I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hände med tråden?..

Whoa Community - Allmänt om whoa

2007-03-09 17:49

Vad hände med tråden?..

.. Har man frågat sej ett gäng ggr när man hängt på whoa. Vart tar trådarna vägen?

Som i detta fall, en tråd där det disskuterades om att Cannabis skulle kunna vara orsaken till ett våldsbrott.. Vart tog den väge? Många tycker säkert att den diskussionen har vart uppe så jävla många ggr + att vi aldrig kommer någonstans när det disskuteras.. Det stämmer, inte ser jag en utväg, men det e väl för fan inte målet som e "målet" på ett forum, det är väl disskusionen och ventilationen av åsikter.. Men tydligen enlig "Whoa-crewet" så ska intressanta trådar som våcker kännslor bort, sånt ska inte få existera.. Eller var det bara för att Daviden inte såg något sätt att "vinna" över pundarna den åkte bort? aja, skit samma. det är inte det, det handlar om..
Det handlar om att jag tycker moderatorer och admins har gjort whoa till ett tråkigare forum..

fan nu måste jag dra, men ville bara ventilera maj lite..

There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2007-03-09 17:53
"Whoa-crewet" håller på att sabba Whoa tycker jag, irriterat mig så jävla många gånger på att dom tar bort trådar helt utan anledning, det här är inget jävla moralforum där ni ska vara poliser, håll det på rätt nivå

2007-03-09 17:53
Ja, det blir ett så mycket tråkigare forum när trådar som varit döda i ett halvår slängs.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-03-09 19:03
Mabande

Ja, det blir ett så mycket tråkigare forum när trådar som varit döda i ett halvår slängs.

Vad menar du riktigt med döda? I mitt exempel öste det ju inte inlägg titt som tätt? eller har jag fel?

2007-03-09 19:04
haha jag tar om det där..

Vad menar du riktigt med döda? I mitt exempel öste det ju IN inlägg titt som tätt? eller har jag fel?

..så ska det stå :P

2007-03-09 19:08
Senaste inlägget innan idag var 06-08-02 16:47
Första inlägget efter det var idag 17:08 och löd "jag fattar fan inte hur folk kan sitta och ha förutsatta meningar om marijuana om man själv inte har tästat det :S"

Helt onödigt inlägg utan någon som helst relevans för tråden.
Att du sen råkade göra ett utförligare inlägg samtidigt som någon mod / admin låste tråden och jag slängde den är bara otur.

10-4, over...

2007-03-09 19:18
men tråden hade ju väckts till liv i gen då, alltså inte död,, så jag fattar inte varför man måste slänga den. Bara för att någon mod/admin tyckte att det inlägget som uppade tråden var onödigt betyder ju inte det att det senare skulle komma mer seriösa inlägg...

Men det handlar inte bara just om en där tråden.. det handlar om många fler gånger det skett.. Jag tog upp detta för att jag börjar få nog av oförståeliga bortkastningar av topics..

2007-03-09 19:27

* "Bara för att någon mod/admin tyckte att det inlägget som uppade tråden var onödigt betyder ju inte det att det senare skulle komma mer seriösa inlägg..."
- Hur länge måste man vänta på att det ska komma "seriösa" inlägg?

10-4, over...

2007-03-09 19:35
- Hur länge måste man vänta på att det ska komma "seriösa" inlägg?

åter igen, det handlar inte bara om den här topicen som blev slängd nu...

2007-03-10 01:21
Riiie - Om du ta några fler exempel så blir det enklare att diskutera :)

10-4, over...

2007-03-10 01:59
Tyvärr har jag inte så bra minne att jag kan ge något exepel från förut.. Men jag vet iaf att jag blivit irriterad av samma sak förut..

2007-03-10 10:00
Rätt bra att den tråden försvann. Känns som den hade uppats med jämna mellanrum med nån whoagangster "Jag röker en fet varje dag höhö"

2007-03-10 14:46
Vila i frid Woodie tråden försvann för att ?

2007-03-10 14:57
Eller så är jag helt blind? Jag hittar tråden när jag söker på den med sökfunktionen 'sök i forumen' . Men den kommer inte upp nånstans när man söker i utländsk hiphop och den är bara en dag gammal. Konstigt

2007-03-10 18:42
DÖDA allt som uppas som är äldre 3 månader utan inlägg.

Period.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-03-20 10:37
Riiie:Visst är det underbart skönt att konversera med Mabande?
Man känner sig skönt respekterad och den här "håll ögonen på mig för jag kommer spotta dig i ansiktet snart" attityden är bara bedårande. Kommentarer som   "Hur länge måste man vänta på att det ska komma "seriösa" inlägg? " visar Mabandes makt, han är inte bara en simpel whoa admin, eller Regulator som han kallar sig. Han bestämmer vad som är vettigt, smart, och seriöst bland folks inlägg. Han vet bäst, ingen protest.

10-4, over...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-20 13:35
Niobe - Tack för påhoppet, men jag ska i alla fall försöka förklara för dig (även då jag inte är en lysande pedagog).
1. Frågan om hur länge man måste vänta är ganska relevant om man inte vill ha en mängd trådar med 20 inlägg som är helt onödiga för diskussionen för varje inlägg som är någorlunda relevant.
2. Det tar tid att rensa irrelevanta inlägg och det tar tid att behöva kolla om det kommit in ett vettigt inlägg eller bara ytterligare ett som bör plockas bort.
3. Om man skriver i en tråd som varit inaktiv en längre tid så bör man skriva någonting som är riktigt relevant. Jag klassar inte "jag fattar fan inte hur folk kan sitta och ha förutsatta meningar om marijuana om man själv inte har tästat det :S" som relevant och jag tror inte du gör det heller. Framför allt inte som det langas in ett halvår efter det senaste inlägget. Men jag kan ha fel i och med att du ju har blivit tillsagd ett flertal gånger om att inte skriva tramsinlägg eller personangrepp.

Ledsen om det känns som att du blir spottad i ansiktet nu, men skulle det inte vara bättre om du försökte koncentrera dig på vad diskussionen handlade om istället för att det råkar vara en admin aktiv i den?

Mabande - Admin Crew: Regulators

2007-03-20 14:01
Mabande:

Hjärtat mitt, de inläggen som du har sagt varit tramsinlägg och varnat mig för har varit tramsinlägg. Personangrepp tror jag inte att du har varnat mig för. Jag har blvit bannad en gång av Daviden för att jag skrev till Maran att han skulle inreda sitt rum med bajs. Ja, och sen indikerade jag att det var det enda han fick göra innan han flyttade hemifrån. Visst det var taskigt och i stundens hetta var jag mer inställd på att hävda "Vaddå, han ville ju ha tips" samtidigt som jag fnissade bekvämt. Maran är ju som han är och borde ha blivit banned for life för länge sedan. Till och med dammråttorna under min säng håller med om det. . Måste tyvärr (dock inte för att jävlas om du tror det) att jag inte anser att inlägget som kom var onödig eller icke seriös.
Håller helt med honom. Själv var jag en som inte hade testat marijuana och skylle yttra mig om effekterna och hur dåligt det var samt se ner på folk som valde att röka det. Ungefär samma sak som människor som fnittrar och säger "Haha, läser du Harry Potter, jävla tönt, det är väl barnböcker" . Haha, ungefär som sagt.

Men nu vet vi/jag, att Admins bestämmer själva, inte efter satta regler, utan efter eget , vad som är intelligent, seriöst,  och värdig t inlägg som forstättning på  en tråd som varit inaktiv en längre tid. Eller, tja, allt egentligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-20 14:03
Åh, jag känner mig inte alls spottad på, menade bara att du vill att folk ska känna så. Har för mig att jag svarade "Varna mig inte igen är du snäll" när du varnade mig sist om jag inte minns fel.

2007-03-21 00:20
Niobe - Om du kan bevisa relevansen i att man måste ha testat allt man ska yttra sig om så kommer jag ge dig min adminplats.
Om du dessutom kan motivera varför det är ytterst relevant för en tråd där ett påstått cannabisinfluerat våldsdåd / självmord så ska jag försöka fixa in dig som webmaster, charmtroll där...

10-4, over...

2007-03-21 10:09
Mabande: Inte allt så klart. Just i det här fallet. Så många som yttrar sig om marre (inte maran) och hävdar bestämt att kidsen springer runt och letar offer att mörda när de är påverkade.

2007-03-21 10:10
Mabande: ska vi PM:a sockertopp ?
Jag har en tendens att gå offtopic, speciellt så här tidigt och under kommunist veckan.