I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vilken/vilka n00bmod/ar i blandat är sa triggerhappy?

Whoa Community - Allmänt om whoa

Producent

2007-10-12 17:53

vilken/vilka n00bmod/ar i blandat är sa triggerhappy?

har märkt att en eller tva nya moddar i blandat gillar att lasa tradar istället för att rensa dom. sluta med det! ni kommer ju fa exakt samma tradar igen, när folk inte kan skriva i dom. tycker ni att folk skriver löjligt i dom, sa rensa, och säg till.

mvh
arg mormor

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Toastare

2007-10-12 17:55
nu var några trådar låsta för att de inte hann bli rensade... jag kollar över dem.
Jag skyller allt på Emma!
Producent

2007-10-12 17:56
kan passa pa att ge ett förslag som är on topic!

skaffa en funktion för moddarna som gör att man kan blocka folk fran att skriva i en speciell trad.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Toastare

2007-10-12 17:57
jag öppnade våldtäktstråden igen efter att ha rensat den hårt på korkade kommentarer.

amsterdam tråden kan vara låst eftersom han fått svar att det i Sverige är olagligt att ha thc i blodet och därför spelar det ingen roll om man flyger till amsterdam och röker.

var det någon anna tråd också som jag missat? eller var de två?
Producent

2007-10-12 17:58
eller hur kan man förklara det..

lat oss säga.

traden "jag kan inte fa barn"

P14 skriver: "höhöhöh testa mig sa ska du fa se hähähä;)"

mod tänker: VAFAN!

och istället för att bara rensa och säga till, sa kan han blocka denna personen fran att skriva i traden igen!
Producent

2007-10-12 17:59
BB nää, jag vet inte. bara stört mig som fan pa att sa manga tradar har blivit lasta pa senaste tiden. visste ju knappt att den funtionen fanns innan ni fick nya moddar här

2007-10-12 17:59
Oftast så går ju meddelandet fram genom att bara ta bort hans inlägg.

Producent

2007-10-12 18:03
what. men om man sätter dit en funktion som gör att alla P14s inlägg rensas samt blockar personen fran att skriva i traden igen, med ett enda knapptryck. skulle itne det underlätta? jag har aldrig vart mod. men jag skulle personligen ycka att det var skönt om det fanns en sadan funktion.

ska fan starta ett eget forum enbart för att lägga till den funktionen. för den är sa bra

2007-10-12 18:08
Det är ju helt klart en bra idé, men iom att det är tillåtet med fler användare så blir det knepigare. Sen borde man ju alltid tro det bästa om folk och kanske hoppas på att nästa inlägg från personen i fråga för lite nytta med sig, till tråden.

Toastare

2007-10-12 18:28
whatone, men när man rensar är det bra att slänga in ett meddelande i tråden om att den är rensad och att skriva att skitsnack inte är välkommet.

Annars var din idé bra fya att kunna blocka vissa användare från vissa trådar.

2007-10-12 18:54
Det handlar ju alltid om kodning. Att med ett knapptryck blocka en person från en specifik tråd samt plocka hans inlägg hade varit ganska mys.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-10-12 18:55
bounty, ja, jag försöker göra det, iaf när jag känner att det är en hög skitsnack till godkända ratio.

DJ

2007-10-12 21:14
I det här fallet var det jag som var skyldig till de två låsta trådarna i Blandat och Bounty har redan förklarat anledningen, så lägg ingen skuld på våra newbees :)

Annars så brukar jag låsa trådar ganska sällan, har en tendens att inte tänka på den funktionen.

Fyras förslag är bra, men jag tänker mig att det skulle vara ganska svårt att åstadkomma och resurskrävande.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Webmaster

2007-10-13 11:14
Är väl inte sådär supersvårt att ordna en sån funktion. Fast jag tycker väl lite om man ska "banna" nån från en tråd vad har personen att göra på whoa överhuvudtaget?
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2007-10-13 11:54
Låsa trådar är ju rätt bra. Trådar som spårar ur för folk börjar med påhopp tex är ju bra att låsa och sen göra en tråd om det i modforumet så nån admin kan komma in och dela ut varningar/bans/tillsägelser.

Vissa tycker det är roligt att uppa stora trådar som är riktigt gamla med "soft" osv verkar det som. Bättre att låsa den än kasta den för det kanske finns de som söker i forumen innan inlägg och då kanske den infon finns just i den tråden :P

Oj, vad jag skrev detta snabbt och slarvigt. Hoppas du fattar

2007-10-13 13:54
*pustar ut*

;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-14 12:53
låsa ut folk från trådar? det är väl lite väl att ta i? känns som lite kompisinbjudningar på den.
 i get more pussy then panty!

2007-10-14 17:05
Fast jag tycker väl lite om man ska "banna" nån från en tråd vad har personen att göra på whoa överhuvudtaget?

Instämmer.
Look with your own eyes - See with your own mind