I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-12-29 13:48

Filosofiforum

Yes I said it! Jag tycker Whoa borde skaffa sig ett Filosofiforum som i kontrast mot Vardagsfilosofin behandlar riktiga filosofiska ämnen. Med lirare som Platon som behandlat en del fina ämnen, och alla tycker jag att man säkert kunnat få upp ett par riktigt fina diskussioner.

Istället för dagens:

"Min flickvän vill inte svälja satsen, vad gör jag för fel?"
"Vad gör man när mamma inte betalar min veckopeng?"
"Om man bajsar 2 gånger på månad, behöver man inte bajsa förrän på Fredagen då?"

Någon som håller med? Eller någon som inte håller med?

Öppen för diskussion!

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-12-29 13:49
Måndag even.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-12-29 15:14
Jågurt. 'Seriöst'? 'Vuxet'?
Göteborg på låtsas.

2006-12-29 15:50
Redaktionschef

2006-12-29 17:30
hobbs P22> Är det inte bättre då att dessa ofilosofiska trådar du snackar om börjar tas i blandat, och så blir vardagsfilosofi vad det är tänkt att vara? dvs ett seriöst forum att filosofera i.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-12-29 18:21
Det är en hiphopsida... tycker det övriga utbudet som finns räcker och blir över.

2006-12-29 21:57
Oracle.. Nu var det ju inte jag som startade tråden, jag tyckte mest det Jågurt sa var lite skojigt.

Jag förstår vad trådskaparen menar, men samtidigt vet jag inte om jag tycker det hör hemma här på Whoa. Filosofiforum.com verkade rätt häftigt och även om man kanske hade velat diskutera om Platon eller Aristoteles här med folk man känner så hade det nog inte riktigt blivit riktigt lika.. bra.

Personligen är jag all in för att diskutera livets mindre saker.
Göteborg på låtsas.

2006-12-30 10:05
Hur många av whoas användare tror du har läst något av Platon eller kan namnge etikläror?

Ett nytt kärleksforum dit alla vilsna själar "som bara behöver skriva av sig lite" är nog en bättre idé... =)
<br>

2006-12-30 11:20
För det är skitcoolt att experimentera med kemikalier och vara kvasifilosof på whoa.. Jag tycker att vardagsfilosofi är bra som det är.. Opretantiöst, det är så det ska vara för att man ens ska kunna läsa trådar.

Folk som vill filosofera på en högre nivå håller sig nog på en armlängds avstånd från pöbeln.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-30 23:22
Okejdå. Haters :D

Jag tycker vi behåller dagisnivån på whoa, så blir allt mycket roligare =)

Ser fram emot kiss & bajs-trådarna framöver.