Webmaster
2008-05-10 10:27
Whoa v4.9 - The new shit
Sådär. Nu har vi fått upp en ny version av whoa. Jag gillar som fan. Kom med åsikter och sånt. Lite saker att tänka på kan vara. - Om det går slött i början så beror det på att sidan/databasen osv måste vänja sig lite. kan oxå vara så att vi får lite problem p.g.a av ny funktionalitet osv men isåfall ska jag åtgärda det snabbt. - Jag har redan hittat en bug, kontakter online rutan verkar försvinna då och då. - Hmm .. kommer inte på nåt mer. (Inlägget ändrat av Stuck 2008-05-11 19:58:34)
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Vid en första anblick är jag imponerad :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Det är lite buggar på länkarna till olika forum. Annars är det snyggt som fan.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
ÅH TA-BORT-FUNKTION! FAN VA NAJS!
good stuff!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
grymt med "ta bort inom 2 min" funktionen med. Nice!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Webmaster
2008-05-10 10:29
Kul :) Har förvövrigt fixat buggen så att vänner online försvinner när man öppnar en forumgrupp ..
haha, vem fan e Molgan? :D
det känns som inboxen-rutan är för liten nu, det var rätt skönt när den var sådär utdragen. men man vänjer sig nog...
i get more pussy then panty!
hur vet man när 2 minuter har gått, det borde i den rutan ticka ner sekunder från 2 minuter till noll :)
Haha, ja. Rutan med Inbox/Gästbok är jävligt skum. Har inte vant mig ännu men det blir nog bra.
jagvillocksåhaenblog.com
en annan sak... man kommer nog på saker vart efter... sök grejen i forumen känns bra. men, när man ska plussa ner (+) ett nytt forum till vänster så stängs den man hade öppen innan, t ex om man klickar på övrigt sen på musik så stängs övrigt. det känns inte så bra, skönt att kunna ha sina favoriter öppna sen hoppa emellan där.
Hehe, lite segt när man bläddrar i menyerna .. Och den lilla rutan med gästboken och det.. Haha sitter och garvar än! .. Men men, det ser cleant ut.
be the change
ursäkta för alla inlägg.. svårt att komma på, som sagt ju mer man klickar sig fram... till vänster, där det står kontakter online, finns ju en liten pil ner, klickar man på den kommer det upp Molgan , och klickar man på Molgan slängs jag till youtube och en skitlåt börjas spelas. vad är detta?
Hahaha.. Jag har oxå Molgan.. wtf liksom?
be the change
Molgan är easter egg, när du trycker upp upp ner ner vänster höger vänster höger b a och start dyker han upp! :P
jagvillocksåhaenblog.com
Webmaster
2008-05-10 10:43
Hehe, molgan är ju den nya kompisen som man har när inga andra kompisar är online :D Skaffa lite riktiga kompisar lixom hehe.
Ok, jag kanske har tråkig humor men lite kul var det väl?
men, när man ska plussa ner (+) ett nytt forum till vänster så stängs den man hade öppen innan, t ex om man klickar på övrigt sen på musik så stängs övrigt. det känns inte så bra, skönt att kunna ha sina favoriter öppna sen hoppa emellan där. Jo, jag vet. Men du har ju "Mina forum" nu .. kan ersätta det ganska bra?
lol midas Jag gillar inte att man inte kan ha flera forums...länkar uppe samtidigt...gick det att förstå? Kunna ha "hobby & fritid" och "Övrigt" etc öppna samtidigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Webmaster
2008-05-10 10:44
Empire: Mina forum!
Haha, Molgan var ju det bästa! Det får du inte ta bort, Stuck! :) Alla som inte har en riktig kompis har åtminstone en Molgan! //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
jag fick nyss ett meddelande av en admin.. såghär såg det ut, är det något som bara drabbar mig? Hej!<br/>Ditt inlägg "******************************" i Köp & Sälj har ändrats.<br/><br/>Anledning som gavs:<br/>Fixade din rubrik för att passa forumets standard.<br/><br/>//**** **** lade jag till själv.
Jag vet inte om jag redan glömt hur det var innan, men jag klickar frenetiskt i högerkant i forumen för att greppa scrollbaren, sen märker jag att den förflyttats allra läääääääääääängst ut till höger på själva sidan plötsligt :) Mycket att vänja sig vid, men det går nog snabbt. Gillar "Mina forum" skarpt! Sen vet jag inte om det här också är nytt, men reklamen "fastnar" längst uppe i trådarna nu, och följer inte med när man scrollar neråt, vilket också är skönt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Mina forum är en härlig funktion, men det buggar redan nu för mig. Har fått lagt till Allmänt om whoa två gånger och Vardagsfilosofi en gång.. De försvinner av sig själva alltså? :\
Märkte att det försvann en för mig med nu. Skumt.
jagvillocksåhaenblog.com
Looking good ^_^
Look with your own eyes - See with your own mind
Webmaster
2008-05-10 10:54
Japp, har oxå märkt att mina forum försvinner ;) Ska se vad det kan vara. Confidence: Ska kolla på den grejjen oxå!
Det är inte nice att menyn inte följer med när man scrollar ner. Annars så ser det väl bra ut, lite enklare eller nåt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ser nice som fan ut. Lär ta ett tag innan man vänjer sig dock. Men nice iaf :D
Stuck, bra :) konversartionen i meddelande ser riktigt nice ut också.
Ser nice ut! Måste vänja mig lite dock! Men bra jobbat!
...och det är det som är så fint med whoa!
Webmaster
2008-05-10 11:00
Har fixat "Mina forum" buggen tror jag. Jag hade helt enkelt glömt kolla så det var "din" mina forum du tog bort ;) dewilicious P20: Kör du IE6? Kör du med Firefox 2+ eller IE7+ så är menyn "fast" där den ska vara. Jag fick inte till det där med IE6 och orkade inte lägga så mycket tid på en omordern browser som alla skulle må bäst av att den försvann från internet :)
Vart hittar man doneringsidan och chatlänken?
Webmaster
2008-05-10 11:02
Mögelfar: Jag nerprioriterande dom .. ska klämma in på nåt bra ställe senare ;)
Stuck, det är flera som använder den där flash-spelaren ni har, vart får man den ifrån? (berör ju dock inte nya updaten men...) sen så blir whoa mindre och mindre mobilvänlig. den såg inte alls bra ut innan (själva blogdelen) i mobilen, den flyter ut osv. och nu går det inte ens att scrolla när i en tråd när den är längre än mobil-skärmen, vilket tillochmed första inlägget typ är. värt att veta kanske ;) var inte så innan nya updaten iaf.
Okej, i see, en grej till, går det att byta ordning på Mina Forum-listan? borde finnas någon smidig drag-and-drop grej till det. Annars, big up!
confidence P24 Ajajaj, nu lär inte daviden bli glad ;)
...sen blev jag lite ledsen när jag insåg att Molgan inte var min nya kompis, utan bara var skämtgrej :(
haha en grej till, sorry för trippelpost, men längst ner i forumen står det "Avändare:" istället för "Användare:" :)
http://www.whoa.nu/user/160739.aspxMögelfar hehe :P
nu går det heller inte att dra en användare till inläggs-rutan vilket var väldigt smidigt innan, och att det vart länkat till den personens pres.
Det är sjukt jobbigt att man inte kan ha fler än ett av huvudforumen öppna samtidigt. Snälla ta tillbaka att man kan öppna alla. Och hur hittar jag startsidan?
Redline!
Webmaster
2008-05-10 11:10
confidence: Till nästa version ska vi fixa rejält med mobilstöd! Markus är supermobil nörd så han kommer tvinga mig om inte annat.Mögelfar: Man får ta bort dom och lägga till dom i "rätt ordning" just nu. Kommer nog fixa nån sorteringsmöjlighet där senare.Alla Jävligt kul med så mycket positiv respons :)
Webmaster
2008-05-10 11:10
Dr.Octagon: Som sagt var .. "Mina forum" ..
Hmmm... klickar man på länkarna man får upp efter att ha sökt i forumen blir resultatet "The webpage cannot be found"...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Jävligt nice!
Ny Användare : ReskOnee
Ser bra ut, men... • Menyn är seg, och man kan bara ha en grupp öppen, • Det går fortfarande inte att ta bort trådar från Dina aktiva, Men, nice work!
Beat the odds like an abusive freak show owner
Fast min presentation ser inte ut som den ska. Ganska långt ifrån faktiskt.
Graffare
2008-05-10 11:19
Whoa! älskar den nya layouten!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Gillar inte
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Webmaster
2008-05-10 11:22
Hmmm... klickar man på länkarna man får upp efter att ha sökt i forumen blir resultatet "The webpage cannot be found"... Ska fixa detta!
Fast min presentation ser inte ut som den ska. Ganska långt ifrån faktiskt. Detta har jag glömt nämna. Man måste fixa en del med sin presentation för att få in de nya koderna och sånt ..
Stuck: Vafan, måste jag lägga in alla forum i "Mina forum"? :P Startsidan? Hur når jag den nu? Btw, det känns bra att jag alltid frågar självklarheter när nåt nytt har hänt och att du alltid måste förklara ;)
Redline!