I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tagga Veckans MP3 Rätt

Whoa Community - Allmänt om whoa

Manager

2008-02-23 21:08

Tagga Veckans MP3 Rätt

Ingen stor grej men vore shysst om det fixades.

T ex Veckans MP3 " NoName feat. Promoe - Ingen Som Hör Dig"

Det borde stå "NoName - Ingen Som Hör Dig (feat. Promoe)"

Nu kommer förmodligen många skriva, orka bry sig. men för oss som använder Last FM
blir det fel. För på detta exempel så gästar ju Promoe på denna låt.

Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2008-02-23 23:44
Vilket framgår med all tydlighet i och med att det står feat. Promoe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-24 00:03
Du missar poängen, Two Face.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Webmaster

2008-02-24 10:14
Absolut, håller med. Mp3 gänget? Är ni med?
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2008-02-24 10:55
Two Face

"Problemet" är att artisten "heter" Nisse ft. Pelle, och inte bara Nisse. Förstår du? Det finns ingen artist som heter Nisse ft. Pelle. Är man pedantisk när det kommer till att sortera saker är det säkert störande. Tur att man inte är det. :)

jagvillocksåhaenblog.com

2008-02-24 10:59
Tagga om den i winamp själv istället? Tar ju typ 2 sekunder.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-24 11:01
Går ju att göra "rätt" från början enligt dessa normer, men ja, det tar typ två sekunder att göra det.
jagvillocksåhaenblog.com
Redaktionschef

2008-02-24 18:04
Jag tycker det är klart mycket bättre när det framgår direkt vem som gästar. Det är liksom ingen parantes i sammanhanget och ser fult ut när det ligger i låttiteln. Det är därför jag alltid sätter det direkt efter artisten. Känns dessutom rätt lamt om man ska behöva anpassa sig efter Last FM. Så personligen tycker jag att du kan tagga om sånt själv om det nu är ett problem.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Webmaster

2008-02-24 18:48
Jag håller nog med Tikkan dock. Är rätt störigt när man har vill lyssna på alla låtar med en artist och så har man

Kalle Feat Nisse
Kalle
Kalle Feat. Lisa
Kalle (Och hans polare)

Typ, så det är inte bara för Last.FM skull. Dessutom är det ju kul för artisten om om dom får PR på Last FM att många lyssnar på dom ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
DJ

2008-02-24 18:48
Jag håller med Oracle faktiskt.. ser skitfult ut när gästartisten ser ut som en del av låttiteln.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Redaktionschef

2008-02-24 19:06

ja man undrar ju vilken nöt som kommit på det.

Stuck> jag lyssnar aldrig på musik på det sättet så jag kommer nog aldrig att förstå problemet. Känns som att den som använder iTunes, Last FM och sånna program/tjänster som är så idiotiskt upplagda att dom ställer till det en massa sorteringsmässigt kan väl tagga om mp3orna själv? Tar ju max 5 sekunder.

2008-02-24 19:07
Ja, det är fult. Men ska man sortera efter artist blir det cp.
jagvillocksåhaenblog.com
Toastare

2008-02-24 20:17
itunes klarar artist feat. artist utan problem, lägger inte dem sist utan i ordning..

typ så här ser det ut hos mig..

rappare b
rappare b feat. sångare a
rappare b

har man en hel skiva så taggar man ju låtnummer...och har man inte en hel skiva med en artist så bryr man ju inte sig om enstaka låtar ligger med alla feat. artister sist.. det hade jag bara gillat mer.

Jag skyller allt på Emma!

2008-02-24 20:19
Aldrig stört mig speciellt mycket på det, men jag föredrar också att gästartister står som feat i låttiteln och inte i artistfältet.
Lättare när man ska organisera stora musiksamlingar. Och så använder jag ju last.fm också..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-02-28 23:07
tycker "feat artisten" skall stå efter artisten, efter låtnamnet skall det ju stå vilken edit/remix det är av låten,
http://www.sthlmmd.se
Redaktionschef

2008-02-28 23:11

Blev filnamnet som önskat den här gången?