround

2006-11-08 22:22

Eller så är majoriteten av whoafolket lite smått dumma i huvudet. Dem förstår inte att man kan disskutera ett ämne eller en händelse utan ett frågetecken är med i spelet. Så det är kanske därför många lägger in denna fråga i slutet.
Bara en tanke...

Eller vad tror ni? Har ni några outredda frågetecken om whoa?

2006-11-08 22:26
varför dom gör det är ju för att legitimera tråden, dom vill framstå som mindre självcentrerade än dom egentligen är
skriv kort, helst inte alls
Hangaround

2006-11-08 22:26
Sedan fnns det ju dessa frågor som inte bara lyder "Har du det med?". Utan när man vill disskutera ett specefikt ämne i en text man skrivit ovh verkligen vill starta en intressant disskution om det, då kan det ju vara bra en lite mera ordentlig frågeställning om erfarenhere och åsikter i ämnet.

Eller vad tror ni? Tror ni att det är bra? Med åsikter alltså.

2006-11-08 22:32
det hade varit klockrent om du hade avslutat med en sådan fråga... ;/

men aja, det är väl ett enkelt vis för folk att bjuda in folk till diskussion...

2006-11-08 23:15
Det är därför man håller sig långt från blandat såvida man inte har det riktigt tråkigt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-11-09 04:49
njä, så behöver det inte vara.
 i get more pussy then panty!

2006-11-09 07:30
Haha va? Troligen frågar man sånt för att man är nyfiken och vill höra om någon annan vart med om någon liknande kul sak? ¨Så dte är visst fel nu för tiden för att man vill att folk ska dela med sig av lite roliga saker...

Shit. Ni är ju fan helt rubbade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-09 16:05
jag frågar alltid saker när jag startar en tråd så mina avslut är alltid "tack på förhand" för jag är en trevlig kvinna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-09 19:44
varför avslutar trådskaparen sin medlösa inlägg med orda upp mig?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-11-09 19:57
dom flesta tänker väl direkt svaret i huvet och tycker sen det är roligt att skriva att man löpt en baguette för 25 kr, men vem fan bryr sig? är det nån som verkligen sitter och läser andras utgifter?

var det för att poängtera eller är du också en "sådan" innerst inne?

2006-11-10 16:52
Oooh. Denna tråd borrar sig fast som en nyvessad penna i mitt dåliga samvete.

Jag är expert på att avsluta mina meningslösa, egocentrerade och intetsägande trådar med just en uppmaning till andra att bidra med egna erfarenheter. Snällt, diplomatiskt och framförallt en säkert.

Varför gör jag då det?

Enkelt. Ju fler borttappade whoasjälar som bidrar med meningslös och skrattretande information destu mer uppmärksamhet får min egna värdelösa skit. De uppar min tråd, således mer ljus på mig...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-11-10 16:57
Du glömde skriva "Tycker ni samma sak?"
<3

2006-11-12 17:56
Folk som känner att de inte kan skriva skitsnack på ett roligt och litterärt sätt så att det blir en trevlig läsning för andra vet att inlägg som "jaha och vad fan ville du säga med det" kommer hagla lägger ut frågan på slutet för att med andra ord säga , "det är vad jag ville med det din fitta" .