I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nolltolerans mot nerladdning men inte rasism?

Whoa Community - Allmänt om whoa

2006-11-16 13:53

Nolltolerans mot nerladdning men inte rasism?

Min tråd om nerladdning blev bortplockad utan meddelande eller nånting på typ tre sekunder, i webbsidor är en tråd som skulle kunna vara direkt hämtad från info14 men den får vara kvar?! Nerladdning/rasism, hmmm, om man måste välja en som man har nolltolerans mot... jag undrar vart ni egentligen borde ha era prioriteringar?

2006-11-16 13:55
Är så mkt smygande rasism nu på whoa asså... Fattar inte vart allt slödder kommer ifrån, fan stick tillbaks till Knutby eller what ever...

2006-11-16 13:56
GAIA said it
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-11-16 14:04
Vi plockar så mycket vi bara kan och hinner.

Lägg in det i tips-forumet direkt när ni ser något som kan ifrågasättas.

Ha lite förståelse för att det dumpas in MASSOR med anmälningar där hela tiden, ibland skitsaker som inte skall göras något åt - men vi måste ju gå igenom allt för att göra en bedömning.
Ofta är det konflikter mellan personer, detta tar tid att sätta sig in i, få båda versionerna osv.

Vi gör så gott vi kan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-16 15:10
Är väl för att nedladdning är direkt olagligt (menar inte att rasism är godtagbart på något sätt) men som daviden säger, dom har säkert massor att göra och kolla igenom
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2006-11-16 15:49
Tipsa gärna oss mods privat också, ibland missar man saker helt enkelt.

Jag kollar åtskilliga gånger per dygn, men hinner inte allt.
Alla tips mottages tacksamt.

/ Kristin, mod Webbsidor

2006-11-16 17:59
Vad är det för tråd i webbsidor?? Måste ha missat den helt. Hade jag sett att den varit rasistiskt hade jag aldrig låtit den ligga kvar...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-11-16 18:06
Om ni snackar om AFA-tråden så är den ju knappast rasistisk. Bara för man inte gillar AFA så betyder det inte att man är rasist...

2006-11-16 18:08
Gogaku

Hehe, ne... om det hade varit så - då hade jag varit en av whoas största rasister.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-16 18:13
daviden P25

hehe eller hur! Är iofs inte säker på att det är den tråden dom syftar på!

2006-11-17 03:04
mja gillar inte att snitcha oavsett vad (ja jag är så gata haha) så om ni fixar så fixar ni, om inte så bryr jag mig inte så mycket, det är inte er jag är lack på egentligen. jag undrade mest hur det stog till när min tråd om nedladdning togs bort men en tråd som i princip hetsar mot folkgrupp får vara kvar.

och visst är det olagligt att ladda ner men det betyder inte att man inte får prata om det (jag vet, whoas regler är nåt jag ska sköta mig efter och det är inte det som är min poäng). det som däremot är olagligt är just hets mot folkgrupp och när folk säger "jävla invandrare som kommer hit och ska bråka, jag åker ju inte till deras jävla land och slåss. varrå e jag rasist för det?" blir i alla fall jag hetsad till att själv vilja dra upp nävarna och slåss.
därför frågar jag som sagt hur man kan argumentera mot att argumentera fritt om lagar man anser vara korkade men att det är fritt fram att säga att invandrare är jävla pack som bara utnyttjar och förstör.

2006-11-17 04:57
-verbose- P22

att diskutera nedladdning av upphovrättskyddat material
 är inte olagligt, men om jag kommer ihåg rätt sökte du efter länkar till torrentsidor, vilket kan ses som ett sett att tillgängligöra  materialet.

Anledningen att tråden som du syftar på är kvar, är förmodligen att inlägget i sig inte hetsar mot folkgrupp och möjligtvis att de missat detta helt.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-11-17 13:31
hehe du kommer inte ihåg rätt, jag skrev en tråd med olika argument mot lagen som jag anser omotiverad och oförsvarbar. frågade inte efter varken torrents eller bra hemsidor, det var en ren debatt.
om jag skulle skriva ett öppet brev i en tidning till exempel, där jag hävdar att alla invandrare är våldsmän skulle jag med all sannolikhet bli polisanmäld. ser ingen skillnad i att nån 17-åring skriver samma sak i ett internetforum, eftersom det iom det blir en öppen åsikt.

2006-11-17 16:07
-verbose- P22

då förstår jag.. blandade ihop dig med någon annan. Låter lite konstigt att tråden du beskriver togs bort. Jag tror inte att jag vet vilken tråd med hets mot folkgrupp du talar om. men är det den jag tror så är det inte "det öppna brevet" som hetsar utan reaktionerna på detta. Då bör kanske inte tråden tas bort utan varningar/bann delas ut.  annars har jag missat den berörda tråden

2006-11-17 16:17
Jag vet fortfarande inte vilken tråd du syftar på! Hade jag sett det uttalandet du skrev ovan så hade jag såklart åtminstone plockat bort det inlägget!

2006-11-17 17:43
verbose: är det här tråden du trodde togs bort?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2006-11-17 17:50
haha vafan? jag har sökt efter den och den är inte bland mina mest aktiva.. haha ok men dåså. :)

2006-11-18 05:41
haha!! ajdå den va inte inte snygg -verbose-

2006-11-18 16:21
Konfucius sade: Förbanna inte admins, utan använd sökfunktionen...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-11-18 16:41
Men även nu när jag vet att den fanns så finns ju tråden med kraftigt nedvärderande uttalanden om invandrare kvar. Varför är det ok men inte att länka till en mp3fil?

2006-11-18 16:47
haha kan du inte bara säga vilken tråd det är??? Jag har verkligen letat men inte hittat den du snackar om!

2006-11-18 16:56
haha jo nu har jag gått och dragit på det så jävla länge så nu spelar det ju ingen roll hehe :P skickar meddelande

2006-11-18 16:57
hehe ok :)

2006-11-18 17:25
Konfucius sade: Istället för att klaga över att admins inte ser, visa vad de missat...

10-4, over...

2006-11-18 17:27
Gogaku sade: -verbose- snitchade till slut, slutet gott, allting goth...

:P

2006-11-18 20:03
-verbose- sade:  faan.. jag har blivit en råtta. MEN man borde ändå få tanka musik!

Skivsamlare

2006-11-18 20:29
en fråga; om en användare uttrycker sympati för SD och kör med alla de vanliga smygrasistiska generaliseringarna, räcker detta för bann?

2006-11-18 23:54
E_NO_LA - Det är som vanligt helt beroende av vad som sägs. Skicka ett meddelande med namnet och nån tråd där han / hon skrivit så kan jag ta en titt.

Mabande - Admin Crew: Regulators

2006-11-22 10:12
E_NO_LA

Man kan ju inte banna folk för att de är rasister, det är ju upp till var och en + att det inte bryter mot någon av whoa.nu's regler. Däremot om en person uttrycker sig rasistiskt kan man banna den.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2006-11-22 10:44
GAIA

Vad har knutby och rasister för koppling, har jag missat nåt?
 http://www.myspace.com/charlychanter