I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya kategorier och forum på Whoa!

Whoa Community - Allmänt om whoa

Redaktionschef

2008-09-03 12:57

Nya kategorier och forum på Whoa!

Vi som driver den här communityn för ständigt diskussioner bakom kulisserna om hur vi på bästa sätt kan förbättra och utveckla sidan. Grundtanken har - som ni alla vet - alltid varit att lyfta fram och belysa hiphopkulturen på olika sätt, och denna profil kommer vi givetvis att hålla fast vid även i fortsättningen.

Som bekant lade vi upp en ny, specialutformad startsida häromdan, som gjorde att ni på ett cleant och smidigt sätt kan ta del av allt från recensioner och intervjuer till nyheter rörande svensk- och utländsk hiphop.

Nu kommer så också nästa steg i utvecklingen till att lyfta Whoa ännu en nivå, i form av ett par forum-ändringar som inte bara kommer att förenkla tillvaron utan även stärka vår inriktning mot hiphop ytterligare.

Dessa ändringar har vi genomfört:

• Forumen "Svensk hiphop" och "Utländsk hiphop" har gått från var sitt forum till var sin fristående kategori, med tillhörande underforum. Forumen i båda dessa kategorier går under namnen "Allmänt" och "Audio & Video". Tanken är alltså att alltså att samla mp3s och videor i "Audio & Video" medan alla andra diskussioner tas i "Allmänt". När det gäller kategorin "Svensk hiphop" kan man enklast säga att forumet "Audio & Video" motsvarar det gamla "Svensk hiphop online", med skillnaden att övriga saker som händer på nätet (artiklar, nyheter, recensioner, intervjuer etc.) helt enkelt hänvisas till "Allmänt".

• Kategorin "Musik" går från och med nu under namnet "Övrig Musik", i och med att "Svensk hiphop" och "Utländsk hiphop" inte längre ingår där. Detta innebär att det tidigare forumet "Övrig Musik" har fått ändra namn till "Rock, pop & annat".

• Kategorin "Hiphop" har bytt namn till "Vår hiphop". Detta av den enkla anledningen att vi vill förtydliga att forumen i denna kategori främst är till för personer som på något sätt är aktiva och framställer sitt eget material inom de olika hiphop-elementen.

• I "Vår hiphop" har det nya forumet "Samarbeten" tillkommit. Ett forum som kort och gott är tänkt att hjälpa folk inom den svenska hiphopscenen att knyta nya kontakter. Tanken är att detta ska bli en mötesplats dit man kan vända sig för att hitta samarbetspartners, producenter, gästartister, deejays, sponsorer, promotors, klubbar, spelningar osv.

Förändringar känns allt som oftast ganska ovant till en början, men vi är alla övertygade om att detta kommer att lyfta hela Whoa i det långa loppet. Hoppas ni uppskattar det!

Har du synpunkter om dessa ändringar? Var inte rädd att dela med dig av dina åsikter och förslag i den här tråden!

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skivsamlare

2008-09-03 12:59
Skitbra! Verkligen apabra!

Vill ha matforum också! ;)
 http://www.kulturkompaniet.nu/

2008-09-03 12:59
Najs(Y)
AdeOne!
Producent

2008-09-03 13:00
Riktigt skönt blev det. nice price
Webmaster

2008-09-03 13:03
Jaaa . framförallt är det tokigt skönt att få bort den väldigt förvirrade "Sv hiphop online" skiten .. :)
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2008-09-03 13:05
Det är nice, saknar bara matforumet där nånstans, :)
be the change

2008-09-03 13:05
Fan vad härligt :) helt ovan nu men det kommer bli så jäkla bra när man är van!

2008-09-03 13:18
nice!
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-09-03 13:19
vår hiphop och svensk hiphop är inte samma sak?

Måste säga att ändringarna blev bra. Somsagt skulle ett matforum inte va helt fel
mhm
Webmaster

2008-09-03 13:41
Det är alltid lite förvirrande i början när man gör såna här förändringar men läs Oracle's fina sammanfattning och fråga om det är något. Vi har funderat rätt mycket på det här och hoppas att det ska fungera fint. Grundtanken är att bli av med förvirringenkring Svensk hiphop/Online samt att ge sidan och forumen ytterligare hiphop-prägel.

Enjoy!

2008-09-03 13:54
helt förvirrande och jobbigt att ni förändrar skit hela tiden.. sidan var ju perfekt för ett år sen
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2008-09-03 14:46
Riktigt bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-09-03 15:23
Schyst, men ovant.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Poet

2008-09-03 15:44
Ser bra ut så in i helvetets jävlarns!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-09-03 17:41
Niiice :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-03 17:57
Ehrm, i Utländsk Hiphop - Audio & Video borde ni ha samma rubrikregel som i Webbsidor. (Audio) och (Video). Fast med hakparantes då såklart.
För att få det lite finare och lätthittat osv osv.

Seså!
Redaktionschef

2008-09-03 19:03
Dieallot> det kommer! Forumen har legat uppe i ett par timmar bara. Lugn lugn :)

2008-09-03 19:05
Ingen stress, alla på en gång! :)

2008-09-03 19:08
Men :(
Stress = Panik.

2008-09-03 20:31
tycker att det ser väldigt ihop tryckt ut på startsidan. Gillade den gamla designen där bättre. (dvs bloggen) kanske bara är en vanesak.

Får även passa på att ge ett big up till bloggen som kom til för några månader sedan. Tycker att den är riktigt bra.
En skön blandning av gammalt nytt, kommersiellt och okommersielt tycker jag.
Fortsätt så...
Skivsamlare

2008-09-03 21:05
Erkänn nu, det var därför ni startade whoa eller hur? För att få massa fame för communityn så ni sen kunde starta en blogg och ta över världen!

2008-09-03 21:18
rotlös

Japp, Stuck har gått och grunnat över bloggen i åtta år nu...varje dag är det enda i hans tankar "Hur ska jag kunna starta en blogg och ta över världen?" ;)

Skivsamlare

2008-09-03 21:31
Frozen

Haha. Bäst du låser den här tråden innan Af-BeerDeluxe ser den!

2008-09-03 21:36
Rikigt bra jobbat ! Eloge
www.myspace.com/danielbylund

Manager

2008-09-03 21:44
Diggade inte!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Redaktionschef

2008-09-03 22:19
... för att?

2008-09-06 12:36
Kom igen nu! Grimeforum!!!
Västkust Rockerz

2008-09-06 12:38
bra jobbat med alla förändringar btw! enda problemet är väl att det är så mycket svårare att söka i forumen nu för tiden... tycker jag.
Västkust Rockerz
Webmaster

2008-09-06 14:05
Jag tror att sök i forumen kommer bli gradvis bättre ju mer google får kläm på hur whoa hänger ihop typ.

Ska göra lite mer anpassingar men som sagt var google är bättre på att bygga sökmotor än mig. Så den kommer nog bli bra :)
Producent

2008-09-06 18:15
När jag klickade på Allmänt i Svensk hiphop så kommer jag till Allmänt om whoa
För övrigt Hip Hop och inte Hiphop, det är inte ihopsatt ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2008-09-10 23:49
Vill bara säga att ja tycker uppdelningen av utländsk hiphop SUGER! Det var i princip det enda jag brukade va inne på whoa för. Nu kommer ja nog sluta logga in..
Nä fan
Redaktionschef

2008-09-11 03:01
Varför suger det? Hittar du inte lättare vad du letar efter?

micKillah> "Hiphop" är ju vedertaget sedan fler år tillbaka. Är sällan man ser någon skriva "hip-hop" (som är den ursprungliga formen) och än mindre "hip hop". 9 av 10 saker blir snyggare om man skriver ihop, så även hiphop.
Webmaster

2008-09-11 08:42
Kravmärkt: Blir också osäker på vad du menar ..

2008-09-12 07:50
Aaa en motivation e ju alltid bra. Men har lite svårt att sätta fingret på vad som verkligen suger.

Men jag kan tycka att det inte på något sätt var nödvändigt att göra såhär. Det skrivs inte så pass mycket i det forumet att man behöver dela upp de, så självklart är det jobbigare att behöva klicka sig emellan 2 forum.
Följden av detta tror jag också blir att flera tycker detta är en bra ändring, och hänger mer i det ena av forumen, vilket i sin tur gör att när ja ställer en fråga i det mindre poplära forumet får jag sämre svar. Ungeför som forumet "Övrig musik" där skrivs det fan inte mycket, man tjänasr oftast på att mygla in sin tråd nån annanstans.

Kan nog skriva mer men nu måste jag gå!
Nä fan