I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-12-13 22:10

Bojkott i Lyricism

Det här är ingen utarbetad plan än så länge men jag har en ide som kan förbättra standarden lite åtmindstånde. Jag satt och skumläste jågurts tråd och Moderatorerna snackade om att inte kommentera kassa texter. Well it gave me an idea. Även om jag inte tror det kommer hålla i längden.

* För de första så bojkottar vi alla otrevliga användare som inte kan ta kritik
* För det andra kallar vi inte någon text dålig utan att ha vettig kritik i inlägget(om ni inte pallar så kommentera inte)
* För det tredje så bojkottar vi också den person som bryter mot dessa regler?

Jag undrar om det finns något intresse för min ide?

Vi vill alla ha ett bättre forum...

MVH Neobica 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-13 22:20
Jag skriver på på den planen :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Lyricist

2006-12-13 22:24
Yes. Att bojkotta användare som nazkar och ted_borg hoppas jag dem flesta redan har börjat med. Det har iallafall jag...

En annan grej är att om alla gav schysst kritik (alltså lite mer utförlig kritik) så kanske vissa skulle bli mer sugna på att droppa och även dem lite nyare i forumet utvecklas!

Aja...Jag tycker det låter soft iallafall!

2006-12-13 22:57
nu har jag en lista på min presentation, Nazkar blev den första officella bojkottade!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-13 23:03
Asså, grejen är ju den att (precis som du själv säger, därav vet jag inte heller meningen med tråden) lösningen är ju bara temporär, sen är det noh jävligt svårt att få alla att haka på den trenden. Även om alla 100 trogna lyricismbesökare skulle köra den stilen, så räcker det med att nån från (i pincip) ingenstans, uppar femtioelva mindre bra texter, och sen ser det ut som det gör igen.

Senaste problemet var ju det att det inte var problem med flera antal användare, där var ju bara 1 person problemet. Denna personen var/är TedBorg_peace och Nazkar. Och som sagt, det räcker med 1 person för att hela lyricism ska drabbas, ni som vet med er vet ju själva hur det gick när det var som värst.

Jag tror fortfarande på det där funktionsförslaget som jag även nämner i min tråd jag gjorde, hoppas verkligen det kommer igång, och att även moderatorer kan ta del utav den funktionen, fan va galet mycket smidigare det skulle vara. Heja Stuck!

/H12 (f.d Jågurt)

2006-12-13 23:04
Kom ihåg, jag är INTE negativ, jag är bara realistisk.

2006-12-13 23:06
Hundra 12?

Helst ska det inte vara temporärt

Och även om det bara är nazkar som finns det fler som aldrig utvecklas är allmänt ovänliga och inte tål kritik..

Vi kan ju försöka göra något...

Skam den som ger sig!

2006-12-13 23:14
Japp, Hundra12...

Jag tror iförsej en fortsättning på lösningen kan vara något i stil med att man startar en klubb eller nått. GFIVL-klubben (Ge Fan I Vårt Lyricism) där bara dom som sköter sej får vara med, satt folk har något att sträva efter, eftersom Veckans Text inte syns till ens vid horisonten, så tror jag man får komma på NÅN form av lösning som folk kan se fram emot och sträva efter för att just kunna utvecklas osv.

2006-12-13 23:22
112

Skulle också vara en bra ide.. varje åtgärd är en bra åtgärd i detta läge, men vem ska avgöra vem som "sköter sig" vi måste ha konkreta krav på medlemskap isåfall!

2006-12-13 23:27
Dr.Neobica Cortex

Det bästa vore ju egentligen om det hålls i någon som även mindre duktiga skrivare har förtroende för. Menar då inte att t.ex Trikk, Crew eller Kammel ska hålla i det, men flera kommer ju behövas, säkerligen 3-4st som är medel till avancerade skrivare, för att hålla bollen i rullning. Vad tror du? Tror det skulle kunna vara något faktiskt.

2006-12-13 23:29
Jag tycker det är en fin ide. men vi kan samtidigt försöka hålla den här bojkotten igång... eller åtminstånde ha den som en regel i den gruppen?

2006-12-13 23:31
Absolut!

Och jag tycker nog personligen att den ska vara öppen för alla som känner att dom vill motverka den negativa stämningen som råder i lyricism (förutsatt att man inte själv bidrar till den).

2006-12-14 09:17
Word up.

Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-12-14 09:41
ja skriver under den.
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.

2006-12-14 10:39
gör de så kanske jag återvänder till lyricism en dag
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-12-14 12:13
aiiight då vet jag

2006-12-14 13:21
Perfekt...
Producent

2006-12-14 17:10
bra bra!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-12-14 17:41
Det är redan blivigt satt i verket...

blir man bojkottad kan man räkna med att ingen skriver i dina trådar i lyricism!

2006-12-14 21:03
Jag skiter i det här..

Det kommer ändå inte funka!

2006-12-14 22:29

varför bojkottar inte var och en de dom vill? om dom vill.. vafan ge dom som försöker konstruktiv kritik..

Jag är jointen

2006-12-15 03:20
Hundra12

Det bästa vore ju egentligen om det hålls i någon som även mindre duktiga skrivare har förtroende för. Menar då inte att t.ex Trikk, Crew eller Kammel ska hålla i det, men flera kommer ju behövas, säkerligen 3-4st som är medel till avancerade skrivare, för att hålla bollen i rullning. Vad tror du? Tror det skulle kunna vara något faktiskt.

U called, tell me what to do;D
Ars amandi

2006-12-15 04:12
Viva La Revolucion!
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-12-15 08:07
Cornerback

Haha, så du gillade idén med andra ord? :)

2006-12-15 09:06
Pasta révålüsiåån!

2006-12-15 14:32
Cornerback

Då kan ju moderatorerna hålla i det? Dom är fyra stycken, och alla har verkat gilla iden.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-12-17 10:53
Kreativ
hur ska vi kunna hålla i nån bojkott i lyricism? de e upp till användarna att inte kommentera texter som består av "jag ska knulla din mamma" i 16 rader.
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.

2006-12-18 17:49
Varför bojkottar ni mig för? Jävla taskigt för jag är duktig tycker jag.

2006-12-19 01:59
Hundra12
såklart

Kreativ
va?

Dinkritiker
word

Trikk
haha
Ars amandi