I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-03-16 15:33

reklambanners

Whoa sponsras, som vi alla vet, främst av Banners från diverse affärer och liknande. Jag funderade på hur detta sker rent tekniskt.

Får whoa pengar för varje klick, eller bara när en beställning görs genom klicket på whoa? För om whoa får ca$h varje gång någon kllickar, så kan vi väl starta en rörelse i stil med "rädda regnskogen" där alla går in å klickar på reklamen en gång om dan.

Då blir stuck å howser stenrika, å sen kanske dom kan få tummen ur å trycka lite whoa merchendise.

problem solved?

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-03-16 15:41
Dem får säkert pröjjs en gång i månaden.. så att man lixom hyr bannerplatsen.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-03-16 15:59
då sket de sig då =)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-03-16 21:28
Om det är CPC-banners (cost per click) så finns det antagligen ett transparent system där både annonsören och sajt-ägarna kan följa kampanjen. Om då samma personer klickar blir nog inte annonsören speciellt glad.

Vet inte vad dom kör för kampanj-typer på whoa men jag tippar på att dom i princip tar emot de flesta intresserade företag om de har platser över.
Vem är du, tjänsteman?

2007-03-16 21:45
Av nån anledning ser jag ingen banners på whoa.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-03-17 11:03
stukad. man kan ställa in så att man slipper se.
 i get more pussy then panty!
Webmaster

2007-03-17 13:13
Med några få undantag så kör vi på att få betalt per dag/vecka/månad, inte per klick.

2007-03-17 19:35
Jag gör, som alltid när jag loggar in så att jag klickar på banners för att höja stats, och tillochmed kanske handla något.
Hur det än är är det bättre att klicka... än att inte
Rock out with your cock out!

2007-03-22 15:10
two_grand P25: Det där stämmer inte riktigt, om alla skulle klicka bara för att "höja stats" skulle CTR'en bli helt värdelös.
Vem är du, tjänsteman?