I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fråga till er som hängt med från SVU

Whoa Community - Allmänt om whoa

2007-02-27 02:34

Fråga till er som hängt med från SVU

har för mig att namnet "Whoa" kom till efter en omröstning på SVU, eller? har några frågor ang. detta

Vilka var de andra alternativen?
Hur många röstade?
Vem kom på det vinnande namnet? (whoa)
Har han/hon Whoa?
Har han/hon använt sig av denna merit för att få ligga?

pussochkram =) 

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-02-27 02:36
minne?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-27 08:05
"Hur och när startades Whoa?
-På hösten 2000 snickrade Stuck/Ola ihop en community som han kallade Backlash. Efter några månader gick han ihop med hiphop-siten Svenskunderjord.com och communityn bytte namn. Under sommaren 2001 beslöt de sig för att dela på siterna igen, och då slog sig Ola ihop med Markus/howser och de startade Whoa där alla som varit registrerade på Backlash/Svu fanns kvar."

Jag kommer inte ihåg att det var någon omröstning. Whoa är ett uttryck som skaparna tyckte passade bra in på communityns stil.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-02-27 11:10
Jag har något minne av namnförslag...
Men någon röstning vetifan om jag minns.
Men visst var det något som...mitt minne.
Men det ringer en klocka!! (ja det kan vara emu-valet jag tänker på också...)

DJ

2007-02-27 13:33
Nej, det var ingen officiell omröstning eller liknande och whoa/svu var ju nere ett tag. Däremot diskuterades olika namnförslag flitigt i chatten under sommaren.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Redaktionschef

2007-02-27 22:24
minns som Nicke säger också.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-02-28 13:09
Har för mig att Flipm0de (numera Crona) kom på namnet i chatten under den tiden vi hade det tillfälliga forumet uppe samt chatten då, så klart...Dock e jag inte hundra procent säker på om det var han eller någon annan...Rätta mig om jag har fel..:)

2007-02-28 13:48
Den enda jag kommer ihåg som Crona sagt är att han drack cider och brände skivor han skulle spela på krogen :D
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-02-28 13:59

C-Line
Haha, han var snabb att kicka ut folk när han var Op också!

2007-02-28 15:00
Ahh...Crona.
Hejdoe liksom. Det var länge sen man hörde det namnet...

Webmaster

2007-02-28 16:50
Jag har för mig det var zax som kom med förslaget. Kan minnas del dock eller att han hört det från nån annan och sa det till mig och markus ..

Var ingen omröstning eller nåt i den stilen iallafall.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2007-02-28 21:47
Minns ingen omröstning, men en tung låt + en övernöjd kille som hade reggat sig som whoa tidigare på SvU :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Webmaster

2007-03-02 22:28
Jag minns inte heller exakt vem som kom med förslaget första gången, kan tom varit jag eller Ola, men zax ringer nån klocka.

Black Rob's låt var i alla fall en starkt bidragande faktor i sammanhanget.